Paljonko korvaisit auton alle jääneen koiran?

"vieras"
[QUOTE="jaa-a";23184382]Minusta on sairaampaa, kun ihmiset nostavat itsensä kaiken muun elollisen yläpuolelle ja esineellistävät eläimet.[/QUOTE]

Sä et syö lihaa tai käytä mitään eläinperäistä kuten nahkakenkiä?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23184408]Sä et syö lihaa tai käytä mitään eläinperäistä kuten nahkakenkiä?[/QUOTE]

Etkä tapa itikoita, katsot mihin astut ettet tapa muurahaista jne.... kasvitkin muuten elävät.
 
"jaa-a"
No itse ainakaan en syö mitään eläimiä, mutta eivät eläimet minulle mitään "omia vauvoja" ole. Mutta en voi ymmärtää ihmisiä, jotka vertaavat kuoliaaksi ajettua koiraa auton puskurin naarmuun. Kuinka kylmä ja sairas voikaan olla :eek:
 
[QUOTE="jaa-a";23184382]Minusta on sairaampaa, kun ihmiset nostavat itsensä kaiken muun elollisen yläpuolelle ja esineellistävät eläimet.[/QUOTE]

Miten esineellistävät? Mulla ainakin eläin on eläin. Saa olla ja touhuta niin kuin eläimen kuuluukin ja on mulle tosi rakas. Mutta silti mulle ihmiset ovat rakkaampia perheenjäseniä. Vaikka eläin perheeseen kuuluukin niin ei sen menetys olisi yhtä kauheaa kun lapsen menetys, todellakaan.
 
"hihi"
No minulle ainakin olisi yksi paskan lysti jos naapurin kiljuva pentu litistyisi citymaasturini alle. Pääasia etten saisi sakkoja, eikä veret turskahtaisi niin että auto pitäisi pesettää.
 
"vieras"
[QUOTE="jaa-a";23184460]Tässä keskustelussa koiran kuolemaa on verrattu lähinnä esineellisiin vaurioihin, kuten auton naarmuihin. Useatkin ovat olleet huolissaan siitä, mitä autolle kävisi vastaavassa tilanteessa.[/QUOTE]

Tapatko itikkaa jos se imee susta verta?
 
"vieras"
[QUOTE="jaa-a";23184460]Tässä keskustelussa koiran kuolemaa on verrattu lähinnä esineellisiin vaurioihin, kuten auton naarmuihin. Useatkin ovat olleet huolissaan siitä, mitä autolle kävisi vastaavassa tilanteessa.[/QUOTE]

Verrattu?

Jos kehtaa olla huolissaan myös auton kunnosta yliajon jälkeen, ei voi pitää eläintä missään arvossa?

Onko sulla lyhyet putkiaivot???
 
[QUOTE="jaa-a";23184460]Tässä keskustelussa koiran kuolemaa on verrattu lähinnä esineellisiin vaurioihin, kuten auton naarmuihin. Useatkin ovat olleet huolissaan siitä, mitä autolle kävisi vastaavassa tilanteessa.[/QUOTE]

No totta hitossa olisin huolissani autosta!Ei ihan mene oikein se että joku ei huolehdi elukoistaan ja näin ollen aiheuttaa vahinkoa minun omaisuudelleni..Jokainen on vastuussa omasta laumastaan ihan itse.
 
En korvaisi yhtään mitään. On omistajan vastuulla pitää huolta eläimestään ettei se pääse aiheuttamaan vahinkoa liikenteessä ja samalla tapattamaan itseään.

Ja sinulle/teille jotka vertaavat lasta ja koiraa saman arvoisiksi: Toivottavasti teillä ei ole lapsia, ei mahda olla hääppöiset oltavat heilläkään kun joku pölypallo on arvoasteikossa samalla viivalla ellei ylempänäkin. Todellakin kieroutunutta..
 
[quote="vieras";23184530]jos ajaisit ihmisen päälle, olisitko silloinkin noin huolestunut autostasi?[/quote]

ihminen ja eläin on 2 eri asiaa!

