paljonko rahaa lasten joululahjoihin?

• Viestiketjun aloittaja "mamma"
  • Ensimmäinen viesti
Ninanas87
Eihän älypuhelin, saati kännykkä ylipäätään edes ole mikään välttmättömyys lapselle.
Meillä on 5-vuotiaalle ostettu nyt oma kosketusnäyttöpuhelin. Matkustelemme todella paljon, joten puhelin on lähinnää ajankulua esim. lentokoneessa tai pitkillä automatkoilla. Mä en pysty missään kulkuneuvossa lukea tms, koska on paha matkapahoinvointi ja poika ei yksin jaksa tuntitolkulla kirjoihin tai piirustuksiin keskittyä, vaikka ovatkin hyvää ajankulua.
Viimeksi lentomatka sujui ihan mukavasti, kun lapsi teki puhelimellaan kaikkea, mistä nyt 5vee saattaa pitää. Eli ihan lapsille suunnattuja asioita hän sillä tekee.
Ei se puhelin ole välttämättömyys, mutta viihdyke matkoille. Meillä taas ei ole pelikonsolia, eikä lapsi pelaa tietokoneella, joten ihan sama räplääkö se joskus kännykkäänsä vai viettääkö joskus aikaa pleikkarilla.

Mutta asiaan: Lapsen joululahjoihin menee multa ja mieheltäni ehkä 300-400e.

Ninanas87
Eihän älypuhelin, saati kännykkä ylipäätään edes ole mikään välttmättömyys lapselle.
Meillä on 5-vuotiaalle ostettu nyt oma kosketusnäyttöpuhelin. Matkustelemme todella paljon, joten puhelin on lähinnää ajankulua esim. lentokoneessa tai pitkillä automatkoilla. Mä en pysty missään kulkuneuvossa lukea tms, koska on paha matkapahoinvointi ja poika ei yksin jaksa tuntitolkulla kirjoihin tai piirustuksiin keskittyä, vaikka ovatkin hyvää ajankulua.
Viimeksi lentomatka sujui ihan mukavasti, kun lapsi teki puhelimellaan kaikkea, mistä nyt 5vee saattaa pitää. Eli ihan lapsille suunnattuja asioita hän sillä tekee.
Ei se puhelin ole välttämättömyys, mutta viihdyke matkoille. Meillä taas ei ole pelikonsolia, eikä lapsi pelaa tietokoneella, joten ihan sama räplääkö se joskus kännykkäänsä vai viettääkö joskus aikaa pleikkarilla.

Mutta asiaan: Lapsen joululahjoihin menee multa ja mieheltäni ehkä 300-400e.
Pahoittelen kirjoitusvirheitäni. Olen valvonut yön :)

"vieras"
Esikoinen toivoo digijärkkäri kameraa, eli noin 400-800e
keskimmäinen toivoo läppäriä eli noin 400-500e
kuopus ei toivo yhtään mitään, ehkä jotain tulee kuitenkin ostettua
Lapset on 7kk, 12 ja 15v

Herrina
Poika on toivonut jotakin Autot2 "huoltoasemaa". Sellanen iso laatikko, jossa on joku huoltsikka ja Salama ja sitten sitä autoa voi kai ite "korjailla" vaihtaa renkaita yms. Maksaa joku apauttiarallaa 80e. Lisäksi hän on toivonut taikurin laatikkoa (olisko 30e) supermiehen pukua ehkä 20-30e.
Varmaan tulee ostettua myös joku elokuva hänelle, pari kirjaa, vaatetta ja jotain "kehittävää". Eli peliä, askartelujuttuja, tehtäväkirjoja tms. Näihin voisi mennä 100e.
Eli 300e voisi selvitä.

Tyttö (13v) on toivonut omaa digikameraa, johon olen ajatellut käyttää maksimissaan 150e. Lisäksi hän toivoo lahjakorttia vaatekauppaan, eli voisin miettiä esim. Hennesille 80e lahjakorttia. Varmaan jotakin pientä ostan vielä lisää, eli kirjan, kalenterin, suihkugeeliä, tossukat tms.
300e voisin selvitä tästäkin.

"vieras"
Noin 90€/ naama. Yksi iso lahja molemmille ja kaksi tarjouksesta bongattua pienempää per nuppi. Lisänä ilmaiseksi saadut kivat kirjat sekä kummien paketit. Lapset 2v ja 7v, periaatteena on aina ollut, että ei hirveää kasaa lahojoja.

7v kinuaa kosketusnäyttöpuhelinta mutta saa minun puolestani jatkaa kinuamista vielä monta vuotta. Ihan överiksi mennyt lasten varustelu nykään.

Mä en ymmärrä tätä nykytrendiä kun lapset opetetaan saamaan hirmu kalliita lahjoja. jos 7vuotias tarvii 500euron edestä joululahjoja niin kaiketi 18vuotispäivänä pitää jo löytyä uus mersu pihasta?? :O

"vieras"
[QUOTE="vieras";24877398]
7v kinuaa kosketusnäyttöpuhelinta mutta saa minun puolestani jatkaa kinuamista vielä monta vuotta. Ihan överiksi mennyt lasten varustelu nykään.[/QUOTE]

Mä olin samaa mieltä mutku mentiin kännykkä kauppaan niin kosketusnäytö maksoi 79-99e eli suurinpiirtein saman kun "tavallisetkin" ja max satasen olin siihen ajatellut laittaa. Joten ostettiin kosketusnäyttö kun lapsi sitä halus eikä samanhintasta normaalinäyttö puhelinta

gengu
Kauheita määriä joillakin menee lahjoihin:O meillä yksi lapsi vain tällä hetkellä tai masussa toinen mutta ei kai kukaan masuasukille mitään osta:D ja niin 2,5v ja sen lahjoihin ehkä noin 100€..

