Paljon teillä kuluu rahaa ihan vaan omaan itseenne?

  • Viestiketjun aloittaja turhis?
  • Ensimmäinen viesti
vaateholisti
Mulla menee pakollisten hygienia tuotteiden ja ruoan lisäksi itseeni oikeastana vaan turhien vaatteiden hinta. Eilenkin käytin ihan hetken mielijohteesta takkiin 70e. Ja se kyllä kirpaisi kukkaroa. Laput ja kuitti on vielä tallessa, eli palautus on vielä mahdollinen.
Yleensä ostan kyllä alennuksesta ja kirpparilta, mutta menee siihenkin rahaa kun löytää kaikkee muka pakollista. Myös lapsen vaatteisiin kuluu paljon!

Mutta toisaalta meikkejä en osta välttämättä edes joka vuosi, en värjää enää hiuksiani ja leikkaankin ne itse. En käy kauneushoidoissa, en maksa liikunnasta, en käy ravintoloissa..
 
"nelli"
Höpö höpö..Mä en kyllä usko teidän vastauksia. Eikös rahaa mene karvanpoistoaineisiin, pampuloihin, kynsilakkoihin, kuorintavoiteisiin, koruihin, hiusten muotoilutuotteisiin, meikinpoistoaineisiin? Ja vaatteet, yhdet farkut maksaa jo melkein 100e. Kait nyt alusvaatteita uusitaan vuoden aikana? Puhumattakaan päällysvaatteista ja kengistä sekä laukuista?
karvanpoistoaineet - en käytä
pampulat n. 5€/vuosi
kynsilakat - en käytä
kuorintavoiteet - en käytä
korut - olen saanut lahjaksi
hiusten muotoilutuotteet - en käytä
meikinpoistoaineet - en käytä
vaatteet -kirppiksiltä, muutama vaate vuodessa.
alushousuja ostin juuri 3kpl ja maksoin 6,90€ niistä yhteensä.
talvikengät ostin syksyllä, maksoin 13€.
laukkuja ostan kirpparilta, yhden kalliin laukun omistan (60€) ja sen ostin lahjaksi saamallani lahjakortilla.
 
Höpö höpö..Mä en kyllä usko teidän vastauksia. Eikös rahaa mene karvanpoistoaineisiin, pampuloihin, kynsilakkoihin, kuorintavoiteisiin, koruihin, hiusten muotoilutuotteisiin, meikinpoistoaineisiin? Ja vaatteet, yhdet farkut maksaa jo melkein 100e. Kait nyt alusvaatteita uusitaan vuoden aikana? Puhumattakaan päällysvaatteista ja kengistä sekä laukuista?
Karvat poistan halvalla höylällä, pampuloita ja koruja ei tarvitse kovinkaan usein uusia (ei edes joka vuosi). Kynsilakkaa en käytä, kuorintavoiteen valmistan itse. En käytä hiusten muotoilutuotteita, enkä meikinpoistoainetta. Kosmetiikkaa minulla on erittäin vähän, muutama monikäyttöinen ja riittoisa tuote. Minun farkkuni maksavat yleensä n.5 € :D Ostan vaatteet pääasiassa kirpparilta, enkä sieltäkään turhia.

Perusvaatteita en kylläkään laskenut mukaan tuohon "kaikkeen naiseuteen liittyvään", koska niitä nyt tarvii jokainen...Ulkoiluvaatteisiin kyllä sijoitan, ehkä 300€ menee kerralla. Mutta en uusi niitä todellakaan joka vuosi, esim. talvitakki menee minulla noin 4 vuotta yleensä vähintään.

Mutta kalsareiden ja sukkien vuoksi korotan aiemman väitteeni 20 euroon :)
 
hieman kauhistuneena selailin tätä ketjua.. useampi ei ajele karvojaan? miltähän teidän kainalot näyttävät? samat meikit useamman vuoden? voi siinä olla ripsivärikin jo karmaisevassa kunnossa.. ja vaatteet, no tyylinsä jokaisella..
 
