Paljonko kylpyhuoneremontti suunnilleen maksaa?

  • Viestiketjun aloittaja taitaa olla edessä
  • Ensimmäinen viesti
Työäiti
1000e-30000e vaikkapa.

Halvalla pääsee kun tekee silmänlumetta omin voimin pieneen kylppäriin. Rahaa menee helposti 15000e kun tekee kattavampaa remonttia ja usein se tarkoittaa ulkopuolista työvoimaa (sähkäri/putkari/laatoittaja/kirvesmies), luxus on asia vielä erikseen

Kerroppas vähän tietoja, mitä olet tekemässä, niin haarukka alkaa olla realistisempi. On eri asia laatoittaa muovimaton päälle (tai taloyhtiö maksaa vesieristykset) kuin esim täysräjäyttää omakotitalossa kaiken.
 
akateeminen äiti
nythän saa varmasti halvemmalla kuin esim. vuosi sitten, mutta kyllä se usein menee tuonne 6-12 tuhatta... tosin oon kuullu huonoa esim. Rusthollista, eli sekä hinta että laatu on kiinni remppafirmasta. mutta lopullinen hinta riippuu siis nimenomaan materiaaleista, ja onko saunaa, paljonko laatoitettavia neliöitä ja siitä, että esim. purkaako itse (me säästimme ainakin 500 kun piikkasimme itse vanhat laatat). ja maksaako taloyhtiö pohjatyöt? meillä tehtiin aika paljon itse ja selvisimme sekä kylppäristä että saunasta 7000 eurolla laadukkain materiaalein...
 
Mahdollisimman paljon jos pystytte itse tekemään niin siinä säästää tosi paljon. Eli vaikka laatat jne. ovat kalliita niin kyllä nuo palkat eniten vie.
Esim. joku rustholli-remontoi -tyylinen juttu ja saat uppoamaan kevyesti ainakin 20 000 (riippuu tietysti), mutta saman voi itse tehdä reilusti yli puolet halvemmalla.
 
vieras
Meillä maksoi 1500 ? ja kaikki tehtiin lattialämmityksestä lähtien uusiksi. Tai katto vain maalattiin uusiksi. Neliöitä oli noin 5. Materiaalit ratkaisee paljon ja kun muistaa pyytää tarjoukset kaikesta ja tekee itse.
 
ap
Kyllä siinä ihan täysräjäytys täytyy tehdä. Remppamies on omasta takaa purkamisiin yms. ja putkimies saadaan myös vähän normaalia edullisemmin.

Mitähän neliöhinta suunnilleen olisi.
 
Työäiti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä maksoi 1500 ? ja kaikki tehtiin lattialämmityksestä lähtien uusiksi. Tai katto vain maalattiin uusiksi. Neliöitä oli noin 5. Materiaalit ratkaisee paljon ja kun muistaa pyytää tarjoukset kaikesta ja tekee itse.
Taisitte tehdä itse. Mulle maksoi putkari tai sähkäri päivässä työtarvikkeineen tuhat euroa. Vesikiertoinen lattialämmitys, putkien veto sekä viemäreiden uusiminen vei useamman päivän.... Kyllä se sähkärikin kauan uurasti pistorasioiden ja valaisimien liityntien kanssa.

Teittekö te ihan kaiken uusiksi?
 
Työäiti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä siinä ihan täysräjäytys täytyy tehdä. Remppamies on omasta takaa purkamisiin yms. ja putkimies saadaan myös vähän normaalia edullisemmin.

