Paljonko käytätte rahaa omiin vaatteisiinne kuukaudessa?

  • Viestiketjun aloittaja "Nannaa"
  • Ensimmäinen viesti
Ken guru
Ostan vaatteita kolmisen kertaa vuodessa (jos ei nyt mitään sukkia sun muuta tilpehööriä lasketa). Yhteensä menee näihin 1000-1500, mutta siinä on siis mukana talvitakkikin. Nyt jonkin aikaa on tullut ostettua joka vuosi uusi talvitakki, mutta aina näin ei ole.
 
  • Tykkää
Reactions: Owl
"tii-"
Vaihtelee... Satanen kuussa ehkä keskimäärin. Tässä kuussa olen ostanut farkut 80€. Tänä vuonna olen aloittanut säännöllisen liikunnan jälleen ja urheiluvaatteisiin on uponnut muutama sata euroa pelkästään tänä vuonna.
 
kfkfkf
Ostan melkein kaikki vaatteeni kirpparilta. Kirpparille menee vaihtelevasti rahaa, 5-10e kerrallaan, oon aika innokas kirpparilla kävijä ja viikossa sinne menee omiin vaatteisiin varmaan jotain 30e :D
Kuukaudessa varmaan suunnilleen 100e

Mutta myyn myös sitä mukaa vanhoja pois mitä en enää ole käyttänyt vähään aikaan. Kiva kun vaatteet "kiertää" kokoajan, en muutenkaan tykkää pitää samoja kovin kauaa :)
En osaa ajatella tilannetta, että alkaisin ostamaan vaatteeni uutena. Jos ostat uuden paidan esim 30 eurolla ja käytät sitä sen 2 kertaa, niin käyttöhinta on aika korkea :/
Jos taas maksat samaisesta paidasta käytettynä 2 euroa ja käytät 2 kertaa ja hyvällä tuurilla saat siitä vielä sen saman 2e, tai jopa enemmänkin, niin olet ihan ilmaiseksi saanut käyttää sitä :)
 
"Nannaa"
Ostan melkein kaikki vaatteeni kirpparilta. Kirpparille menee vaihtelevasti rahaa, 5-10e kerrallaan, oon aika innokas kirpparilla kävijä ja viikossa sinne menee omiin vaatteisiin varmaan jotain 30e :D
Kuukaudessa varmaan suunnilleen 100e

Mutta myyn myös sitä mukaa vanhoja pois mitä en enää ole käyttänyt vähään aikaan. Kiva kun vaatteet "kiertää" kokoajan, en muutenkaan tykkää pitää samoja kovin kauaa :)
En osaa ajatella tilannetta, että alkaisin ostamaan vaatteeni uutena. Jos ostat uuden paidan esim 30 eurolla ja käytät sitä sen 2 kertaa, niin käyttöhinta on aika korkea :/
Jos taas maksat samaisesta paidasta käytettynä 2 euroa ja käytät 2 kertaa ja hyvällä tuurilla saat siitä vielä sen saman 2e, tai jopa enemmänkin, niin olet ihan ilmaiseksi saanut käyttää sitä :)
Mulla on aina ollut joku kammo ostaa kirppareilta vaatteita, jotenkin ällöttää ku tiiä kenen päällä se vaate on ollu :D
 
HippuTAR
Mulla menee varmaan 100-150€ vuodessa. Riippuen vähän pitääkö ostaa kengät/takki vai ei.

Muoks* Jos on jotku isommat juhlat niin sit menee enemmän, onneksi moisia on tosi harvoin.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
OOHOPS!! Minä kutsuisin tuota jo törsäämiseksi. Itsellä tälle vuodelle mennyt vaatteisiin huimat 68e joista meni 50e miehelleni ostamaan huppariin. Itselle ostin uudet sukkahousut jotka maksoivat 16e siskoni häihin ja löysin itselleni ale korista kaksi toppia jotka maksoivat 1e kappale. (Toinen meni heti seuraavalla viikolla rikki joten laatu oli sen mukaista.)
 
vieras""
Tänä vuonna mulla on mennyt varmaan joku 300+ euroa, alle 400 kuitenkin Tuohon sisältyy parit kengät (joista toiset -70% alesta), muutama uusi vaate ja muutama kirppisvaate, sukkia ja sukkahosuja. Koitan nyt pärjätä mahdollisimman vähillä vaateostoksilla nyt kun laihdutan, ja suurin osa noista on ollut "pakko-ostoksia". Vuoden päästä joutuu toivottavasti ostamaan kaikki vaatteet uusiksi, ja sitten tuo summa menee helposti rikki, toisaalta esimerkiksi kengille ei pitäisi olla tarvetta hetkeen :) En kamalasti välitä vaateshoppailusta, enkä haali isoja vaatemääriä. Nyt en ole viitsinyt ostaa kamalan kallista, kun ajattelen positiivisesti, että ne jää kuitenkin kohta pieneksi, mutta noin yleensä ostan mielummin vähän ja kalliimpaa. Mä "kiinnyn" vaatteisiini niin et haluan niiden kestävän käytössä hyvänä kauan :D
 

Yhteistyössä