Höpö höpö..Mä en kyllä usko teidän vastauksia. Eikös rahaa mene karvanpoistoaineisiin, pampuloihin, kynsilakkoihin, kuorintavoiteisiin, koruihin, hiusten muotoilutuotteisiin, meikinpoistoaineisiin? Ja vaatteet, yhdet farkut maksaa jo melkein 100e. Kait nyt alusvaatteita uusitaan vuoden aikana? Puhumattakaan päällysvaatteista ja kengistä sekä laukuista?
En käytä koruja, pampuloita, kynsilakkoja, hiusten muotoilutuotteita tai meikinpoistoaineita, joo höyliä ostan, mut ostan aina sellasen megapakkauksen joka kestää iäisyyden..Vaatteet on yleensä kirppikseltä, jos edes niitä ostan, kalsareita saa halpa-hallista muutamalla eurolla.. :D Päällysvaatteet ja kengän on monta vuotta vanhoja, mutta ehjiä, joten mitä sitä uusia ostamaan..
 
hieman kauhistuneena selailin tätä ketjua.. useampi ei ajele karvojaan? miltähän teidän kainalot näyttävät? samat meikit useamman vuoden? voi siinä olla ripsivärikin jo karmaisevassa kunnossa.. ja vaatteet, no tyylinsä jokaisella..
Mä olen varmaan jotenkin outo yksilö kun mussa ei meinaa kasvaa kuin tukka.. :D Mä olen nytkin ajanut kainalokarvat viimeks joskus viime vuoden marraskuussa eikä siellä ole kuin muutama haituva joita ei kukaan näe jossei ala läheltä tuijottaa..
 
"Jaa-a"
karkeasti ottaen kolmannes palkasta, eli 1000 euroa kuussa. Mihin milloinkin, joko säätöön ja sitä kautta johonkin, tai sitten suoraan vaatteisiin, harrasteluun, matkusteluun, hotelleihin jne.
 
"nelli"
hieman kauhistuneena selailin tätä ketjua.. useampi ei ajele karvojaan? miltähän teidän kainalot näyttävät? samat meikit useamman vuoden? voi siinä olla ripsivärikin jo karmaisevassa kunnossa.. ja vaatteet, no tyylinsä jokaisella..
minä en ainakaan ole sanonut etten ajaisi karvoja kainaloista, muttei siihen rahaa kulu kun tuo sama 20€ maksanut lady shaver on toimut jo monta vuotta :D ja meikkejä en ole käyttänyt varmaan kymmeneen vuoteen ollenkaan.
 
miehelle halvaksi
Höpö höpö..Mä en kyllä usko teidän vastauksia. Eikös rahaa mene karvanpoistoaineisiin, pampuloihin, kynsilakkoihin, kuorintavoiteisiin, koruihin, hiusten muotoilutuotteisiin, meikinpoistoaineisiin? Ja vaatteet, yhdet farkut maksaa jo melkein 100e. Kait nyt alusvaatteita uusitaan vuoden aikana? Puhumattakaan päällysvaatteista ja kengistä sekä laukuista?
Karvat lähtee höylällä (10e/pkt) ja paketti kestää vuoden. En käytä kosmetiikkaa, en pampuloita,voiteita ja vaatteetkin saan jostain ja uusia ostan parinvuoden välein. Uusista alusvaatteista voin haaveilla. Yksi laukku riittää ja kunnon kengät on jo useamman vuoden nähneet. Ulkoiluvaatteet myös monivuotiset. Haaveilen pääseväni kampaajalle, hierontaan,kasvohoitoihin ym. Rentoutumiseen sekä haaveilen myös uusista vaatteista ja toivoisin, että joskus olisi myös varaa kosmetiikkaankin. Kaikkea kun ei voi saada, ellei sitten ole ylimääräistä rahaa tai mukavia suhteita.
 
Mulla menee kuukaudessa alta satanen. Kuntosali maksaa jo yksin sen 50 euroa kuussa, siihen sitten päälle satunnaisesti kaikki edellämainitut härpäkkeet. Käytän kasvojen hoidossa Proactivea ja se maksaa noin 70 satsi, niitä menee 2-3 vuodessa.
Siteissä ja dödöissä ostelen ylensä halvinta, ovat toimineet mulla hyvin.

