paljonko pv:n imetyspisteet?????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oltsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos vauva on täysimetyksellä voit lisätä 10p/päivä, jos osittaisella imetyksellä lisäys on 5p/päivä. Tahtoo siis sanoa et esim. jos saisit syödä 20p päivässä ja vauvasi on täysimetyksellä voit syödä peräti 30p päivässä. Ite lisään ton 5p. päivittäin ja kyllä se tarpeeseen tulee, sen verran paljon imetys kuitenki kuluttaa.

ei niillä imetyspisteilläkään sais ruveta laihduttamaan kuin vasta kun vauva syö muutakin kuin äidinmaitoa eli sit kun hän on n.4kk. älä kiirehdi laihduttamisen kanssa. ehdit myöhemminkin.nyt vain nauti vauvastasi ja toivu synnytyksestä rauhassa.syömällä hyvin takaat myös hyvälaatuuisen maidon myös pienokaiselle! =)

Tuo edellinen on taas niin yleinen harhaluulo!! Imettäjien pisteillä syöminen nimenomaan takaa monipuolisen ja terveellisen ruokavalion ja niinpä myös parempilaatuisen ja -määräisen maidontulon!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.12.2004 klo 22:14 mutsi74 kirjoitti:
Imettäjien pisteillä syöminen nimenomaan takaa monipuolisen ja terveellisen ruokavalion
Samaa mieltä. Tulee syötyä HUOMATTAVASTI paljon monipuolisemmin kun on pisteitä laskeskellut! Raskausaikana tuli syötyä esim. suklaata ihan joka päivä + kaikkee muuta lihottavaa ja nousihan se paino yli 20 kiloo (esikoisen kanssa 30 :ashamed: )
En siis nyt ihan ymmärrä, että miksi mun pitäis jatkaa samaa rataa :\| Miksi ei sais laskea pisteitä ja laihtua, ei se silti estä vauvasta nauttimista :)
Esikoisen kanssa en pisteitä laskenut, lopetin vaan suklaat sun muut ja kaikki 30 kiloo kyllä lähti ja tosi helposti.
Että näin :xmas:

no onpa systeemi muuttunu niiltä ajoilta kun itse kävin painonvartijoissa...silloin oli rajana että aikasintaan 4kk synnytyksestä kun ees saa liittyä ryhmään...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.12.2004 klo 09:23 syysmamma-82 harmaan kirjoitti:
no onpa systeemi muuttunu niiltä ajoilta kun itse kävin painonvartijoissa...silloin oli rajana että aikasintaan 4kk synnytyksestä kun ees saa liittyä ryhmään...

niin se on yhä!!voi toki syödä terveellisesti ja jättää turhat roskaruuat pois mut varsinaista laihuttamista ei suositella aloittamaan...ne imetyspisteet on liian laihduttavia pienen vauvan äidille..mut kukin tavallaan... :\|

samaa mieltä edellisen kanssa.. eli ei nyt kauheasti kannata aloittaa laihduttaa mutta saahan sitä katsoa mitä suuhunsa pistää.. eli jättää pois kaikki epäterveelliset roskaruuat ja herkut pullat ja karkit.. ja syödä terveellistä kotiruokaa ja paljon kasviksia ja hedelmiä niin varmasti vauva saa ravintorikasta maitoa.. niin kyllä ne ylimääräiset kilot lähtee.. ja liikuntahan ei ole kiellettyä imetysaikana.. itsekkin olen käyny tunnin kävelylenkil päivittäin ja n.5cm on vyötäröstä kkaikana lähteny vaikka kilot ei ole tippuna ja löysää silti vielä on ihan liikaa..

mulla ainakin vaikuttaa heti maidon määrään tai laatuun, jos syö vähemmän. En ole vielä laihduttanut, mutta muutaman päivän reissu, jolloin tuli syötyä vähemmän vaikutti huomattavasti imemistiheyteen.
Eiköhän mietitä ensin vauvan parasta ja sitten vasta omia mahamakkaroita.
Terveellisestä ruokavaliosta ei kuitenkaan varmasti ole haittaa, kunhan syö tarpeeksi. niin ja juo!!

Yhteistyössä