PALJONKO RAHAA JÄLJELLÄ loppukuuksi?

• Viestiketjun aloittaja "mievain"
  • Ensimmäinen viesti
"mievain"
Mulla joku parisataa. Sillä pitäis ostaa bensaa ja yks läheisen ihmisen lahja. Siis ruoan lisäksi. En tarkoita, että nyt olisin tiukilla - pärjään tuolla kyllä mutta jotenkin kuvittelin että rahaa olisi tässä vaiheessa kuuta enemmän jäljellä kun sain täyden palkan. Kohta on Kelan rahat edessä kun jään äitiyslomalle, mitenköhän ihmeessä saan rahat riittämään...?

Huolettaa kun tuntuu, että ruokakauppaan menee älyttömästi rahaa. Ja sitten kaupasta tullessa tuntuu että päivän-parin päästä pitäisi hakea jo lisää kun ei tullut "mitään" ostettua... Kaikille päivillekö pitäisi ostaa joku liha? Vähänkö tulee kalliiksi? Miten itse suunnittelette viikoksi; esimerkkejä viikon ruoista ja ruokalistoista?

"male"
N 12 tuhatta euroa tilillä käyttöä varten, tosin luotolla n 1500e miinusta tällä hetkellä.
Lapsilla n 4500e molemmilla ja talven harrastukset maksettu joten nekin ok.
Myös kaikki tämän vuoden lomamatka jo maksettu joten ihan ok tämä kk.

"mievain"
Mihin yleensä laitatte lapsilisät? Olisi ihanaa laittaa se tytön tilille, mutta se tekee kuukaudesta entistäkin tiukempaa. Yleensä meillä lapsilisä menee sieltä tililtä ihan huomaamatta, tosin jatkuvasti ostetaan uutta vaatetta ja vaippoja yms ni voihan ne kuvitella menevän siitä rahasta...

"male"
Lapsilisät menee vanhimman tilille mistä ne jakautuu sitten tasan molemmille lapsille. On muuten yllättävää miten paljon niitä kertyy kun ei vuoteen- pariin tarkasta tilannetta. Viimeksi käytettiin lasten rahoja kun vuokratiin Porsche kuukaudeksi lomamatkalla. Se oli jees lastenkin mielestä.

"TMV"
Vähän alle 6000 e on tällä hetkellä, joten kuun lopussa varmasti vielä yli viisi tonnia... Oon säästäväinen kaiken paitsi ruuan suhteen, siitä en tingi. Helpottavana asianhaarana toki se, ettei tällä hetkellä ole lainaa tai lapsia (eka syntyy kohta, sitten varmaan alkaa rahaakin mennä ihan eri tahtiin kuin tähän mennessä).

"vieras"
[QUOTE="male";27908320]N 12 tuhatta euroa tilillä käyttöä varten, tosin luotolla n 1500e miinusta tällä hetkellä.
Lapsilla n 4500e molemmilla ja talven harrastukset maksettu joten nekin ok.
Myös kaikki tämän vuoden lomamatka jo maksettu joten ihan ok tämä kk.[/QUOTE]

Ökyrikas lapsiperhe :D

dilladong
En ole katsonut. Tarpeeksi, että ei tarvitse ihmetellä =). Itse asiassa en taida ollut koskaan käynyt tilillä sitä varten, että riittääkö rahat? Tähän asti on aina riittänyt, mutta eihän sitä koskaan tiedä =D Tai tiedänhän, että sitä on.

"vieras"
Niin.... Massia on silleen että en ole viimeisen 5v aikana ikinä tarkastamaan riittääkö. Tiedän että varmasti on enemmän kuin ikinä pystymme kuluttamaan vaikka olemme siinäkin todella hyviä.

Mitähän tota on. Joku 400e. Tulleet laskut tältä kuulta maksettu.
Mies saa palkkaa vielä tän kuun puolella 200-300e ja mulle tulee lapsilisät sekä äitiysavustus.
Itse en edes tältä kuulta palkkaa saanut.

"hihi"
Voi ku pitäiski vaan loppukuu pärjätä.. Meil 50€ + 140€ ja ens viikolla lapsilisät 219€ ja näillä pitäis pärjätä helmikuun 17. päivään... Ja laskuja maksaa 130€ edestä noista. Ens viikon ruuat kyl jo kaapissa, onneks :)

"vieras"
1,1e, lapsilisät (720 ja risat) ja kotihoidontuki (350) tulevat vielä tässä kuussa, neljä lasta, ei laskuja onneksi rästissä. Välillä mietin, kannattaisiko mennä töihin, mutta en henno laittaa vauvaa vielä hoitoon (10,5kk ikäinen).

tade
n.350e. Laskuja ei tässä kuussa tulossa, mutta heti ensikuun alussa menee 100e lyhennys sekä 200e sähkölasku ja lisäksi pitää ostaa neljälle ruokaa. Tilipävä oli 15 päivä ja laskut vei 900e.

Yhteistyössä