Paljonko käytätte rahaa omiin vaatteisiinne kuukaudessa?

  • Viestiketjun aloittaja "Nannaa"
  • Ensimmäinen viesti
"mimmi"
Jo työn takia pitää kyllä vaatteita hommailla välillä uusia, koitan ostaa yhteensopivia ja kaikkeen käypiä, mutta silti vaatteisiin menee rahaa aika hyvin. Just ostin talvikengät 150e, sukkia ja alusvaatteita 80e, pari peruspaitaa ja farkut 120e (koitin vielä aika edullisia ottaa). Uusi bleiska ja housut pitää vielä kattoo...kotelomekko on myös hakusessa, en oo kivaa löytäny.
 
vieras-
Aikalailla nollalinjalla mennään. Joskus sitten on PAKKO ostaa jotain, esim talvitakki on sellaisen kymmenen vuoden välein uusittava. Kohta on kenkienkin osto edessä, kun toisesta irtosi pohja. Pikaliimalla sain kyllä kiinni, mutta en tiedä kauan kestää sillain... Käytän aina samoja farkkuja ja ne sain ilmaiseksi kaverilta. Pari 4.95e maksavaa toppia käyn kerran vuodessa H&M:ltä hakemassa, niiden alle ostan kerran tai kaksi vuodessa alle 20e maksavat urheiluliivit. Päällimmäisenä on tarvittaessa joku villapaita, niitä on kai kolme kaapissa, mutta nekin on jo kymmenisen vuotta vanhoja. Lisäksi on toki joitain kavereilta saatuja paitoja, hameita ja jokunen mekkokin. Pari mekkoa olen joskus vuosia sitten ostanut itsekin, jostain alesta. Suosin ajattomia vaatteita/malleja. Että ei kyllä kummoisesti rahaa mene vaatteisiin vuodessakaan.
 
N34
Mulla menee varmaan suunnilleen tuo aloittajan 100-200e/kk. Mutta olenkin lapseton suht hyväpalkkainen ihminen. Tuloista ja perhekoostahan se on kiinni mikä on paljon tai vähän. Ei kolmen tonnin nettotuloissa paljoa tunnu tuo muutama satanen.
 
"Kemeli"
Varmaan satku kuussa, voi olla että vähän enemmänkin. Ostan nykyään hitusen laadukkaampia vaatteita, joten yks työmekko maksaa helposti sen 100e ainakin. Tässä kuussa ostin mekon, neuleen, housut, saapikkaat, kaks toppia, "hihat" ja kaulakorun. Neulepaita ja saapikkaat oli alessa. Mut uups, meni kyllä liki 300e. Aika usein tulee hankittua tällaisia satseja.
 
-vieras-
Normaalisti menee ehkä pari sataa vuodessa, mutta nyt olen joutunut ostelemaan tavallista enemmän, kun piti ensin hommata raskausvaatteita ja sitten imetysrintsikoita ja -paitoja.
 
"Sirkkeli"
En mä nykyisin paljoa ostele. Ja kun ostan, niin ne on tylsiä perusvaatteita, ajattomia ja edullisia. Väreinä on sitten kyllä useimmiten vaikka mitä, muttei mustaa, harmaata ja valkoista. Kengät ja talvitakki on sellaiset, joita mulle tulee joka vuosi liikaa hankittua. Mutta hintaa en osaa sanoa. Tänä vuonna oli vaatteidenhankkimisvuosi, ens vuonna tuskin ostan muuta kuin lenkkarit lenkkejä varten.
 
kjgutgf
Mulla vaatteiden osto on enempikin kausiluonteista, joten mitään tuettyä tarkkaa summaa ei ole. Ja aika harvoin tulee ostettua mitään uutena (paitti alusvaatteet ja kengät tietysti). Hankin vaatteeni pääsääntöisesti kirppareilta ja kierrätyskeskuksilta. Tässä kuussa en ole ostanut yhtään vaatetta, viime kuussa ostin kengät, mutta toissakuussa taisin ostaa noin 20 eri vaatekappaletta (huppareita, neuleita, t-paitoja, huiveja..kirpparit rules<3). Viime kesänä tosin paloi (alennusmyynneistä huolimatta) rahaa kun uusin alusvaattekaapin sisällön kokonaan, ja silloin tuli tosiaan ostettua kahteen kuukauteen yli 10 rintsikat ja tuplamäärä alushousuja ja vielä enemmän sukkia, ja samaan syssyyn heitin uskollisesti palvelleet ja loppuun talsitut kengät pois ja ostin _monet_ uudet parit tilalle.

