Paljonko häät maksaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja morsmaikku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

morsmaikku

Vieras
Ja siis ihan perushäät n.120 henkilölle. Tilavuokra astioineen olis 300e, sormuksiin ajattelimme tuhlata noin 1000e yhteensä ja pukuihin n.500e. Paljonko se kaikki muu maksaa?

Ruoka maksaa eniten. Meillä oli hyvä ruoka, viinit (sis.hienot astiat) ja tarjoiliat maksoi eniten häistä. Yht. meni häihin sellasseet 10 000e. Se riippuu mihin haluu eniten laittaa rahaa menemään. Meille oli tärkeää, että on hyvä ruoka ja vieraat viihtyy. Ei haluttu mitään perussettiä eli kermaperunoita ja lihapyöryköitä :)

Meillä oli kesällä häät ja yhteensä rahaa meni noin 5000 euroa. Pienellä budjetilla oltiin liikenteessä :) Saimme kuitenkin sellaiset häät kuin halusimme 80:lle hengelle! Ruoka oli suurin menoerä ja tilavuokra oli meillä 500 euroa!

Varmaan ainakin 20 euroa per vieras. Ei ole kokemusta, kunhan heitin. Itse mentiin salassa vihille, kun ei haluttu juottaa ja ruokkia koko lähipiiriä sillä varjolla, että virallistimme suhteemme.

ruoka ja juomat on yleensä suurin kustannuserä, että riippuu hyvin paljon siitä.. Tuleeko teille pitopalvelu ja ostatte juomat itse vai onko juhlapaikka joku ravintola josta ruoka ja juomat tulee suoraan?

Yleensä menut maksaa siinä 30-50?/hlö.. eli ruoan osuus joku 5000?+ sitte juomat, tarjoilijat (n.20?/h).. Eli jos tilaa muualta niin kyllä se 10000 menee väkisinkin.. Jos taas tekee ruoat itse tyyliin kinkkukiusausta niin sitte ei mee kovinkaan paljoa...

Alkuperäinen kirjoittaja toinen morsian:
ruoka ja juomat on yleensä suurin kustannuserä, että riippuu hyvin paljon siitä.. Tuleeko teille pitopalvelu ja ostatte juomat itse vai onko juhlapaikka joku ravintola josta ruoka ja juomat tulee suoraan?

Ostamme itse viinit ja booli tehdään kans. Paljonko viiniä tarvis varata tuollaselle reilulle sadalle hengelle? Kauhea arviointiongelma kun mun puolen suku juo tosi vähän ja miehen puolen suku taas ei kuppiin sylje...Ajateltiin valkkaria alkuruuan kans ja punkkua pääruuan kans. Pitopalvelu meille tulis, mut ne on Seinäjoen suunnalla varmaan suht edullisia.

Kannattaisko ostaa viinit pullossa vai ottaa semmosissa isoissa tetroissa?

Kuten sanottua, ruoka ja juomat on isoin satsaus..
Meillä oli häissä ruokana hirvisoppaa, isäntä käy metällä joten lihat sieltä ja tilattiin soppatykki pihaan joka makso 250?..(mulle kyllä aikanaan täällä sanottiin et hirvisoppa ei sovi häihin kun ei oo juhlavaa mut.. ) Tarjoilijoiks nakitettiin korvausta vastaan muutama tuttu, koristeet askarreltiin ite, mekon tilasin ulkomailta makso koruineen, tyllihameineen, käsineineen 300?, isännällä tumma puku olikin jo kaapissa..Sormus 200?. Bändi oli meillä isoin lohkasu eli makso jotain 600?..Iltapala tehtiin ite edellisenä päivänä jääkaappiin valmiiks ja katettiin ite illalla (leipää, levitteitä, salaattia, tonnikalasalaattia, lihapullia jne.. ) Meniköhän noihin kemuihin joku 3000-4000? ja vieraita oli laskettu 80 henkee.

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Kuten sanottua, ruoka ja juomat on isoin satsaus..
Meillä oli häissä ruokana hirvisoppaa, isäntä käy metällä joten lihat sieltä ja tilattiin soppatykki pihaan joka makso 250?..(mulle kyllä aikanaan täällä sanottiin et hirvisoppa ei sovi häihin kun ei oo juhlavaa mut.. ) Tarjoilijoiks nakitettiin korvausta vastaan muutama tuttu, koristeet askarreltiin ite, mekon tilasin ulkomailta makso koruineen, tyllihameineen, käsineineen 300?, isännällä tumma puku olikin jo kaapissa..Sormus 200?. Bändi oli meillä isoin lohkasu eli makso jotain 600?..Iltapala tehtiin ite edellisenä päivänä jääkaappiin valmiiks ja katettiin ite illalla (leipää, levitteitä, salaattia, tonnikalasalaattia, lihapullia jne.. ) Meniköhän noihin kemuihin joku 3000-4000? ja vieraita oli laskettu 80 henkee.

