Paljonko lapsillanne ikäeroa

  • Viestiketjun aloittaja pohtija
  • Ensimmäinen viesti
Lapset ovat 4kk, 2v1kk ja 3v4kk eli ikäerot ovat 1v9kk ja 1v3kk(nuorimmalla ja vanhimmalla 3v). Mun mielestä tämä on suurimmaksi osaksi aika helppoa, tietysti on niitä päiviä kun tuntuu että kaikki menee päin persettä ja on tosi raskasta. Parisuhde menee välillä vähän huonommin mutta heti kun huomataan se miehen kanssa, teemme asialle jotain. En aio antaa suhteeni mennä perseelleen lasten takia. Lapset tarvitsevat ehjän perheen.
 
Lähes päivälleen 5 vuotta ja arki menee vaihtelevasti. Osaa noi olla toistensa kimpussa mutta toisinaan myös leikkivätki keskenään :D Ku sais ton nuoremman puremis- ja raapimisvimmaa vähennettyä niin kaikki ois loistavasti.
 
Ensimmäiset 4 lasta 4.5v sisään, nyt tulee sitten 5s lapsi niin että esikoinen on himpun verran alle 8v. Raskaita aikoja on ollut mutta kun ite on pienellä ikäerolla 4 ekaa haluttu, niin ei kai sitä auta muutakun jaksaa.
 
6v2kk ja ihan äärimmisen helppoa. Eli meillä ei ikäerosta ole ollut MITÄÄN haittaa, mutta hyötyä sitäkin enemmän.

Saas nähdä kuinka suu pannaan kuukauden kuluttua, kun kolmonen syntyy. Kakkosen ja kolmosen ikäeroksi tulossa 1v2kk :eek: :x
 
1v1kk. Samoilla silmillä mentiin yövalvomiset toisen kans kuin esikoisen kans, joten en osannut ajatella sitä erityisen raskaana. Välillä tuntuu että yhden kans olis ollut helpompaa alkuun mutta nyt ovat toisilleen hyvät kaverit joten hyvä näin B)
 
4:n äiti
lapset nyt 9v, 6v, 5v, ja 3 v. Ekalla ja toisella ikäeroa 3 v, toisella ja kolmannella 1v 3 vkoa ja kolmannella ja neljännellä 1v 9kk. lisäksi on vielä mieheni lapsi 12 v. Ei ole musta erityisen raskasta, vaikka opiskelen ( muuta kun henkinen stressi taloudesta) mutta onneksi valmistun tänä vuonna. Parisuhde voi hyvin ja me myös hoidamme sitä( käymällä kahden reissuissa, istumalla iltaa aikuisten kesken ym..)
 
NewArtRiot
Esikoisen ja keskimmäisen ero 1v2kk, keskimmäisen ja kuopuksen 10kk. Näin jälkikäteen tuntuu, että ihan hyvinhän ne vauva-ajat meni, ei siis ole mitään kovin karmeita muistoja. Vaikka ihan varmasti se välillä oli enemmän kuin karmeaa! :D

Nyt tytöt alkavat olla 5, 4 ja 3. Hyvin menee muuten, mitä nyt ne "perusjutut" vaivaa. Eli mies ei näe tyttöjä tarpeeksi, minä taas vähän liiankin kanssa. Mutta ei tämä mitään superraskasta ole!
Isoja ikäeroja en olisi jaksanut likimainkaan näin hyvin, luulisin.. =)
 
häh
Alkuperäinen kirjoittaja NewArtRiot:
Esikoisen ja keskimmäisen ero 1v2kk, keskimmäisen ja kuopuksen 10kk. Näin jälkikäteen tuntuu, että ihan hyvinhän ne vauva-ajat meni, ei siis ole mitään kovin karmeita muistoja. Vaikka ihan varmasti se välillä oli enemmän kuin karmeaa! :D =)
Mutta miksi sulla on tollanen tukka?
 
häh
Alkuperäinen kirjoittaja NewArtRiot:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Mutta miksi sulla on tollanen tukka?
No miksipä ei? :D Ei kai tukka naista pahenna?! =)
Ei pahenna, ei. Halusin vaan kysyä josko vastaisit. Olen aina ihmetellyt miksi joku haluaa tehdä itsestään mahdollisimman epäviehättävän. Onko siinä joku ideologia?
 