Vaatteita en osta uusia kuin pakon edessä, en kuukausittain.
 
o_O
mulla menee rahaa kuussa varmaan joku 10 itteeni, eikä sitäkä joka kuukausi.. o_O dödön ostan aina ku loppuu (ei joka kuukausi) hiuslakkaa ku loppuu (ei joka kuukausi) meikkejä ostan varmaan kerran puolessa vuodessa (ripsari tai puuteri) vaatteet ostan alennuksista, tai jos muuten on halpa (näitäki ehkä kerran MAX 2 puolessa vuodessa) ja se siitä o_O shampoota ja hoitoainetta tietty, mut niitäki ehkä joka toinen kuukausi.. en käy kampaajalla, enkä värjää enää hiuksiani. Mitään ihmeempiä kasvojen hoitotuotteitakaan en käytä. just sanoin miehelle, et on onnellinen kun oon niin halpa nainen :D
 
hieman kauhistuneena selailin tätä ketjua.. useampi ei ajele karvojaan? miltähän teidän kainalot näyttävät? samat meikit useamman vuoden? voi siinä olla ripsivärikin jo karmaisevassa kunnossa.. ja vaatteet, no tyylinsä jokaisella..
Ei tarvitse mitään poistoaineita jos on toisenlaiset välineet siihen. Itse en meikkaa kuin keikoille joten meikkini annoin likalle. Mä niitä tarvitse. Jos jotain tarvii niin sitten haetaan kaupasta.
 
o_O
mulla menee rahaa kuussa varmaan joku 10 itteeni, eikä sitäkä joka kuukausi.. o_O dödön ostan aina ku loppuu (ei joka kuukausi) hiuslakkaa ku loppuu (ei joka kuukausi) meikkejä ostan varmaan kerran puolessa vuodessa (ripsari tai puuteri) vaatteet ostan alennuksista, tai jos muuten on halpa (näitäki ehkä kerran MAX 2 puolessa vuodessa) ja se siitä o_O shampoota ja hoitoainetta tietty, mut niitäki ehkä joka toinen kuukausi.. en käy kampaajalla, enkä värjää enää hiuksiani. Mitään ihmeempiä kasvojen hoitotuotteitakaan en käytä. just sanoin miehelle, et on onnellinen kun oon niin halpa nainen :D
nii ja no höyliä.. mut ostan semmosen paketin mis tulee monta höylää, ja niillä pärjää puolen vuotta tai vuoden :D tampooneihin tai siteisiin ei mee ny mitään ku oon raskaana.. herkkuihin varmaan meneeki si kuukaudessa enemmän :D
 
"Bettiina"
Tuli mieleen kampaajalta tullessani, että melko paljon rahaa kuluu kaikkeen naiseuteen liittyvään. Toki jokainen omalle tyylilleen uskollisena..:)
Kampaaja, erikoisshampoot, meikit, rasvat, kuukautissuojat, dödöt, hajuvedet, ripsihuollot, rintaliivit ym. joihin miehillä ei juurikaan kulu rahaa.
Karkeesti laskettuna vuodessa kuluu ainakin 3000e kaikkeen ns.turhaan. Laskin mukaan myös liikuntakeskusjäsenyyden.
Paljon muilla?
En ajattele, että minuun menevä raha menee turhaan.

Ostan vuoden aikana laadukkaita meikkejä, käyn kampaajalla josta ostan shampoot ja hajuttomat hiuslakat. Ostan vaatteita tarpeeseen ja vähän sen yli, kenkiä, hyvää ruokaa. Käyn ulkona syömässä, harrastan... kyllä varmaan joku 4000e menee :)
 
"Bettiina"
600e vuodessa kampajaan
150e meikkeihin (en käytä paljoa, ei kulu paljoa)
132e ja 1760e harrastuksiin vuodessa
500e vaatteisiin ja kenkiin
400e vuodessa ravintoloihin
ja vähän päälle kaikesta muusta...


