paljonko rahaa lasten joululahjoihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kylli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kylli"

Vieras
Meillä 3 kouluikäistä lasta ja rahaa menee heidän lahjoihin n. 700 euroa.
Lisäksi 3 kummilasta ja pari läheistä sukulaislasta joille myös paketit laitamme niin ne lisäksi.
Yllättävää tässä se että itse olen työtön ja mies töissä, mutta palkka vain n. 2400 kk, siis saa käteen noin...

Meillä 5 lasta. Tähän mennessä olen ostanut 2 nuorimmalle lahjat (7 ja 10v) ja heidän lahjoihin mennyt 144 € sisältää 2 kirjaa+ suklaat+ 2 legopakettia, pienoismallipaketti + joku ssalapoliisi paketti. 15 vuotias saa suklaan ja rahaa 50€, 16v saa suklaan ja vaatekauppaan lahjakortin noin 100€, esikoinen 19v ei halua lahjoja, mutta jonku suklaarasian ostan.

Omille ei varmaan mitään, nyt tuntuu että jätetään lasten joulu viettämättä.

Kummilapsista isommille (12v -) varmaan rahaa, ehkä 40-50€/lapsi. Pienimmälle (6v) taisin löytää 40€ arvoisen lahjan 20€:lla.

3 tärkeintä toivettaan saavat ja rahaa menee alle 100 euroa per lapsi. Alennuksia on ollut niin hyvin että onnistui näin.
Ja lapsia on 3 Mielestäni ihan sopivasti.

[QUOTE="kylli";27674028]Meillä 3 kouluikäistä lasta ja rahaa menee heidän lahjoihin n. 700 euroa.
Lisäksi 3 kummilasta ja pari läheistä sukulaislasta joille myös paketit laitamme niin ne lisäksi.
Yllättävää tässä se että itse olen työtön ja mies töissä, mutta palkka vain n. 2400 kk, siis saa käteen noin...[/QUOTE]

ihan kohttullinen koska ostan vaan yhdet! mutta sen että leikkiit!

kysyä miksi jäisi lasten joulu viettämättä? Toivottavasti kaikki hyvin uudella tulokkaalla ja muillakin perheessänne.

Meidän 6v ja joulu ei vaan sovi yhteen. Jotenkin en jaksaisi sitä jatkuvaa tappelua ja riehumista, jouluruuista ei maistu mikään, lahjat pistää pään sekaisin, koristeet pitää repiä ja rikkoa jne. Kun muutkaan lapset ei joulusta vielä ymmärrä niin helpoimmalta tuntuisi jättää koko touhu välistä ja yrittää pitää tasaista arkea yllä. Jotain mieleisimpiä jouluruokia voisin tehdä ja niitä sitten aikuisten (ja 2v:n jos hereillä pysyy) kera syötäisiin kun lapset nukkuvat.

Vauva voi loistavasti ja muutenkin kaikki ok. :)

Meidän 6v ja joulu ei vaan sovi yhteen. Jotenkin en jaksaisi sitä jatkuvaa tappelua ja riehumista, jouluruuista ei maistu mikään, lahjat pistää pään sekaisin, koristeet pitää repiä ja rikkoa jne. Kun muutkaan lapset ei joulusta vielä ymmärrä niin helpoimmalta tuntuisi jättää koko touhu välistä ja yrittää pitää tasaista arkea yllä. Jotain mieleisimpiä jouluruokia voisin tehdä ja niitä sitten aikuisten (ja 2v:n jos hereillä pysyy) kera syötäisiin kun lapset nukkuvat.

Vauva voi loistavasti ja muutenkin kaikki ok. :)

kiittää vastauksesta; hienoa että kaikki ok ;) Jäi tuo teidin nuorimmaisen syntymä mieleen, kun tasan 11 kk aikaisemmin syntyi meidän kuopustyttö suunnitellulla sektiolla.

Kuulostaa ihan fiksulta rauhoittaa joulunaika helpoimmaksi mahdolliseksi koko perheen kannalta! Rauhallista joulunaikaa ja hyvää uutta vuotta teidän poppoolle!

• Tykkää
Reactions: HippuTAR
en tiedä yhtään, paljonko menee. ostan yleensä leluhommelit vasta jouluviikolla, se on "perinne". silloin on yllättävä rauhallista ja kiva shoppailla. ja kun mulle ne lelut on vähän turhaa krääsää niin en oikein edes tiedä mitä ostaa, ennen kuin viime metreillä

jos veikata pitää niin luulen että lasten lahjoihin menee noin suunnilleen sama summa kuin teillä, noin 700-1000 euroa. 2 koululaista meillä. Mies haluaisi tinkiä toisen lapsen kännykkätoiveesta, ostaa halvemman. minusta taas se pyytää sen verran harvoin mitään tavaraa, että mun puolesta saisi sen mitä haluaa.

Omia lapsia on kaksi (4v. ja 2v.) ja heidän lahjoihinsa on mennyt yhteensä noin 100€. Kummilapsia on kaksi ja heidän lahjoihinsa taisi mennä yhteensä noin 40€. Muille lapsisukulaisille ja ystävien lapsille on hankittu lahjat noin kymmenellä eurolla.

Meillä menee omien 3 lapsen lahjoihin hyvin vähän, tänä vuonna max 50€. Saavat riittävästi paketteja sukulaisilta, niin en näe syytä ostella ostamisen vuoksi. Lahjottavia sukulaislapsia on 3 ja heidän lahjoihin menee n. 20€/nenä, joten yhteensä 60€. Sanoisin, että 100-150€ menee siis yhteensä.

Huomaapa taas kerran viesteistä, että yhtä viestiä lukuunottamatta köyhälistö on jälleen vauhdissa. No, minulla menee lasten joululahjoihin rahaa 0 euroa, koska minulla ei vielä ole lapsia. Poikaystäväni lahjoihin sen sijaan käytän rahaa ja poikaystävänikin antaa minulle varmasti jonkin ihanan lahjan. :)

Yhteistyössä