NewArtRiot
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Ei pahenna, ei. Halusin vaan kysyä josko vastaisit. Olen aina ihmetellyt miksi joku haluaa tehdä itsestään mahdollisimman epäviehättävän. Onko siinä joku ideologia?
En oo sen koommin tuntenut itseäni epäviehättäväksi kun ajelin tukkani pois. Ei tässä mitään ideologiaa ole, tämä vain on minua. Pahoittelen, jos ei miellytä! :D Tai enpäs pahoittelekaan, saanen näyttää itseltäni ilman anteeksipyytelyjä.. :D :D
 
Jonna
Alkuperäinen kirjoittaja NewArtRiot:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Ei pahenna, ei. Halusin vaan kysyä josko vastaisit. Olen aina ihmetellyt miksi joku haluaa tehdä itsestään mahdollisimman epäviehättävän. Onko siinä joku ideologia?
En oo sen koommin tuntenut itseäni epäviehättäväksi kun ajelin tukkani pois. Ei tässä mitään ideologiaa ole, tämä vain on minua. Pahoittelen, jos ei miellytä! :D Tai enpäs pahoittelekaan, saanen näyttää itseltäni ilman anteeksipyytelyjä.. :D :D
Sulla on nätti pää!
 
Alkuperäinen kirjoittaja NewArtRiot:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Ei pahenna, ei. Halusin vaan kysyä josko vastaisit. Olen aina ihmetellyt miksi joku haluaa tehdä itsestään mahdollisimman epäviehättävän. Onko siinä joku ideologia?
En oo sen koommin tuntenut itseäni epäviehättäväksi kun ajelin tukkani pois. Ei tässä mitään ideologiaa ole, tämä vain on minua. Pahoittelen, jos ei miellytä! :D Tai enpäs pahoittelekaan, saanen näyttää itseltäni ilman anteeksipyytelyjä.. :D :D
Mun mielestä tuo tukka on aivan ihana! Voi kun itselläkin löytyis rohkeutta tehdä joku noin radikaali muutos.
 
NewArtRiot
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Mun mielestä tuo tukka on aivan ihana! Voi kun itselläkin löytyis rohkeutta tehdä joku noin radikaali muutos.
Jos toiveena on että uskaltaisi tehdä jotain radikaalia, niin mihin sitä rohkeutta tarvii?! :D Antaa mennä vaan!
 
Esikoisen ja keskimmäisen välillä 6vuotta ja keskimmäisen ja kuopuksen välillä 9vuotta. Helppoa ollut mielestämme. Johtuen varmaan siitä, ettei kummankaan isomman lapsen kanssa ole kovinkaan hankalaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja NewArtRiot:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Mutta miksi sulla on tollanen tukka?
No miksipä ei? :D Ei kai tukka naista pahenna?! =)
Ei pahenna, ei. Halusin vaan kysyä josko vastaisit. Olen aina ihmetellyt miksi joku haluaa tehdä itsestään mahdollisimman epäviehättävän. Onko siinä joku ideologia?
MIten niin epäviehettävä? Minusta New on mielestäni upea tukkansa kanssa...
 
Kohta kolmen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja raskasta:
oli kun ikäeroa on lapsilla 1v6kk. vauva aika oli raskasta kun 2 vaippaikäistä ja yöt risaisia kun molemmat lapset nukkuivat huonosti.
nytten kun ovat isompia 3 ja 4v tappelevat jatkuvasti mutta muutoin alkaa olla jo helpompaa.
Meillä myös suunnilleen näin :) Ikäeroa 1v10kk, raskasta oli alussa, nyt ovat jo 4v ja 5v ja jatkuvaa tappelua :) Kolmatta odotetaan syntyväksi syyskuussa.
 
vieras
meillä 2 lasta ja niillä ikäeroa 2v9kk, vaihtelevasti menee, leikkivät toistensa kanssa paljon mutta myös tappelevat keskenään paljon.. kuitenki tämä on mielestäni meille kaikista paras ikäero, en olis jaksanut lyhyempää ikäeroa ja kun lapset nyt on isompia niistä on koko ajan enemmän seuraa toisilleen. Poika nyt 6v ja tyttö 3v.
 

Yhteistyössä