Paljonko korvaisit auton alle jääneen koiran?

"Peppari"
No jos koira oli remmissä, vaikka se olisikin kääntynyt suojatielle, niin ei sen päältä silti saisi ajaa. Ajatteleppa jos siinä olisi ollut joku lapsi.
Mun mielestä suojatiellä ei saa ajella kenenkään päältä.
 
"zero"
Kannattaa ottaa papparaisen tunteet huomioon - todennäköisesti hän tuntee ettei raha korvaa menetystä, ja pahimmassa tapauksessa sen suoralla tarjoamisella voisi olla ihan eri vaikutus mitä toivoisit. Voithan kertoa pahasta mielestäsi hänelle ja että haluaisit jotenkin omalta osaltasi hyvittää tapahtunutta.
Ikävä tapaus teille kaikille.
 
"Sheddon"
[QUOTE="Peppari";23183435]No jos koira oli remmissä, vaikka se olisikin kääntynyt suojatielle, niin ei sen päältä silti saisi ajaa. Ajatteleppa jos siinä olisi ollut joku lapsi.
Mun mielestä suojatiellä ei saa ajella kenenkään päältä.[/QUOTE]

Ihan tosi? Mun mielestä saa ajella. Ar!

Ap on varmaan ajanut ihan sääntöjen mukaan ja koira sitten poikennut sivusta eteen. Oli miten oli, ap ei varmastikaan tahalleen ajele suojatiellä ihmisten ja elukoiden päälle.
 
Noin vanhasta koirasta ei taida vakuutus korvata, ainakin meillä aikanaan 10v oli raja...

Mutta itse näkisin, että kyllä joku rahallinen korvaus esim 500e olisi oikein reilua, vaikkei oma syy ollutkaan. Siinä on pesämunaa sitten, jos surun jälkeen mies perheineen haluaa ostaa uuden koiran. Koiran ikä toki rajaa summaa, minusta vanhasta ei tunnearvosta huolimatta tarvitse korvata niin paljon.

Hienoa kun olet kukkapuskan vienyt! Monia ei valitettavasti varmaan senkään vertaa kiinnosta jos virallisesti syy ei olisi oma.
 
[QUOTE="Peppari";23183435]No jos koira oli remmissä, vaikka se olisikin kääntynyt suojatielle, niin ei sen päältä silti saisi ajaa. Ajatteleppa jos siinä olisi ollut joku lapsi.
Mun mielestä suojatiellä ei saa ajella kenenkään päältä.[/QUOTE]

Remmi on oltava niin ettei sessu rynni ykskaks autojen eteen. Liikaa näkee sitä että narua on liikaa.
 
Mä olen sen verran sika sitten etten korvais mitään, jos koira lähtee pinkoilee omiaan ja on sellasella hihnalla että sen pystyy tekemään ja näin joutuu onnettomuuteen jossa kuolee, mä varmaa syynäisin autoni puskuria ja ärisisin ärräpäitä, jokainen huolehtikoot koirastaan niin että näin ei pääse käymään...Just tällästen takia mä meinaan saada hermoromahduksen joka jumalan kerta kun nään esim. sessejä fleksin kanssa jotka viipottaa sen 5m omitajasta joka puhuu puhelimeen tai haaveilee eikä seuraa yhtää sitä piskiään joka poukkoilee ees taas...

Hieno ele viedä kukkapuska, mutta en mä rahaa siitä enää tosiaan alkais maksaa.
 
"huoh"
Ei sitä noin edes kysytä. Paljonko korvaisit auton alle jääneestä koirasta TAI paljollako korvaisit auton alle jääneen koiran.
Ja tunnearvoa ei mitata rahassa. Jos tosiaan olit oikeassa etkä tehnyt mitään väärin, kukat ja surunvalittelut riittää. Mutta jos olisit ollut väärässä, toivoisin että koiran menettänyt ilmoittaisi sinut poliisille jotta voisit saada oikeat syytteet.
 
ärsyttää
Eniten tässä keskustelussa särähtää korvaan se, kuinka ap puhuu koirasta kuin jostain tavarasta. Ei lemmikkiä voi arvottaa sen rodun tai iän perusteella, kuten ehkä jotain autoa. Huomaa, ettei itselläsi varmaan ole koskaan ollut tärkeää ja rakasta eläintä :(
 
kokemusta on
Koiranomistaja on korvausvelvollinen. Maalauta vähintään autosi ja maksata koiranomistajalla. Koira tulee olla kytkettynä niin ettei vahinkoa satu.
Asia selviää omasta vakuutusyhtiöstä. Kyllä se usein kääntyy niin, ainakin auton alle metsästyskautena jääneen metsästyskäytössä olleen koiran kanssa, että yliajaja korvaa omaan autoonsa tulleet vahingot ja koiralle sattuneet vahingot.
Näistä asioista riidelleeään ja usein. Mutta laki on onneksi selvä tässä asiassa.
 
...
No kuka idiootti nyt maksaa siitä , että toisen koira jää auton alle ja ei edes ole oma vika.
Meetkö sää maksamaan jonkun vanhan mummon pikku fiatin korjauksenkin jos se tulee sun kylkeen ja syy ei ole sinun? Saattaahan sillä fiatillakin olla tunnearvoa sille mummolle :eek:

HALOOOO!!!
 
"vieras"
Mun mielestä tässä keskustelussa surullisinta on ihmiset jotka joutuessaan tuohon tilanteeseen olisivat ainoastaan huolissaan omasta puskuristaan, ei mitään väliä vaikka vanhan miehen rakas perheenjäsen kuolee auton alle litistyen. Hyi helvetti että on sairasta porukkaa, täytyy olla jonkinlainen empatiakyvyn puute.
 
"Kenguru"
[QUOTE="Klara";23183613]Eli ajoit koiran yli suojatiellä?

Olet siis korvausvelvollinen.

Tuhkaus + uuden koiran hinta.

Pahoittelen.[/QUOTE]

Nohei, aika taitava ajaja olet, jos et koskaan ylitä autolla suojatietä:D.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää;23183585:
Eniten tässä keskustelussa särähtää korvaan se, kuinka ap puhuu koirasta kuin jostain tavarasta. Ei lemmikkiä voi arvottaa sen rodun tai iän perusteella, kuten ehkä jotain autoa. Huomaa, ettei itselläsi varmaan ole koskaan ollut tärkeää ja rakasta eläintä :(
Mulle koira on MYÖS rahanarvoinen "esine", vaikka rakas onkin. Mutta jos esim meidän 1v kultsu jäisi auton alle, niin kyllä tunteiden lisäksi pyrkisi pintaan silkka v-tutus siitä, että se maksoi vuosi sitten 1300e. Raha on rahaa, vaikka sen maksaisikin jostain rakkaasta. Mulla on ollut koiria koko aikuisiän, enkä koskaan ole osannut ymmärtää niitä, joiden mielestä ne tessut ja nessut on ihmiseen rinnastettavia... sen kun sitten usein näkee koiran huonona käyttäytymisenä. Ei toki aina, en sitä sano. Mutta liian usein menee kyläpaikkaan jossa se ihana lähes ihmiseksi kasvatettu turre tunkee iholle, kerjää pöydästä jne...
 

Yhteistyössä