Paljonko käytät lastenvaatteisiin rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mammalee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mammalee

Vieras
ja kuinka usein ostat lapsellesi jotakin uutta?Minä ostan tuolle ainokaiselleni joka kuukaus ja aina menee melkein 100e.Hulluna lastenvaatteisiin ja kaapit pursuaa ja osa jopa jäänyt ostamistani käyttämättä!

No huh.
Yleensä ostelen kirpparilta, että kovin paljoo rahaa ei mee. Eilen tosin tuhlasin lindexinlle vähän yli 60?, ku piti saada hoitoon uusia vaatteita, eikä aikaa ettiä kirppiksiltä.

tällä palstalla varmaan aika paljon vauvanvaateholisteja :D :whistle:
itse ostan suurimman osan onneks kirppareilta,että tulee paljon halvemmaksi :p
mutta siis joo,vaatteita on kyllä jo liikaa.. :whistle:

Kyllä olen vaatefriikki, pitää olla sävysävyyn ;) Ostan kyllä alesta tai tarjouksista lähes kaiken. Rahanmenoa en ole uskaltanut täysin laskea, mutta reilut 100e kuussa se varmaan on ja ihan yhdelle. Ostin 600e kesän aleista seuraavan koon kesä&sisävaatteita. Ei kyllä tarvitse noitä paljon täydentää. Päälle tulee ulkovaatteet ja kengät.

Ostan sillon kun lapsi tarttee jotain vaatetta,en laske summia vaan ostan laadukasta.
Kirppareita yritän hyödyntää myös mut ton kokoiselle (n.110cm) pojalle ei meinaa kirppiksiltä löytää ehjiä vaatteita.

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Järjen köyhyyttä on hankkia vaatteita enemmän kuin tarpeen on. Ja vielä koyhempää on kulkea kuuluttamassa sitä ympäriinsä.

juuri näin..ostan kun tarvitsee enkä sillon laske paljon niihin menee.mutta vaikka vaatehullu olisinkin hullu en..eli en ala ostelemaan turhia ja sitten puolet jää käyttämättä.

Mä taas voin kyllä tunnustaa olevani täysin lastenvaateholisti! Minusta on ihana laittaa lapsille laadukkaita ja kivan näköisiä vaatteita. On kiva katella jälkikasvuaan kivoissa vaatteissa. Itse kanssa hyödynnän alet hyvin ja nettikaupat ympäri maailman ovat oikea aarre... Yli varojeni en elä, joskus kyllä rajat natisee - mutta niin hölmö en ole, että ruoka ym tärkeä jäisi ostamatta vaatteiden vuoksi. Pieneksi jääneet/tarpeettomat vaatteet myyn sitten eteenpäin kirppareilla. Hyvin kaapit tyhjentyvät, kun kirppareille vie hyväkuntoisia ja kivannäköisiä vaatteita kohtuuhinnoilla. Ompelen myös osan vaatteista. Vaatteet on mun aatteet - vai miten se nyt menikään :0)

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Järjen köyhyyttä on hankkia vaatteita enemmän kuin tarpeen on. Ja vielä koyhempää on kulkea kuuluttamassa sitä ympäriinsä.

No minä kyllä tiedän monetko vaatteet lapsellani on ja ylettömästi niitä ei silti osteta. En kuitenkaan pyöritä esimerkiksi pesukonetta päivittäin vaan esim viikon päiväkotivaatteet pitää olla kaapissa sunnuntaina puhtaana. Likaista vaatetta ei pistetä seuraavana päivänä päälle ja vaan pyykkikoriin. Kyllä silloin pitää pojalla olla ainakin kymmenet housut, jos sisälle ja ulos pitää eri vaatteet olla. Lisäksi pieni poika suttaa kumminkin syödessään ja vaihtovaatteita tarvitaan.

Meillä ei jää vaatteita käyttämättä, mutta toki useita vaatteita käytetään vain kerran viikossa.

Yhteistyössä