PALJONKO RAHAA JÄLJELLÄ loppukuuksi?

• Viestiketjun aloittaja "mievain"
  • Ensimmäinen viesti
"Xxxxx"
[QUOTE="mievain";27908352]Mihin yleensä laitatte lapsilisät? Olisi ihanaa laittaa se tytön tilille, mutta se tekee kuukaudesta entistäkin tiukempaa. Yleensä meillä lapsilisä menee sieltä tililtä ihan huomaamatta, tosin jatkuvasti ostetaan uutta vaatetta ja vaippoja yms ni voihan ne kuvitella menevän siitä rahasta...[/QUOTE]

Meillä mä laitan lapsilisät säästötilille, siis niitä käytetään sieltä sitten ylimääräisiin menoihin, lasten isompiin hankintoihin jne. Ei mene suoraan lapsen tilille, sinne laitetaan muutoin aina jotain (synttärirahat, säästöpossut). Lisäksi menee rahastosäästöön vähän.

Mut siis ne säästöön. Tällä hetkellä se tili on melko tyhjä, hoitovapaan aika verotti säästöt, nyt ostettu parit uudet sukset jne. Töihin palasin että jos tää tästä.... Visakin on melko täynnä, kevään saldo onkin säästää ja lyhentää visa pois. Mut se oli tän hoitovapaan "kustannus".

"vieras"
No nyt on niin kiva tilanne, että tileillä taitaa olla semmoiset 40 000€, en edes tarkkaan tiedä summaa. Se kuitenkin hupenee pian remontin ja asuntolainan poismaksun myötä.

"xXx"
Seuraava tilipäivä 15.2, tilillä 1200€, vielä tulee lapsilisä yhdestä. Miehen tilillä joku 500€. Muut juoksevat kulut maksettu paitsi vakuutuslasku 150€. Ihan hyvin siis käteistä ruokaa ja bensaa varten, säästöön saadaan n. 700€ tässä kuussa.

"vieras"
Satanen, toki lapsilisä tulee vielä kans. Säästötililtä löytyy sit lisää. Viime kuussa meni aika paljon rahaa joulujuttuihin, tässä kuussa taas miehen kolmekymppisiin. Meillä on lisäks talvikuukaudet töiden puolesta vähän hiljaisempia.

minääää
280 euroa on jäljellä, 31 pvä on tilipäivä. Tiukkaa tekee, ollaan tekemässä vielä yksi matka tässä loppukuusta, jonne rahaa menee ehkä 120 euroa. Mutta kyllä mä selviän, 160 euroa kuitenkin käyttövaraa.

"vieras"
[QUOTE="mievain";27908275]Huolettaa kun tuntuu, että ruokakauppaan menee älyttömästi rahaa. Ja sitten kaupasta tullessa tuntuu että päivän-parin päästä pitäisi hakea jo lisää kun ei tullut "mitään" ostettua... Kaikille päivillekö pitäisi ostaa joku liha? Vähänkö tulee kalliiksi? Miten itse suunnittelette viikoksi; esimerkkejä viikon ruoista ja ruokalistoista?[/QUOTE]

Minulla pisti silmään tuo, että huolettaa kun tuntuu. Sinun tilanteessa kannattaisi kyllä kerätä kuitit talteen ja pitää kirjaa menoista. Raha kyllä häviää nopsaan, joten on ihan hyvä että tietää minne se menee. Martoilla on hyvä excel-pohja, sitä käytän hieman muokattuna itsekin.

Mulla on nyt muutama satanen käyttötilillä, loppukuusta on laskuja n. 200 euron edestä. Ruokakauppatilillä on 500 euroa ja se riittää yli kuukaudeksi.

Säästeliäs
Meillä on loppukuuksi 700e. Tuo on vaan budjetin mukaan. Mutta tottakai meillä on säästöjä´että jos hätä tulis niin enemmänkin irtois. EN tajua ihmisiä jotka elää kädestä suuhun. Toki joillakin se on vaan pakkotilanne, mutta kyllä useempi vois säästääkkin...

"vieras"
Minä ihan ällistyin, että työttömänä ollessa on vielä rahaa ennen seuraavaa "palkkapäivää". Töissä ollessa näin ei aina ollut. Ehkä olen oppinut paremmin hallitsemaan rahankäytön. Mitään ei kuitenkaan puutu.

"mievain"
Meillä molemmat käydään töissä ja lapsia yksi. Mutta autoja kaksi ja asuntolaina - melkein kaikki menee mitä tulee. Minkä sille mahtaa. Molempien työssäkäynti vaatii bensaa n.200e/kk. Siis molemmilta eli yht.400e/kk. Tuollekaan ei mitään mahda kun korvessa asutaan.

Nyt just päätettiin että pikkuremonttia varten molemmat laittas säästötilille 50e/kk (yht.100e) - tuo kyllä onnistuu :)

"moi"
12000 e rakentamistilillä
3000 säätötilillä
2900 e tytön tilillä
80 e ruokatilillä (mistä maksetaan ruuat)

eli loppukuuksi on 80e + lapsilisä ruokaan, pakkasesta löytyy lihaa joten ei oikeastaan tarvii kuin perus elintarvikkeet maitoa ja leipää

5+2+lemmikit
Käyttötilillä (meillä kaikki tilit yhteisiä miehen kanssa, joten rahoistakin tavallaan vaan puolet mun) on 400 ja säästölilillä 8000 (josta kyllä saa nostettua aina kun tarpeen)
En haluis niihin säästötilin rahoihin koskea kun viikon päästä tulee 700 lapsilisiä ja loppukuusta palkat. Yritän siis joka kuukausi tuota säästötiliä kasvattaa ja kun on 10 000 niin sitten ylimääräisillä aina lyhentää lainaa.
Käteisenä nyt taitaa kotona olla 150e.

Piti oikein alkaa miettimään. Käyttötilillä on joku 450€ jos nyt oikein katsoin kun tänään jotain maksoin, säästötili ja lasten tilit sit erikseen. Loppukuun aikana tulee vielä 2-3k, en tiedä tarkemmin.

Yhteistyössä