Paljonko lyhennät asuntolainaa ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nallukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nallukka

Vieras
Kysynpä rohkeesti suoraan.

Te yksinhuoltajavanhemmat joilla on asuntolaina. Saanko kysyä millaista summaa lyhennätte ?
Minun lyhennykseni on 500 / kk. On melkein kolmannes pikku perheemme (äiti ja poika ) nettotuloista.
Pärjäämme suunnittelemalla taloutta etukäteen, tarjoukset hyödyntämällä ja äidin vaatteista ym "extrasta" tinkimällä.
Auto vie valtavasti rahaa sillä työmatkanion pitkä ja on han autostakin vielä velkaa...
Kuis muilla..kiva ois kuulla .. :flower:

Heinäkuusta alkaen laina, lyhennys 640e. Asumiskustannukset pysyvät kuta kuinkin samassa, kuin mitä nyt. Halusin eron jälkeen uuden alun, ja pois vuokralta. Rankkaa varmaankin, sillä tuloni vaihtelevat kuukausittain. Pitää siis elellä kuten aiemmin: kaikki turhat menot pois. No - sorruin tilaamaan sanomalehden, kun ex oli sen jo vuosia kieltänyt...

Lyhennän asuntolainaani n. 700 euroa kuussa, täytyy vähän karsia noita menoja, etenkin kun olen äitiyslomalla (minä ja vauva taloudessa), mutta eiköhän tämä tästä kunhan palaan töihin taas.

En tiedä mitä tukea voi saada, toimeentulotukikaan ei ehkä koske omistusasunnon lainaa, ainoastaan kai vuokraa?

Hei!
Olen hoitovapaalla ja lyhennän asuntolainaani noin 300euroa kuussa. Saan toimeentulotukea myös silloin tällöin. Asuntolainan korot, sekä yhtiövastike, sähkö jne. huomioidaan tukea hakiessa. lisäksi saan myös asumistukea n. 141 e kuussa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.06.2006 klo 18:58 kotiäiti kirjoitti:
Hei!
Olen hoitovapaalla ja lyhennän asuntolainaani noin 300euroa kuussa. Saan toimeentulotukea myös silloin tällöin. Asuntolainan korot, sekä yhtiövastike, sähkö jne. huomioidaan tukea hakiessa. lisäksi saan myös asumistukea n. 141 e kuussa.

Ei taida olla iso laina? Miten saat asumistukea? Jotenki tuntuu että jos menee soskuun valittamaan, kommentti olis et Mitäs olet ittes siihen jamaan laittanut??? Ainaki mulla olis, kylän pahin kotka oma sostyöntekijä... :laugh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.06.2006 klo 22:48 petomamma kirjoitti:
\
Hei!

Ei taida olla iso laina? Miten saat asumistukea? Jotenki tuntuu että jos menee soskuun valittamaan, kommentti olis et Mitäs olet ittes siihen jamaan laittanut??? Ainaki mulla olis, kylän pahin kotka oma sostyöntekijä... :laugh:

Jos oman asunnon kulut ovat vuokra-asuntoon verrattuna kohtuulliset niin saa asumistukea.

Eli jos asunnon koko on ok, laina-aikaahan voi venyttään niin asumistuki on aika varman.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.06.2006 klo 14:39 Williviini kirjoitti:
\
\
Hei!

Jos oman asunnon kulut ovat vuokra-asuntoon verrattuna kohtuulliset niin saa asumistukea.

Eli jos asunnon koko on ok, laina-aikaahan voi venyttään niin asumistuki on aika varman.

lyhyennän 350? ja hyvin menee. Miehen elarit 800?/kk.

\
\
Hei!

Törkeetä haukkua sosiaalityntekijöitä.

Mukavia ja sydämmellisiä ihmisiä kaikki.

520 lyhennän. Saan palkkaa noin 1700, plus elari ja lapsilisä...neljäsosa mammonoista menee as.velkaan.
Taloudessa äiti ja 4-vuotias.
Lainaa jäljellä "vain" 38 000. Löysätäkin vois, mutta minä päinvastoin kiristän. Olisi mukavaa olla velaton nainen kun lapsi alkaa kunnolla kuluttamaan !

Minä lyhennän n.1000e asumistukea saan 320e, kuudesta lapsesta saan elareita 1000e+ palkka 1700e + lapsilisät sekä lisäksi saan sairaasta lapsesta korotettua hoitotukea, tyytyväinen olen, vaikka ison perheen asumiskulut ovat luonnollisesti suuremmat. Lainaa jälellä kymmeniksi vuosiksi eteen päin... Se surullinen tarina rakennusajan jälkeen, mut taloa en halua myydä jos ei ole aivan pakko.

Yhteistyössä