Mitähän neliöhinta suunnilleen olisi.
Kannattaa tehdä itse suuntaa antavaa laskelmaa (oman maun mukaan)
Laske siihen

* kalusteiden, vessanpöntön, lavuaarin, vesihanojen, suihkun/suihkukopin/lasiovien hinta. Tähänkin saa menemään 500e useampaan tonniin. Tämähän on niin makukysymys.
* 2.5*2 metrin lattiaan 20e maksava kaakeli maksaa 100e, seiniin menee enemmän ja se on sitten 500e samalla kaakelihinnalla. Toi on edullista kaakelia. Ne voi myös maksaa 200e neliö (lasimosaiikki). Silloin hinta onkin 1000e ja 5000e.
* valaisimet, peilit, koukut: 100-1000e
* Rättipatteri, lattialämmitys, ilmastointi, jne.
* pohjatyöt (valut), katot, yms. Siihenkin voi mennä rahaa.
* Päivässä varmasti saa tehtyä vesieristeet, mitähän ne materiaalit maksaa 200-300e varmaankin. Mutta kuka tekee? 40e/h on laatoittajan hinta (noin). Tonni menee ainakin laatoituksen kanssa.
* Jos itse tekee, niin täytyy ostaa usein työkaluja, jos ei omasta takaa ole.


 
kokeiltu on
Meillä tuli maksamaan n. 25 000?.
Laitettiin betoniseinää nurin, vaihdettiin putkia, tehtiin uusia viemäröintejä ym. Aika perusteellinen siis + uusi kodinhoitohuone koneineen.
Jos tekee vain pinnallisen rempan, rahaa menee varmasti ainakin puolet vähemmän.

Meillä oli 1 kirvesmies sähkö- ja putkimies. Kaikkea ei tarvinnut maksaa kuitilla ;)
 
gissa
kyllä se kymppitonnin molemmin puolin on, se hinta ihan jo peruskamassakin, taloyhtiöissä ei itse edes kaikkea sa tehdä, eikä sitäpaitsi omakotitaloihinkaan saa mm. vesieristyksiä itse tehdä (jollei ole sertiä) eli kyllä niitä maksuja ulkopuoliselle kuitenkin tulee. ja jos skeidaa tekee niin niistä maksaa sitten kymmene vuoden päästä moninkertaisesti, eli kannattaa tehä kunnolla jos kerran aloittaa!
 
gissa
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä siinä ihan täysräjäytys täytyy tehdä. Remppamies on omasta takaa purkamisiin yms. ja putkimies saadaan myös vähän normaalia edullisemmin.

Mitähän neliöhinta suunnilleen olisi.
Kannattaa tehdä itse suuntaa antavaa laskelmaa (oman maun mukaan)
Laske siihen

* kalusteiden, vessanpöntön, lavuaarin, vesihanojen, suihkun/suihkukopin/lasiovien hinta. Tähänkin saa menemään 500e useampaan tonniin. Tämähän on niin makukysymys.
* 2.5*2 metrin lattiaan 20e maksava kaakeli maksaa 100e, seiniin menee enemmän ja se on sitten 500e samalla kaakelihinnalla. Toi on edullista kaakelia. Ne voi myös maksaa 200e neliö (lasimosaiikki). Silloin hinta onkin 1000e ja 5000e.
* valaisimet, peilit, koukut: 100-1000e
* Rättipatteri, lattialämmitys, ilmastointi, jne.
* pohjatyöt (valut), katot, yms. Siihenkin voi mennä rahaa.
* Päivässä varmasti saa tehtyä vesieristeet, mitähän ne materiaalit maksaa 200-300e varmaankin. Mutta kuka tekee? 40e/h on laatoittajan hinta (noin). Tonni menee ainakin laatoituksen kanssa.
* Jos itse tekee, niin täytyy ostaa usein työkaluja, jos ei omasta takaa ole.
päivässä ei voi tehdä vesieristyksiä, koska pitää 2-3 kertaa vetää ja kuivua ja tarkastaa (ottaa koepala ym.)!
 
Me teetätettiin kylppäriremontti "täyden palvelun" firman kanssa. Heidän kanssa sovimme hinnan n. 10 000?. Ja SUULLISESTI tämä sisälsi kaiken. MUTTA kuten arvata saattaa, eipä sisältänyt. Päälle tuli LVI-työt n. 3 500? ja MATKAKULUJA 1500?. (Heidän alihankkijansa kun sattui olemaan tuolta saaristokunnasta ja maksoi 1?/km) Kallista oli ja erittäin töykeää palvelua. Mm. aikatauluista, rakennemuutoksista ja viivästyssakoista tapeltiin. Mutta kuten työnjohtajakin totesi: "Rakennusala on suurta kusetusta.."
 
