paljonko saa tienata vuodessa verottomana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras kyselee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Irene";22318275]Ei ole enää mitään niin pientä tuloa etteikö veroa menisi. Eikä ole koskaan ollutkaan.[/QUOTE]

Väärin! Älä puhu asioista, joista et tiedä.

MIten tämmöinen, kun minulla on sijoitusrahasto-omistuksia joita isovanhempani ovat aikanaan laittaneet minulle. No nyt tänään vuonna olen joutunut yli 2000 euron edestä sielät ottamaan ja minua kinnostaisi onko teillä tietoa, että onko se maksettava veroa, jos siirtää rahaa, omalta sijoitusrahatilitä omalle käyttötilille ?

[QUOTE="Samppa";22341994]MIten tämmöinen, kun minulla on sijoitusrahasto-omistuksia joita isovanhempani ovat aikanaan laittaneet minulle. No nyt tänään vuonna olen joutunut yli 2000 euron edestä sielät ottamaan ja minua kinnostaisi onko teillä tietoa, että onko se maksettava veroa, jos siirtää rahaa, omalta sijoitusrahatilitä omalle käyttötilille ?[/QUOTE]

Ja yhteensä kun katsoin käuyttötilini tiliotetta, niin sinne on tänää vuonna laitettu yli 5000 euroa rahaa. Hirveä summa. Pitääkö tässä alkaa mätkykä tosissaan pelkäämään ?

vero.fi osaa neuvoa yllättävän paljon, miksi siis aina täällä kysellään. Onko palstalaiset viisaampia tässä asiassa kuin verottaja?

oletkohan sinä itse ikinä käynyt missään bisnesasioissa verottajan pakeilla, he iskevät heti kurkkuun kiinni ja jos mainitsetkin sanan verovapaa, niin silloin alkavat epäilemään, että mitä hittoa sellaista sä nyt aiot tehdä, ettet veroa hala maksaa ja muutenkin neuvovat, että otat y-tunnuksen ja maksat jo ennakkoveroa mahdollisista tuloista.

Suomen verottaja on verenimiä parhaimmasta päästä, heiltä ei jää yksikään lantti viemättä sun taskusta jos vaan annat heille sen tilaisuuden

En kysy vero.fistä, ettei tule merkintää paperiin. Ääneenajattelu voi käydä kalliiksi, kuten sitaatissakin epäillään.

oletkohan sinä itse ikinä käynyt missään bisnesasioissa verottajan pakeilla, he iskevät heti kurkkuun kiinni ja jos mainitsetkin sanan verovapaa, niin silloin alkavat epäilemään, että mitä hittoa sellaista sä nyt aiot tehdä, ettet veroa hala maksaa ja muutenkin neuvovat, että otat y-tunnuksen ja maksat jo ennakkoveroa mahdollisista tuloista.

Suomen verottaja on verenimiä parhaimmasta päästä, heiltä ei jää yksikään lantti viemättä sun taskusta jos vaan annat heille sen tilaisuuden

Yhteistyössä