Oman esikoisen pitäisi syntyä parinviikon päästä, mutta en siltikään meinaa hänelle mitään joululahjaksi ostaa.
Huh, ompas täällä joillakin reilun hintaiset joululahjat! :eek:
Tulee lapsille iloinen joulu. :)

Kummilapsen paketista en vielä oikein tiedä, kun kummilapsen äiti tuumas, ettei mitään, koska vietän aikaa lapsen kanssa paljon, joka on hänelle tärkeintä, mutta ehkä silti jonkun pienen ja halvan paketin keksin.

"vieras"
lapsi on 3,5v ja hänen lahjoihin mennyt n.70e. ja enempää en hänelle osta kun saa niin monesta paikkaa kuitenkin jotain. nuorimmainen on jouluna 6kk vanha ja hän lahjaan menee max.30e

"vieras"
älyttömiä summia joululahjoihin 200-300e :O
Kaksi lasta ja n. 50e/lapsi riittää mainiosti. Jokin isompi lego tai vastaava juttu ja sitten jotain pientä lisäksi. Ja karkkia :D sekä koko perheelle yhteinen peli.

040608
Lapset 3v, 5v ja 7v (ekaluokkalainen). Jokaisen lapsen lahjaan menee 100€ tai vähän yli. Ihan maksimissaan 150€.
Jonkn verran olen jo ostellut valmiiksi varastoon aleista lahjoja. Meillä yleensä saavat yhden jonkun isomman lahjan, esim. kalliimpi legopaketti ainakin tuolle isoimmalle (60€). Sit lisäks jotain vaatetta, kirja, dvd, karkkia, peli. Ja käsistä lähtee tuo lahjojen ostaminen, eli yleensä niitä tulee ihan liikaa, liikaa pieniä edullisia lahjoja. Sukulaisilta tulee kuitenkin kans jonkun verran lahjoja. Aina ennen joulua päätän että max. 7 pakettia jokaiselle meiltä, mut sit niitä onkin ainakin 10. Jos tänä jouluna ottais itseään niskasta kiinni.

Vähän tekis itse mieli jotain Wiitä ostaa kun meillä ei ole mitään tuollaisia pelejä, ei pleikkaa tms. Mut se olis sit lahja koko perheelle. Ja meidänkin 7v haluais kosketysnäyttöpuhelimen, mut ei saa. Kummilasten ja siskon lasten lahjoihin menee n. 20-30€/lapsi.

"vieras"
20€/lapsi ja sitte koko perheelle yhteiseks joku kiva, joka tuohon 20€ ei kuulu. Lapsia on siis 4. Ei tuolla 20€:lla oikein mitää saa, mutta isovanhemminlta tulee tosi paljon lahjoja (meidän lapset ainoita lapsenlapsia molempien vanhemmille) ja kummit muistaa yleensä lahjoilla. Eli niitä lahjoja kertyy nurkkiin joka tapauksessa, vaikka ei yhtäkään euroa lapsien lahjoihin laiteta rahaa.

"lollo"
kissus, onpas ihmisillä rahaa. Itsellä menee n.10-15e per ihminen, lapset mukaanlukien. Ja kyllä niitä paketteja silti ihan mukavasti on, kun niitä tulee kaikilta muiltakin. ja ostan siis n.20ihmiselle joululahjan, joten rahaa palaa n. 250e yhteensä, mikä on minusta jo huima summa. ja jos joku neropatti luulee että paketit on täynnä kynttilöitä ja muuta krääsää, niin ei ole, vaan kirpparilta hankittuja juttuja, ostelen pisin vuotta.
no just kuka ostaa kirpparila lahjoja :(

"mä"
[QUOTE="Sirkkeli";24876955]Mun lapsella ei ole kuin vanhempansa jotka ostavat lahjoja. Ja itseasiassa, 200 euroa yhdelle ei ole hirveä summa. Jos siis haluaa kunnolliset lahjat, eikä mitään kirpparipaskaa :)[/QUOTE]

Se "kirpparipaska" on samaa kuin sun kotis on täynnä eli käytettyä tavaraa... Mahtaa sua vituttaa asua paskan keskellä?

• Tykkää
Reactions: himpsis
"Maiju"
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;24876541:
Mä meinaan ostaa tytölle nuken ja pari kirjaa... ja kun sukulaiset ostaa vielä lahjoja, niin turha sitä on itse ostaa enempää :) ja kun on yksi mieluinen lahja, niin se on paljon kivempi kuin 10 vähemmän mieluista...
Täytyy sanoa, että onneks meillä lahjojen antajat tuntevat nuo lapset niin hyvin, että harvoin sattuu mitään epämieluista paketista tulemaan.

Mulla on tapana ostaa lapsille 3-4 lahjaa, sitä paljonko noihin menee, en tiedä. Tänä vuonna esim. yksi toive esikoisella on Angry Birds-lautapeli.

"vieras"
Omalle lapselle ostan duplosairaalan, se tais maksaa satasen verran. Mies ostaa myös jotain. Toiselle kummilapselle pyjama, tossut ja Tatu ja Patu tai Kunnaksen uusin kirja. Toiselle kummilapselle ehkä joku peli tai elokuvalippuja. Meniskö noihin sitten 200e yhteensä.

Yhteistyössä