Wilpuri
Me kysyttiin reilu vuosi sitten Kylppärirempan hintaa remonttihinnasta niin että oltaisiin itse purettu vanhat pois, piikattu lattia uutta viemäröintiä varten, pukkarista otettu paneloinnit pois, niin ja osa seinälaatoista oli jo valmiina. Itse oltaisiin myös laitettu uudet lauteet ja kattopaneloinnit. Niin SILTI hinnaksi jäi 15 000e! Aikas tyyristä sanon minä! Jostain kumman syystä remppa tekemättä!
 
Riku
Mä teetätin kylppäriremppani avaimet-käteen palveluna Mainfuse:lla. Palvelu pelas eikä hiukset harmaantuneet, ainakaan enempää ;-). Arvosana kiitettävä. Mun remppa meni ku tyhjää vaan ja tehtiin just niinku ite halusin eikä hintakaan ei vienyt mua konkurssiin.
 
Illu
Tarkoitus on tehdä semmoinen muutos, että otetaan amme pois / suihku tilalle, samalla lattia ja vesieristys uusiksi ja lattialämmitys. Kerrostalokaksion kylppäri, rakennettu -67.

Mitä maksaa, saako 5-10 teuron väliin?
 
Työäiti
Kyllä sen kevyesti tekee alle 10te, kun taloyhtiökin maksaa vesieristykset todennäköisemmin. Mutta toki valintoja joutuu tekemään.

Seinätkin varmaan täytyy tehdä ja vesieristää?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Illu:
Tarkoitus on tehdä semmoinen muutos, että otetaan amme pois / suihku tilalle, samalla lattia ja vesieristys uusiksi ja lattialämmitys. Kerrostalokaksion kylppäri, rakennettu -67.

Mitä maksaa, saako 5-10 teuron väliin?
Riippuu niin paljon siitä, että kuinka paljon taloyhtiö osallistuu kustannuksiin.

Meillä n. 80m2, -62 rakennettu kt-kolmio, ja kylppäriremppaan meni alle 2000e.
 
hämmästystä
Alkuperäinen kirjoittaja Yrittäjän emäntä;14893597:
65? neliö (sis. alv ) suunnilleen, hinta kahdelta mieheltä! Plus tarvikkeet. Laskutustyönä 37?/h , tarvikkeet päälle!
Siis mistä näitä summia revitään? Tuolla hinnalla ei mitenkään pysty tekemään purkua, jätteeen kuljetukseen, pohjia, vesieristystä, laatoitusta, saumausta, sähkötöitä, putkitöitä ja kalusteasennuksia vaikka tarvikkeiden hinnat eivät olisi tuossa mukana.

Miettikää nyt vähän itsekin! Ei riitä edes vakuutusmaksuihin, matkakuluihin, alviin, työvälinekuiluihin ja eväsleipiin. Esim seinät 20 m2 ja lattia 4 m2 tekisi 1560 euroa kokonaishinnaksi. Jos työmiehen palkka on vaikka 20 niin oheiskuluineen se on n 30 euroa tunti. Pitäisi tehdä 52 tunnissa koko homma että saa palkkakulut takaisin, alviin menee 358,80 tuosta summasta, tasoitteisiin 20 - 100 euroa, primer n 80 euroa, vedeneriste n 150 euroa, vahvikkeet 80 euroa, vakuutukset muutama satanen kuukaudessa, autokin pitää olla, esim 300 kuukaudessa, kirjanpito 100 - 350 euroa / kk, lomarahat, vuoden aikana tulevat sairasajan palkat, pientarvikkeet, ... ... jne ... jne.

Jos noilla hinnoilla tehdään ei ihme että rakennusalalla on paljon konkursseja. Ja jos konkka tulee ei ole ketään vastaamassa takuista eikä työkään varmasti ole kunnollista jos se tehdään tappiolla.


Vielä kun muistetaan asiakkaan kannalta että 60 % saa takaisin verovähennyksenä niin ilmaisia pitäisi näemmä remonttien olla.
 

Yhteistyössä