Painonnousu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 23 + 0
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

23 + 0

Vieras
Paljonko muilla on paino noussut 24. raskausviikkoon mennessä? Mulla on tullut nelisen kiloa ja tässä pohdiskelen, onko se ihan ok. Painoindeksi oli 21, kun aloin odottaa vauvaa.

Mulla painoindeksi oli 20 nyt maanantaina punnittiin ja painoa tullut lisää 9 kg. Aluksi paino laski mutta nyt viimeisten neljän viikon aikana lisää tullut 4 kg. Eivät olleet yhtään huolissaan ja kun kerroin makeanhimosta, niin neuvolan täti melkein ehdotti välillä herkuttelemaan.. Lisäkilot kaikki vatsan alueella, joten en siis ole huolissani (ehkä..)

Hei ei sun tartte olla huolissasi alkuraskauden painonnoususta. Toikin on yksilöllistä. Mulla lähti kohtu hurjaan kasvuun alkuraskaudessa jo. Mullakin painoa tullut saman verran 25 viikkoon mennessä. Nyt olen vk 35 ja kaikenkaikkiaan painoa tullu 8 kg. Tietysti turhasta herkuttelusta noussut paino ei hyväksi kenellekään, mutta eipä minulla ainakaan johtunut mistään popsuttelusta. Terveisin, 4. lapsi massussa.

Mulla tänään 23+0 ja paino noussut melkein 7kg. Enkä ole ollankaan houlissani. Eivätkä neuvolassa ole sanoneet mitään. Painoindeksini ennen raskaana oloa oli 20. Syön normaalia kotiruokaa ja herkuttelen myös silloin tällöin. En ota stressiä ollenkaan painnonnnoususta! Nautin vaan täysillä!

Kävin tänään neuvolassa ja terkkari totesi, että oikein hyvältä vaikuttaa tuo painonlisäys. Hän sanoi, että kyllä niitä kiloja pitääkin tulla ja vähän ""vararavintoa"" tarvitaan imetystä silmällä pitäen. Joten yritän olla stressaamatta painon suhteen ja nautin täysin siemauksin raskaudestani. =)

Mulla alkuraskaudessa laski paino muutamalla kilolla, mutta kävin neuvolassa keskiviikkona ja paino oli noussut neljä kiloa. Mutta yhteensä siis tähän mennessä painoa tullut noin kolmisen kiloa lisää. Syön normaalisti mutta aion pitää taas itseä niskasta kiinni, eli ei liikaa herkkuja, sillä painonnousu oli ollut niin runsasta viikkoa kohen.

Painoindeksi ennen raskautta 22. Nyt 23+2 , painoa tullut lisää 7kg. Myönnettäköön että herkuteltua tulee vähän liikaa.. Neuvolassa ei ole tullut negatiivista palautetta kertaakaan.

Yhteistyössä