Okei okei, sä ajat jäniksen päälle 100 vauhissa, puskuri tuhannen pi**un päreinä ja syyläri vuotaa, kirootko sä auton vahinkoja vai lähetkö voivottelee sitä jänistä?
 
"vieras"
ihminen ja eläin on 2 eri asiaa!

Okei okei, sä ajat jäniksen päälle 100 vauhissa, puskuri tuhannen pi**un päreinä ja syyläri vuotaa, kirootko sä auton vahinkoja vai lähetkö voivottelee sitä jänistä?
Jos kysymys oli esitetty minulle, niin liikun julkisilla. Totta kai voivottelisin jänistä enemmän kuin jotain bussin puskuria. Kyllä ne vahingot yleensä "vähän" enemmän niissä auton alle jääneissä näkyvät kuin itse kulkuneuvossa.
 
[QUOTE="vieras";23184577]Jos kysymys oli esitetty minulle, niin liikun julkisilla. Totta kai voivottelisin jänistä enemmän kuin jotain bussin puskuria. Kyllä ne vahingot yleensä "vähän" enemmän niissä auton alle jääneissä näkyvät kuin itse kulkuneuvossa.[/QUOTE]

Ah, tuo selittikin paljon.. :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23184577]Jos kysymys oli esitetty minulle, niin liikun julkisilla. Totta kai voivottelisin jänistä enemmän kuin jotain bussin puskuria. Kyllä ne vahingot yleensä "vähän" enemmän niissä auton alle jääneissä näkyvät kuin itse kulkuneuvossa.[/QUOTE]

Tiesitkö että siitäkin jäniksestä joka siihen auton keulaan iskeytyy saa moni muu eläin ruokansa?

Elämä on elämää.
 
[QUOTE="vieras";23184530]Jos ajaisit ihmisen päälle, olisitko silloinkin noin huolestunut autostasi?[/QUOTE]

Minä en olisi, sillä mulle ihminen ja eläin ovat eri asioita enkä rinnasta niitä. Jos ajaisin eläimen päälle ja oma auto menisi paskaksi niin kyllä mua harmittaisi se auto. Mutta jos ihminen kuolisi minun autoni alle niin olisin ihan kauhuissani ja miettisin että tätä ei voi mitenkään korvata. Todennäköisesti minua syytettäisiin oikeudessa liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja kuolemantuottamuksesta. Sinulle (jos rinnastat eläimen ja ihmisen) olisi varmaan ihan ok maksaa satanen korvauksia ja vähän pahoitella jos ajaisit jonkun lapsen päälle?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23184577]Jos kysymys oli esitetty minulle, niin liikun julkisilla. Totta kai voivottelisin jänistä enemmän kuin jotain bussin puskuria. Kyllä ne vahingot yleensä "vähän" enemmän niissä auton alle jääneissä näkyvät kuin itse kulkuneuvossa.[/QUOTE]

Elät kyllä melko vaaleanpunaisessa pumpulimaailmassa.
 
-.-
ap:n pitäisi tulla kertomaan vähän enemmän tilanteesta. Oliko myös vanha setä suojatiellä, vai vain koira ja oliko koira irti.. ?En tiedä mitä laki sanoo tällaiseen tilanteeseen. Suojatiellä kulkevallahan on etuajooikeus, mutta päteekö sääntö myös koiriin? Kun koirathan pitäisi olla aina kytkettynä. Mutta entä jos vanha setä seisoo kävelytiellä ja koira lähtee (edelleen hihnassa) ylittämään suojatietä...?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23184577]Jos kysymys oli esitetty minulle, niin liikun julkisilla. Totta kai voivottelisin jänistä enemmän kuin jotain bussin puskuria. Kyllä ne vahingot yleensä "vähän" enemmän niissä auton alle jääneissä näkyvät kuin itse kulkuneuvossa.[/QUOTE]

Et sinä omantunnontuskissasi voisi itse edes ajaa, sillä iskeytyyhän auton tuulilasiin satoja tuhansia hyönteisiä vain sinun takiasi.
 

Yhteistyössä