Mutta jos joku summa pitäisi arvioida, sanoisin että vaatteisiin menee ehkä 20e kuussa.
 
"..."
Aikalailla nollalinjalla mennään. Joskus sitten on PAKKO ostaa jotain, esim talvitakki on sellaisen kymmenen vuoden välein uusittava. Kohta on kenkienkin osto edessä, kun toisesta irtosi pohja. Pikaliimalla sain kyllä kiinni, mutta en tiedä kauan kestää sillain... Käytän aina samoja farkkuja ja ne sain ilmaiseksi kaverilta. Pari 4.95e maksavaa toppia käyn kerran vuodessa H&M:ltä hakemassa, niiden alle ostan kerran tai kaksi vuodessa alle 20e maksavat urheiluliivit. Päällimmäisenä on tarvittaessa joku villapaita, niitä on kai kolme kaapissa, mutta nekin on jo kymmenisen vuotta vanhoja. Lisäksi on toki joitain kavereilta saatuja paitoja, hameita ja jokunen mekkokin. Pari mekkoa olen joskus vuosia sitten ostanut itsekin, jostain alesta. Suosin ajattomia vaatteita/malleja. Että ei kyllä kummoisesti rahaa mene vaatteisiin vuodessakaan.
Sori mutta eikö sua hävetä kulkeaa aina samoissa vanhoissa vaatteissa? Käytkö töissä?
 
Eipä oo tullut laskettua, mutta olisko keskimäärin 200e/kk, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Tykkään varsinkin nettishoppailla, ja sit käydään miehen kanssa yhdessä n. kerran kuukaudessa shoppailemassa.
 
shoppailen
Tässä kuussa olen ostanut itselleni kahdet housut, neuletakin, kahdet rintaliivit, nahkalaukun ja kengät. Niihin on mennyt 310 euroa. Edellisessä kuussa en muistaakseni mitään, ainakaan sukkia kummempaa. Syyskuussa kahdet farkut, kaksi neuletta, trikoopuseron ja kahdet kengät, meni 400 euroa. Kesällä en ostanut oikeastaan paljon mitään. Ehkä pari t-paitaa alesta. Eli olisiko sama n.200 euroa kuussa.
 
"Jenis"
0 euroa kuukaudessa menee. Hoitovapaalla ollessa shoppailin niin paljon, että ainakin 3-4 seuraavaa vuotta pärjään näillä kamoilla mitä on :D

Alusvaatteita ja sukkiksia ehkä joutuu hankkimaan, muuta ei.
 
No aika tosi vähän. Nyt piti ostaa töihin siisti villakangastakki ja korolliset kengät. Ostin sitten jopa kahdet kengät, mustat ja ruskeat. Mustat Prisman alesta 20€ ja toiset kengät+takki kirpparilta 14€ yht. Pakko oli ostaa parit farkutkin ja työpaita. Ne oli muistaakseni 70€ Tarjoustalosta. Ja nämämedusti niitä isoja hankintoja, joita on max.2 krt vuodessa :)
 
kfkfkf
Nyt täytyy kysyä, että miten ihmeessä saatte minkään vaatteen kestämään/pysymään hyvänä sen 10 vuotta :O ja ennenkaikkea, ettekö kyllästy siihen :D

Tai samalla talvitakilla 10 vuotta :O mä ostan joka talvi vähintään yhden uuden :D

Jos rahasta on kiinni, miksette osta kirppareilta? Itse ostan kaiken kirpparilta, en tule enää ikinä koskaan milloinkaan ostamaan uutena vaatetta. Kaupassa seppälän takki 69,90e, kirpparilla merkkitakki 3-10e. Siis SEPPÄLÄN takki 70 euroa :O en oo maksamassa :D
Alusvaatteet asia erikseen...

Varsinkin jotkut henkkamukka vaatteet menee ihan samantien pesukoneessa nukkaisiksi, miltä vaate näyttää 10v päästä?
 
"Ihmettelen"
Aika vähän naiset laittavat vaatteisiin, mutta sen vuoksi suomalaiset ovatkin huonoiten pukeutuvia.