Mistäs tilasit hameen? Saisko osoitetta? :)

Alkuperäinen kirjoittaja morsmaikku:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen morsian:

Ostamme itse viinit ja booli tehdään kans. Paljonko viiniä tarvis varata tuollaselle reilulle sadalle hengelle? Kauhea arviointiongelma kun mun puolen suku juo tosi vähän ja miehen puolen suku taas ei kuppiin sylje...Ajateltiin valkkaria alkuruuan kans ja punkkua pääruuan kans. Pitopalvelu meille tulis, mut ne on Seinäjoen suunnalla varmaan suht edullisia.

Kannattaisko ostaa viinit pullossa vai ottaa semmosissa isoissa tetroissa?

Meillä myös mietintää aiheuttaa tuo viinin määrä, mutta tapaamme pitopalvelun ensi viikolla ja aiotaan kysyä niiltä että paljonko yleensä on hyvä olla. Niillä kuitenkin kokemusta niin osaavat vähän sanoa. Itsekin pohjanmaalta ja meillä pitopalvelu maksaa 22,90?/hlö ja hintaan sisältyy todella hyvät ruoat ja "iltapala" ja sekä 2 tarjoilijaa ja yksi kokki koko hääjuhlan ajan, astiat, liinat ym.. Että kyllä ne tällä suunnalla on edullisempia kuin esim. etelässä..

Viinit on hyvä varmaan olla pulloissa, jos pöytiin ajattelitte laittaa.

Tilavuokra astioineen 300e
Ruokaa 60:lle hengelle 1500e
Hääkakku 240e
Juomat ??
Morsiamen puku (vuokrattu) 550e
Sulhasen ja pojan puvut 200e
Koristelut ja kutsut 250e
Ilotulitus 600e
Limusiini 350e

Meneehän tuota rahaa :whistle:

Meillä häät noin 80 hengelle tulossa. Rahaa tulee menemään karkeesti ottaen noin 7000 euroa. Suurimman osan vie pitopalvelu, tällä alueella kannattaa laskea n. 30 euroa per henkilö. Meneehän sitä rahaa niihin.

Meillä maksoi n.10 000? ja kaikkiaan porukkaa 90

Morsiammen puku teetetty
Sulhasen+bestmanien puvut vuokrattu
Morsiammen sormus teetetty
Morsiammen kampaus+meikki
Rosvopaisti (olikos se noin kun kuopassa possu paistetaan)
Hääpaikka+heillä pitopalvelu eli ruoka+he hommasivat kaikki juomat(viinit,viinat,siiderit,lonkerot,oluet,konjakit+liköörit)
Hääpaikka myös hommasi kukat+tarjoilijat+astiat jne.
Hääkimppu+heittokimppu
Bändi
Kiitoslahjat bestmaneille+kaasoille
Savusauva+iltapala n.30 henkilölle juomineen
Hääparin yöpyminen

Meillä maksoi noin 8000 euroa ja tässä isoimmat / tyypillisimmät kuluerät:

Morsiamen ja sulhasen puvut (ostettiin)
Morsiamen sormus
Morsiamen ja kaasojen kampaukset ja meikit, sulhasen parturi
Auto (saatiin bensakuluilla)
Paikan vuokra
Pitopalvelu (sis. kakku)
Tarjoilijat
Viiniä, boolia, siideriä/lonkeroa/olutta ja limsaa juotavaksi

Koristeet (kuitusilkkiä kaitaliinoiksi, maljakot vuokrattiin, kynttilöitä, kristalleja, nimikyltin pidikkeitä, lasten puuhapöytä, karkkibuffet ym. pientä, joihin meni kyllä rahaa)

Kukat (morsiamen kimppu, heittokimppu, rannekukat kaasoille, rintakukat bestmaneille, isille ja sulhaselle, iso asetelma pitopöytään)

Bändi

Kiitoslahjat järjestäjille

Valokuvat (yksi isoimmista kulueristä!, sis. kehystetyt kuvat mummoille, kummeille, kaasoille, bestmaneille, kuvat sisaruksille, vanhemmille ja itselle, valokuvien ja kiitoskorttien teettäminen ja lähettäminen hääväelle)

En edes muista enää kaikkia...

Alkuperäinen kirjoittaja minä;19298849:
Varmaan ainakin 20 euroa per vieras. Ei ole kokemusta, kunhan heitin. Itse mentiin salassa vihille, kun ei haluttu juottaa ja ruokkia koko lähipiiriä sillä varjolla, että virallistimme suhteemme.

Pitopalvelu maksaa noin 32 euroa/henkilö ja tilavuokra on noin 500 ylöspäin. Tilavuokrakin on siitä kiinni kuinka isoa tilaa haet, mutta esim. max. 150 henkilölle sopiva tila on Tampereen seudulla 600 - 1500 euroon. Lisäksi vielä juomatarjoi.ut. Eli paikka ja ruoka tekevät 40 euron luokkaa eikä vielä kovin kummoista tarvitse olla, vaan perussettiä... Vähemmälle väelle toki saa halvemmallakin tiloja.

Meillä sama homma mietin tässä kuluja, mutta meillä näin:

Vieraita n.100
-astiat ilmaiset
-bändi ilmainen
-kaljat ja siiderit ilmaisia
-kokki ilmainen, raaka-aineet maksetaan
-tarjoilijat 4kpl n.10€ tunti
-sormus
-puku n.600€
-kampaus+meikki
-paikka 350€
-kukat, kimppujen teko ilmainen