Paljon teillä paino noussu? :)

16 kg on tullut painoa (nyt 40+0), lähtöBMI 26, olen syönyt terveellisesti koko raskauden ajan ja painoarvio vauvalle oli eilen tasan 3kg! Maha on ihan valtava ja turvotus on vaivannut jo jonkin aikaa, vaikkakin paino on noussut todella tasaisesti koko raskauden ajan.
 
Tervehdys!

Lupasin tulla kertomaan 3 neuvola käyntini jälkeen painoni ja tässä se nyt tulee 772g/vko:ssa (viime neuvolasta). Ensimmäisestä neuvolasta saldo +10kg. Nyt raskausviikoilla 22+1 ...voi voi ei voi kun itteään syyttää,parempi jättää iltanamit pois :)
 
Heips!

Mulla tänään rv 22+0 ja painoa tullu 9 kg, mitat ennen raskautta 173/60. Urheilen 4-5 krt vko enkä syö makeeta/ muuta "roskaa", mutta tuon verran silti tullu. Eiköhän ne sitten imettämällä lähde, pääasia että saa terveen nyytin syliinsä, ei malttais odottaa. :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Saraella
Nyt viikkoja 30+5, painoa tullut noin 8 kg. Lähtö neuvolan mukaan n.58 ja nyt oli neuvolassa 66.6 kg.

Nyt oli viikko nousu 50g vauhtia, kuukaudessa tullut vain 200g. Kun välillä oli kk tullut 500g/vko eli 2kg.. Vaihtelee näköjään. Mut ei paha olleskaan vielä. :D
 
20+4 mennessä painoa oli tullut 0kg. Mutta nyt sitten kahdessa päivässä tullut 2 kg. Eli nyt 20+6 kokonaissaldo +2 kg. Joten yhtäkkiä tullut...olen joka päivä käynyt vaa'alla ja aina ollut sama paino, paitsi nyt sitten yhtäkkiä. En tiedä mitä lie tapahtunut. Toivottavasti normaalia. Verenpainekin hiukan noussut - edelleen lukemat ovat hyvät. Mutta täytyy alkaa tsekkailemaan ettei nyt enempää muutamaan viikkoon nouse, ettei mitään raskausmyrkytystä tule. Neuvola on kyllä maanantaina, sieltähän saa sitten tietoa onko valkuaista virtassa. Silmät aristaa aina, niin siitä ei paljon merkiksi ole.

Ajattelin, että olisi paino tullut tasaisemmin - ja toivon jo alunperin ylipainoisena, ettei tulisi kamalasti painoa.
 
Alkutilanne BMI40

rv 15+6 lähtötilanteesta -1,6kg
rv 20+6 lähtötilanteesta -1,8kg

Kotivaa'an (halpis mekaaninen) mukaan noitten mittausten välillä kävässy noin -4kg:ssa, mutta nous tokaan mittaukseen mennessä.

Ihan oon tyytyväinen, jos lopputulos ois +-0 tai nipinnapin miinuksen puolella. :)
 
esikoinen: painoa tuli yhteensä 12 kg, bmi ennen raskautta 22

meneillään oleva raskaus: nyt rv 34+0 ja painoa tullut tähän mennessä 7 kg. Bmi ennen raskautta lähempänä 23. Lievä, ruokavaliohoitoinen raskausdiabetes todettiin n. rv 28 ja sen jälkeen ei ole painoa tullut yhtään, kun olen pitänyt suht tiukkaa linjaa tuon ruokavalion kanssa
 

Yhteistyössä