Itsellä menee jo pelkästään kenkiin yli 500€ vuodessa sitten kaikki muuta vaatteet. Esim juhlavaatteet min. 100€ ja niitä tulee ostettua muutamia vuodessa. Sitten kaikki muut päälle. Urheiluvaatteisiin menee eniten, koska ohjaankin spinningiä työkseni, varmaan noin 1000-2000€ vuodessa. Oliskahan kaikki yhteensä 200-500€/kk.
 
Huutelen puskista
Mulla vaihtelee ihan kamalasti. Joskus ei mene vaatteisiin euroakaan kuussa, joskus vaatehankinnat kasautuu ja saattaa mennä muutamai satanen lyhyessä ajassa. Urheiluvaatteisiin menee helposti isoja summia, jos tarvitsee vähänkään teknisempää vaatetta. Nyt pitäisi ostaa uudet soft shell -housut ja kuoritakki tai vastaava, välifleece ja toppaliivi...höh. Normivaatteisiin mulla sitten tosiaan ei mene juuri rahaa, en edes tykkää käydä vaateostoksilla. Paitsi joo, jotain tarttis pikkujouluihin, vaikka uuden topin tai vastaavaa!
 
En voi sanoa että ihan hirveitä summia käyttäisin.

Mulla on perusvaatetus kunnossa ja muokkailen niitä asusteilla.
Kenkiin tuhlautuu enemmän.

Pidän myös vaatteistani hyvää huolta, joten ne ovat myös pitkäikäisiä.
En käytä kuivausrumpua tms kuivaukseen, joten vaatteet eivät kulu kuivauksessa.

Muotoilen kostean vaatteen ja laitan vaatepuulle kuivumaan. Näin se on suurinpiirtein rypytönkin.

Olen huomannut että näillä keinoilla vaatteelle saa lisäaikaa.:)
Mun vaatteet on aika ajattomia.
 
kfkfkf
Mä oon yrittänyt myös kuivattaa vaatepuulla, mutta sen reunat jättää vaatteeseen ikävät jäljet, jotka varmasti näkyy kun vaate on kuivunut :( Ihan sama minkämallinen vaatepuu, jäljet tulevat pitkähihaisissa olkavarteen johon se reuna osuu. Miehellä taas sen verran isompia vaatteet, että hänen vaatteita pystyy kuivattamaan noin vallan mainiosti :)
 
Mä oon yrittänyt myös kuivattaa vaatepuulla, mutta sen reunat jättää vaatteeseen ikävät jäljet, jotka varmasti näkyy kun vaate on kuivunut :( Ihan sama minkämallinen vaatepuu, jäljet tulevat pitkähihaisissa olkavarteen johon se reuna osuu. Miehellä taas sen verran isompia vaatteet, että hänen vaatteita pystyy kuivattamaan noin vallan mainiosti :)
Olisko materiaalista kiinni?
Muistaakseni ollaan jokseenkin samaa kokoa. Ei mulla ole mtn jälkiä jäänyt.

Millasia vaatepuita käytät?
 
"veiras"
Välillä menee parikin kuukautta ettei tule hankittua mitään, riippuu ihan siitä mitä kulloinkin tarvitsen tai haluan. Kuluneen marraskuun aikana laskin pikaisesti käyttäneeni n. 900e ulkoiluvaatteisiin, n. 400e farkkuihin ja n. 200e alusvaatteisiin.
 
Oon koittanut monenlaisilla. Ehkä tosiaan materiaalista kiinni. Trikoo kaikkista pahin. Lyhythihaisia pystyy kyllä kuivattamaan. Tai sit vaatepuu on vaan liian suora
Muuten! Tuli vaan mieleeni.
Joskus käytin liikaa nestemäistä pesuainetta, se jätti vaatteet jotenkin koppuraksi, silloin kun vaatepuun irroitti niin jäi selkeät jäljet, jotka sitten toki oikenivat päällä.
Ja lämpötiloissa saa olla tarkkana.

Mulla on osa vaatepuista sellaisia pienempiä, (olisko lasten:D) alaspäin kaareutuvia.
 
vieras-
[QUOTE="...";29238061]Sori mutta eikö sua hävetä kulkeaa aina samoissa vanhoissa vaatteissa? Käytkö töissä?[/QUOTE]

Ei hävetä. En ole koskaan noudattanut mitään muoteja tai haalinut kasoittain vaatteita, edes teininä. Juuri nyt olen kotiäitinä, mutta silloin, kun olin töissä, oli siellä työvaatteet työpaikan puolesta.
 

Yhteistyössä