paljonko muilla on noussut paino?

Mulla pysynyt paino samana jo kuukauden ja olin vähän huolestunut että kasvaako se vauva lainkaan. Syön ihan hyvin kuitenkin, mutta pahoinvointi vaivaa välillä ja olen alkanut syömään paljon enemmän kasviksia ja välttänyt herkkuja. Nyt siis rv37+6 ja painoa alusta tullut 8,5 kg.
 
Itse en myöskään voisi tuulettaa, jos paino ei yhtään nouse saati sitten laskee, sehän on huolestuttavaa :( Täytyyhän sitä olla ns. vararavintoa, että äidillä on vara imettää, kun imetys kuitenkin laihduttaa. Mm. istukka, normaali määrä lapsivettä, sikiö, rinnat painavat jo lisäävät normaalissa raskaudessa painoa.

Jos laihtumisen syynä on pahoinvointi ja oksentelu siihen kannattaa hakea apua, sillä sehän on rv 12 viikon jälkeen jo harvinaisempaa.
 
Itsellä tullut 5kg siitä lähtöpainosta, joka punnittiin ekassa neuvolassa. Viikoja 20+5 eli puolessa välissä ollaan. Esikoisestakin mulle tuli alkuun painoa, mutta tasottui loppua kohden ja vähän laskikin, yhteensä tuli 10kg, saa nähdä kuinka nyt käy. Olen normaalipainoinen, nyt lähtöpaino oli 2kg ennemmän kuin esikoista odottaessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joe80:
Alkuperäinen kirjoittaja lispetti:
Meikäläisellä on rv 17+1, eikä paino vaan nouse. Olen kyllä ennen raskautta kerännyt tätä vararavintoa 2 vuotta, että en ymmärrä miten se painonnousu nyt pysähtyi :| Lähtöpaino oli normaalipainon ylärajoilla. Kotona ei ole vaakaa (hankinnan alla..) , ja neuvolan vaaka on näyttänyt alusta asti samaa lukemaa, mitä nyt puolen kilon heittoja riippuen olenko syönyt ennen tarkastusta vai en.
Syön edelleen yhtä paljon kuin ennen raskautta, tai en ainakaan pidä itseäni nälässä, mutta johtuneeko tämä painon paikallaan pysyminen osittain siitä, että katson nyt vähän tarkemmin mitä suustani alas laitan. Luontaistuotekaupasta ostin raskaana oleville tarkoitettua rauta- ja b-vitamiini -valmistetta, kun epäilyttävästi tämä väsymys ja mustat silmänaluset viestivät raudanpuutteesta.. Ehkä kun saan tämän puutostilan korjattua niin alkaa painoakin siunaantua.
Muistaakseni vastasin joskus jo tuonne ketjun alkupäähän, mutta kommentoin vielä. Itselläni lähtöpaino oli normaali, BMI muistaakseni 23. Alkuun paino pysyi pitkään samana, rv 20 oli +1,5kg. Puolenvälin jälkeen paino onkin sitten noussut niin, että nyt rv 31 se on +8kg. Vähän aikaa sitten oli noin kuukauden jakso, jolloin paino nousi 600g/vk. Viimeisellä neuvolakäynnillä nousu oli hiukan hidastunut, +400g/vk. Paino saa ja sen pitäisikin nousta raskauden aikana, mutta ainakin minulle sanottiin neuvolassa,että ensimmäisellä kolmanneksella sen ei tarvitsisi nousta, ainakaan paljoa. Syömisiä en ole tarkkaillut, ruokaa ja herkkuja menee suunnilleen samassa suhteessa kuin ennen raskauttakin.
Tuo painonnousu on yksilöllistä. Toisilla se nousee alkuun toisilla tasaisesti tai sitten vasta lopussa. Itselläni paino tasottui esikoisesta loppua kohden ja lopussa vähän laskikin, mikä on kuulemma normaalia.
 
pinja79
esikoisesta tuli 27kg sairaalaan ei jäänyt yhtään!kaikki lähti imettämällä ja hiukan ylikin (3kg) BMI oli enne esikkoa 21(sektio rv 37+1, mitähän ois ollu paino jos ois ollu viikkoja 40 ta 42, huh!). nyt toisesta tullu 2kg ja rv 14+3. samallatavalla olen syönyt ja voinut!
 

Yhteistyössä