paljonko asuntolainaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mun mielestä järkkyä oli tuo sinun lainasummasi. vertasin siis siihen mitä itse saatin. toki meillä oli 100 000? enemmän lainaa, mutta saatiin metsää, maata, talo, koneita, jne. ainakin toistaiseksi metsänmyynnillä on katettu talon remontit, auton vaihdot jne, joihin monet ottavat asuntolainan lisäksi lainaa. (en siis väitä että teillä on muuta lainaa)
meillä maa ja metsät tuottavat, pellot vuokralla ja metsänmyynnistä tulee kivoja tilejä vuosittain.
tarkoitus ei ollut loukata, oen vaan yleensäkkin järkyttynyt nykyisten asuntolainojen suuruudesta.
tässä olisi sovinto :flower:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.01.2006 klo 10:41 riikka kirjoitti:
mun mielestä järkkyä oli tuo sinun lainasummasi. vertasin siis siihen mitä itse saatin. toki meillä oli 100 000? enemmän lainaa, mutta saatiin metsää, maata, talo, koneita, jne. ainakin toistaiseksi metsänmyynnillä on katettu talon remontit, auton vaihdot jne, joihin monet ottavat asuntolainan lisäksi lainaa. (en siis väitä että teillä on muuta lainaa)
meillä maa ja metsät tuottavat, pellot vuokralla ja metsänmyynnistä tulee kivoja tilejä vuosittain.
tarkoitus ei ollut loukata, oen vaan yleensäkkin järkyttynyt nykyisten asuntolainojen suuruudesta.
tässä olisi sovinto :flower:

Ei,ei,en missään nimessä loukkaantunut.
Meillä tontti 9660,suurimpia mitä täällä saa kaava-alueella.Lahjaksi saatiin minun isältäni.Rakennuksen kaikki alkutyöt tehtiin omalla rahalla joihin on mennyt likipitäen 45000.
Vanha taloni on myynnissä(ostajat valmiina)siitä ei velkaa minulla ole.
Myyntihinta kattaisi koko velan.Kun laina n maksettu pitää hakea lisää että saadaan talo valmiiksi.
Veikkaisin että lopulliseksi yhteiseksi lainan määräksi jää ehkä 50 000.

meillä menossa vielä rakentaminen, mutta kova yritys olisi ettei lainaa tarvisi ottaa paljoa yli 100 000. budjetista puolet on "omaa rahaa". lyhennykset alkaa ensi kesänä, eli ei makseta yhtäaikaa vuokraa ja lainaa. lyhennys tulee olemaa jotain 700 - 800 e.

45 000. YKSIN velka"taakkaa" makselen. 500 euroa kuussa "vain" kun olen yh-äiti.
Asuntona uudehko rivitalokolmio keskikokoisessa kaupungissa.
Vanhasta kt-kaksiostani sain VALTAVASTI voittoa, siksi en tarvinnut enempää välirahaa.. =)

tällä hetkellä ei yhtään, mutta kunhan taloprojekti pääsee kunnolla vauhtiin, niin velkaa tulee olemaan sen verran, ettei sitä täällä kannata julistaa :laugh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.01.2006 klo 14:36 Pupu Tupuna kirjoitti:
tällä hetkellä ei yhtään, mutta kunhan taloprojekti pääsee kunnolla vauhtiin, niin velkaa tulee olemaan sen verran, ettei sitä täällä kannata julistaa :laugh:

sama täällä...meillä myös edessä taloprojekti 2006 ja 2007...

Tällä hetkellä nostettu 160000 eikä paljon enempää tarvita, kun vanhan asunnon myynnillä maksetaan vanha laina pois ja kuitataan iso osa rakentamisesta. Lyhennykset alkaa ens kesänä n. 700-800 euron kk vauhtia.

HEI! Kiitos vastauksista. Me ollaan täällä mietitty että kuinka olis mahdollisuutta vaihtaa isompaa asuntoon. Mut eipä se vielä ole ajankohtaista, meille tulossa esikoinen ja asuinneliöitä on 90, joten vielä pärjätään tässäkin. Kauhistuttaa vaan ajatus isomman lainan ottamisesta kun jo nyt korot noussut siitä mitä ne olivat lainan ottaessa...

lainaa tulee olemaan n 200 000 ? kun talo tulee valmiiksi ja lainaa lyhennetään n.900/kk:ssa. Meillä on ihan hyvät tulot mutta rahaa ei ole siunaantunut suvulta tai vanhoista asunnoista. Asuttu vuokralla tähän asti. Mutta asumis/lainakustannukset ei tule kasvamaan tämänhetkisestä yhtään.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2006 klo 00:54 velallinen kirjoitti:
Mulla lainaa yksin 90000. Lyhennys pikkuisen rapiat 400 euroa.

Sehän vie sit vuoskausia kun olet velaton !!
Mulla velkaa noin 40 000 ja siinäkin menee noin 8 vuotta ja se on KAUAN se !!
Mut onnea sun rohkealle ratkaisulle maksella ihan ite :flower:

Minulla tosiaan se 90000 lainaa mutta ne eivät ole vain yhdessä asunnossa ja lisäksi tulnen saamaan melkoista lainamäärän helpotusta tässä piakkoin, kun miehentekele varmaan ostaa osan tästä kodista.

Yhteistyössä