Paljonko perheesi on saanuttänä vuonna rahallista apua isovanhemmilta tai muilta sukulaisilta?

  • Viestiketjun aloittaja "gee"
  • Ensimmäinen viesti
Kyllä aika monta ateriaa on tullut anoppilassa tai omilla vanhemmilla syötyä tänä vuonna. Me kyllä arvioimme viikon ruokaostoksia tehdessä jos tiedämme että syömme "ulkona", että ruokaa ostetaan vähemmän. (Tosin ne syö kyllä meilläkin...) Ukko taisi saada useamman satasen riihikuivaa synttärilahjaksi. Mä oon saanut askartelutarpeita varastojen kätköistä (vähentänyt kirppisshoppailua eli rahallista etuahan se on). Muksu on saanut useamman legosetin (lasketaan vaikka 100e niihin).

Mitähän vielä. Oon lukenut sisustuslehtiä anoppilassa, joten en sitten niitä lehtiä osta. Kyllä minä näitä keksin, kun oikein puserran. Ai niin, anoppi on tuonut sämpylöitä ja keksejä meille pari kertaa! Kävin tossa mutsin puolesta kaupassa useamman kerran ja ostin kerran 6 eurolla samalla itselleni ja ne meni sitten porukoiden piikkiin.

Muoks. Mun mummonihan just lupasi maksaa Aku Ankan poitsulle tästä "ikuisuuteen".

Kyllähän sitä näistä pienistä puroista alkaakin tulla. Tuloslaskelman lopputulos tosin ei kyllä ole loppukädessä näin "ruhtinaalinen". Raha virtaa pahasti myös toiseen suuntaan.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: idunnor
[QUOTE="vieras";24204684]Saako jotku jotain avustuksia sukulaisiltaan???????? Ihan oikeesti ODOTTAAKO joku rahaa/muuta avustusta lähisuvulta, ei oo käyny mielessäkään ikinä.
Vastaus siis 0e, lapsenvahtikertoja 0.[/QUOTE]

Kyllä niitä oikeesti on.

Tiedän tapauksia, joissa pohditaan et lapsi vois alkaa harrastaan jalkapalloa. Pitää puhua isovanhemmille voivat alkaa sponsoroimaan sitä. Sit suunnitellaan, et pitäs lähtee oman äidin kanssa ostaan lapselle uusia vaatteita. Ts. mummo maksaa.

Sit valitetaaan ku mummo ehtii ottaan hoitoon vaan niin harvoin...
 
"vieras"
Miehen vanhemmilta 0 euroa, joitakin vaatteita

Mun äidiltä paljon vaatteita, 0euroa

Mun isältä 0euroa, syksyllä antaa muutaman tonnin (kaiketi vaivaa ettei ole aikanaan mun kuluihin osallistunut mitenkään)

Miehen vanhemmat ostavat seuraavan turvaistuimen, se on kuulemma heidän mukaan sitten maksatettava niillä, kärsivät huonosta omastatunnosta, kun ovat ostaneet miehen veljen lapsille kaikki kalliit tai vähemmän kalliit tarvikkeet...

Veivät miehen veljen lapset huvipuistoon, sitä ennen tyttö kertoi, että "mennää kato niiden bensoilla..." jepjep...
 
No rahaa suoranaan ei, mutta lapset saa välillä aika kalliitakin lahjoja ja sitte ne saa aina reissuun rahaa ym, mikä tietty säästyy sitte meiltä.
Joskus aikanaan kun olen työttömänä ollut joutunut niiltä lainaamaan ja kaikkea ei ole tarvinnut takaisin maksaa.
Mutta sitä ongelmaa tietty ei enää ole.
 
jaahas
[QUOTE="vieras";24204684]Saako jotku jotain avustuksia sukulaisiltaan???????? Ihan oikeesti ODOTTAAKO joku rahaa/muuta avustusta lähisuvulta, ei oo käyny mielessäkään ikinä.
Vastaus siis 0e, lapsenvahtikertoja 0.[/QUOTE]

Koskaan ei olla pyydetty tai oletettu saavamme rahaa. Anoppi nyt sattuu olemaan varakas ja haluaa antaa rahojaan lapsilleen ja lapsenlapsilleen. Lapsenvahtikertoja 0 täälläkin.
 
"vieras"
[QUOTE="vvv";24204526]Ei yhtään. Ollaan molemmat jo täysi-ikäisiä eli aikuisia joten miksi isovanhemat (meidän vanhemmat) antaisi meille rahaa :O Ollaan itse lapset tehty joten kyllä heidät elättämään pystytään. Jopa silloin tultiin hyvin toimeen kun itse opiskelin ja mies oli työtön, eikä mitään asumistukia saatu.[/QUOTE]

No rikkailla se yleensä kulkee sukupolvelta toiselle..
 
