300 ulkomailta tilattuna kun ihan kotimaastakin saa sillä hinnalla.. no kukin säästää miten tahtoo.
Mä suosittelisin menemään esim www.amoriini.com sivuille missä on pilvin pimein ohjeita eri tee-se-itse hääjuttuihin. Me käytettiin paljon amoriinin ohjeita ja maksettiin omista häistä 5500. Vieraita oli 109 + tietty me ite. Tässä pari ihan parasta sieltä otettua tai itse keksittyä juttua.
Juomat: laskettiin sillä laskurilla paljon mitäkin menee, tilattiin ne laskurin mainoksesta Tallinnasta. Toisesta mainoksesta löydettiin kuljettaja niille juomille. En muista niitä ulkoa mutta kato sieltä hääjuomajutusta. Tuli halvemmaksi kun itse hakea. Meillä oli viiniä, kaljaa, siideriä ja boolia.
Ruoka: Tehtiin jotain juttuja itse ja loput tuli pitopalvelusta. Itse tehtiin alkukeitto, leivät, hääkakku (tosi paljon ohjeita amoriinissa) ja iltapalat. Ei olla mitään leipureita

Ruokana oli salaatteja, uunilohta, paahtopaistia kermaperunoita, kuumia vihanneksia, keitinperunoita ja kahta kastiketta.
Puvut: Miehelle vuokrattiin, mulle teetettiin Uniikissa Puvussa ja maksoi ihan 400! Sekin löytyi amoriinista. Katso se joku hääpuvun teettäminen tms juttu missä suunnittelija kertoo työstään.
Hääkarkit: Tehtiin itse suklaapalloja (sekin ohje amoriinista) ja laitettiin niitä sellaisiin tuolin muotoisiin laatikoihin mitkä sitten oli paikkakortteja häissä. Kaavat oli amoriinista.
Musiikki: Meillä oli karaoke ja superhyvä esiintyjä joka lauloi ja esiintyi.
Somisteet: Osa vuokrattiin ja osa tehtiin itse. Pöydissä oli kynttiläasetelmat, limen väriset kaitaliinat, paikkakorttituolit ja murattiköynnökset. Kynttiläasetelmatavarat (ilman kynttilöitä), kaitaliinat ja muratit maksoi 120,- vuokrattuna ja ne riitti meidän 15 pöydän laittoon hyvin.
Sormukset me ostettiin panttilainaamosta. Suosittelen todellakin! Ihan samat rinkulat maksaa kaupoissa satoja euroja enemmän. Mun timanttisormus maksoi 220 ja miehen 90! Ne vaan kiillotettiin kultasepällä ja kaiverrutettiin.
Juhlapaikka 350,-
Ruoka 2500,-
Juotavat + kuljetus 1000,-
Mun puku 400,-
Miehen puku 130,-
Sormukset 310,-
Musiikki 400,-
Somistus 150,-
Meikki ja kampaus 110,-
Kengät ja muut pikkujutut 75,-
Kimppu ja viehe 75,-
Valokuvaus: saatiin lahjaksi
Yht 5500,-
Jotain tosta saattoi unohtua, muttei ainakaan mitään isoa.