Paljonko maksaa auton verot, vakuutukset?

Ajoneuvovero menee auton iän mukaan. vm 94 asti se on 0,26 snt/pv ja siitä etiäpäin muistaakseni 0,35 snt / pv.
Liikennevakuutukseen vaikuttaa kans auton ikä, kertyneet bonukset ja kuskin ikä...ja jonkin verran myös yhtiö.

Vakuutussummaan vaikuttaa paikkakunta, auton koneen koko ja malli, ikä (yli 15v ei saa kuin pakollisen liikennevakuutuksen) ja omistajan ikä. Eli se, kuinka riskialttiilla paikkakunnalla tilastojen mukaan asut, kuinka riskialtis ikäryhmäsi on ja samoin autosi (paljonko vahinkoja tilastoissa). Mitä isompi kone autossa, sen äkäsempi--> isompi vakuutus. Ja varsinkin tuo paikkakunta vaikuttaa tosi paljon. Isommissa kaupungeissa kalliimpi vakuutus siis.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ai sä et tiennyt edes mitä maksaisi, mutta olit jo etukäteen sitä mieltä (tuossa toisessa ketjussa) ettei sulla ole varaa..? :o

No jos mulla ei ole varaa nyt edes siihen autoon, niin miten mulla olisi varaa noihin maksuihin?

Niin ja niitä vaihtoehtoja pystyy laskemaan vakuutusyhtiön sivuilla, sitten kun on sopiva auto katottuna =)

Ja katsastuskin on nykyään törkeen kallista |O Mutta tulee muuten vanhemmalla (yli 20v...) halvemmaksi kun ei päästöjä mitata... Ja kannattaa miettiä myös sitä, että auto olis varmatoiminen, korjauskaan ei tod. ole ilmaista jos ei itte pysty tekemään, ja ne osat...

Haluutteko oikeesti tietää miten määräytyy auton vakuutus maksut?
Ne kattoo paljon sen merkkisillä ja mallisilla autoilla on kolaroitu ja varsinkin kuoltu. Mitä enemmän niin sitä korkeemmat maksut.
Esim Honda Civicissä on korkeemmat maksut ku Esim Volvo 240:ssa.

Mulla on -88 2.0L Volvo 240 ja verot on jonku vajaa satanen vuodessa ja liikennevakuutus noin 400 (En muista tarkkaan kun mulla on osakasko ja kaikki koti-, henki-, ja koira-, yms vakuutukset samassa ja jää alle 600 euron lasku)
Ja sitte meijän toises autos -69 2.3L Volvo 142 täyskasko on jotaa 200e/vuosi ja veroist en tiedä.
En sitte tiiä miten toi paikkakunta siihen vaikuttais.

Siihenhän vaikuttaa aika paljon myös se minkä kokoinen kone autossa on, onko diesel vai bensa ym.
Tuolta voit laskea https://secure.fennia.fi/loauto/perustiedot.do?kieli=fi&tyyppi=0&sessTransfer=3g3ba345qfq3x4u2d1gyri55&sessTransfer=w4napivxg3jh2w55stie5c55

Niin juu aivan. Bensa/Diesel. Sen unohin mainita kokonaan. Mut en miä tiiä vaikuttaako sekään paljon. Kun ei se polttoaine vaikuta mahollisest tulevii vahinkoihin. Miä kattelin laskuril oman auton dieseliks ni ei ainakaa paljoo muuttun.
Se on tietyst ihan eriasia jos on pakettiauto.

Uusimmat

Yhteistyössä