"vieras"
- 400€. Jos siis lainatkin lasketaan. Mä oon lainannut mun äidille ja siskoille, sekä ostellut ruokaa, vaatteita ym. Epäkiitollinen äiti ja toinen sisko pisti välit poikki. Ihmettelin miten meillä on nyt ollut niin hvä taloudellinen tilanne, sitten tajusin että siitähän se johtui, kun ei olla väleissä, niin ei tarvitse lainailla eikä mitään heille ostella.

Anopilta saatiin vauvalle muutama potkupuku, oisko ehkä joku 20-50€ arvoltaan yhteensä.
 
"joo"
Meidän isä tilas pojallemme Aku Ankan, äiti antoi viimeksi käydessämme pojalle kympin. En kyllä odota minkäänlaisia lahjuksia, olis jotenkin ihan käsittämätöntä että vanhempani auttaisivat meitä taloudellisesti kun kuitenkin ollaan aikuisia ihmisiä.

Olen kyllä saanut paljon rahallista tukea esim. opiskeluaikana vanhemmiltani ja häälahjakin oli useita tuhansia euroja.
 
nolo
-vaatteita lapsille n. 100€
-auto n.17 000
-risteily porukalla + ruoat, juna, grönalund jne. n 500
-paikallinen huvipuisto + sapuskat n 50€
-useamman kerran ollaan syöty porukoilla lasketaanko sekin?

Eli ihan hemmetisti!
 
ggg
No ei tuo mummojen varakkuus vaikuta!

"köyhempi" duunari mummo on antanut kahdelle lapselle rahaa ehkä n. 100-150e ja parit halvat vaatteet ja lelut. Ja hoitoapua 6h

"rikkaampi" yrittäjä mummo osti lapsille tarjouspaidat yht. 14e. Hoitoapua alle 1h.
 
"vieras"
No ei kyllä mitään avustuksia olla saatu. Lapsi on saanut synttärilahjaksi tililleen 200e yhteensä isovanhemmiltaan, muilta sukulaisilta sai nuken, pehmolelun, astioita ja vaatteita. Mies taisi saada mun vanhemmilta 50e synttärilahjaksi ja omalta isältään konjakkipullon. Lapsi on jotain pieniä tuliaisia lisäksi saanut, kirjoja ym. Ei kyllä mitään erityisempää olla koskaan odotettukaan.. Paitsi, että etelässä ollaan muuten oltu kaksi kertaa mun vanhempien kanssa heidän maksamalla matkalla ja miehen vanhempien maksamalla mökillä Lapissa kolme kertaa. Ja mun vanhempien mökkiä saadaan käyttää myös.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24205076]No ei kyllä mitään avustuksia olla saatu. Lapsi on saanut synttärilahjaksi tililleen 200e yhteensä isovanhemmiltaan, muilta sukulaisilta sai nuken, pehmolelun, astioita ja vaatteita. Mies taisi saada mun vanhemmilta 50e synttärilahjaksi ja omalta isältään konjakkipullon. Lapsi on jotain pieniä tuliaisia lisäksi saanut, kirjoja ym. Ei kyllä mitään erityisempää olla koskaan odotettukaan.. Paitsi, että etelässä ollaan muuten oltu kaksi kertaa mun vanhempien kanssa heidän maksamalla matkalla ja miehen vanhempien maksamalla mökillä Lapissa kolme kertaa. Ja mun vanhempien mökkiä saadaan käyttää myös.[/QUOTE]

Niin siis nuo reissut on olleet noin kymmenen vuoden sisällä, ei tänä vuonna!
 
"vieras"
keväällä syntynyt lapsi sai tilillensä isovanhemmilta yht. 700 euroa + muutama vaate pienokaiselle. Me vanhemmat ei olle saatu rahallista avustusta. Tänä syksynä tosin muodostetaan yhteismetsä isän ja siskoni kanssa isän omistamasta muutamasta sadasta hehtaarista metsää ja siihen kuuluu myös kesämökki kiinteistö. Kaitpa sitä tulee parisataa tuhatta euroa kiinteätä omaisuutta ennakkoperintöä. Aikuisiällä en ole aikaisemmin saanut vanhemmiltani kuin ehkä ruokakassin opiskelu aikaan.. En ole tosin ollut vailla mitään ja olen oppinut pärjäämään omilla tuloilla.
 
"jaa"
Mun äidiltä 0 e. Isältä lapset saaneet jouluna 50e ja tytär 18v lahjaksi 50e.
Lasten isän vanhemmilta rahaa synttärilahjaksi kyllä, ehkä 100e. Ja jotain vaatetta ovat lahjaksi ostaneet myös.
Lasten isä on kyllä maksanut elareiden lisäksi mm pojan harrastuksen ja osan rippileiristä, tytön autokoulun ( 18v lahja) ja muita isompia kuluja osan. Ja tänään oli ostamassa pojalle rippijuhlaan puvun + kengät kun mä kustannan juhlat.
Mutta mitään laskuja isovanhemmat ei maksa , eikä rahaa siirrä eikä pidäkään. Lahjaksi siis teinelle antavat rahaa.
 

Yhteistyössä