No siinä on kolme tuhatta. Meni tonnilla yli oma arvio :D
 
"vieras"
Heh, tää on hyvä,
Mulla menee siteisiin pari euroa kuussa ja kampaajalla käyn ehkä puolen vuoden välein, viimeks makso hurjat 22 euroa :) Samat meikit on ollu varmaan pari vuotta. Shampoot ym saippuat ehkä 10 euroa parin kuukauden välein. En oo kallista sorttia :D Lapseen laitan kyl paljon enemmän rahaa...
 
Hiuksia käyn leikkuuttamassa n. 2 kk välein, eli siitä tulis se 6x19,5 + kotivärjäys n.3 kk välein 4x10 = 150€
Meikkejä käytän nykyään aika vähän, ku oon lasten kans kotona, ehkä puuteri, meikkivoide, ripsiväri ja luomiväri vuodessa, yks kutakin = 40€
Vaatteisiin ja kenkiin ehkä vuodessa sen 200€
Sitten näihin hiuskiinteisiin, dödöihin, kuukautissuojiin, rasvoihin sun muihin menee ehkä 70€
 
Höpö höpö..Mä en kyllä usko teidän vastauksia. Eikös rahaa mene karvanpoistoaineisiin, pampuloihin, kynsilakkoihin, kuorintavoiteisiin, koruihin, hiusten muotoilutuotteisiin, meikinpoistoaineisiin? Ja vaatteet, yhdet farkut maksaa jo melkein 100e. Kait nyt alusvaatteita uusitaan vuoden aikana? Puhumattakaan päällysvaatteista ja kengistä sekä laukuista?
Karvanpoistoaineita en käytä.
Pampuloihin menee ehkä 2 e vuodessa, silläkin saa isot kasat. Jos näillä nyt tarkoitetaa hiuslenkkejä.
En lakkaa kynsiäni.
En käytä kuorintavoiteita.
Olen nikkeliallerginen ja kultakorut maksavat liikaa, joten en niitäkään käytä.
En käytä muotoilutuotteita enkä meikkaa.
Farkkuni ovat melko vanhoja, olen ostanut viimeksi pari vuotta sitten kahdet h&m:ltä. Yllättävän kestävät, maksoivat 10e/kpl.
Alusvaatteita on melko turha uusia, kun pari vuotta sitten, ennekuin oli lapsi, ostin isot kasat. Enkä välitä kovinkaan paljon niistä. Ostan ehkä maksa kaksi, ota kolme tarjouksesta yhdet vuodessa. Rintaliivejä en le vaivautunut ostamaan aikoihin, viimeisimmät maksoivat 3e seppälän alessa.
Takkini on 9e, monta vuotta vanha, nahkatakki maksoi 5 e kaverilta. Kenkiin menee ehkä 30e vuodessa. Hoidan kenkiäni paljon, en käytä korkokenkiä.
Ostin marimekon laukun, maksoin 99e. Eipä tarvitse ainakaan 10 vuoteen ostaa uutta Olkalaukkua. En tarvitse kuin yhden laukun.
 
hieman kauhistuneena selailin tätä ketjua.. useampi ei ajele karvojaan? miltähän teidän kainalot näyttävät? samat meikit useamman vuoden? voi siinä olla ripsivärikin jo karmaisevassa kunnossa.. ja vaatteet, no tyylinsä jokaisella..
Kyl mä ajelen, mutten vahaa :D Ei siihen kovin paljon rahaa kulu vuosittain, aikalailla loppuun käytän terät. Olen laiska ostamaan uusia.
 
Ladylike
Karvanpoistoaineita en käytä.
Pampuloihin menee ehkä 2 e vuodessa, silläkin saa isot kasat. Jos näillä nyt tarkoitetaa hiuslenkkejä.
En lakkaa kynsiäni.
En käytä kuorintavoiteita.
Olen nikkeliallerginen ja kultakorut maksavat liikaa, joten en niitäkään käytä.
En käytä muotoilutuotteita enkä meikkaa.
Farkkuni ovat melko vanhoja, olen ostanut viimeksi pari vuotta sitten kahdet h&m:ltä. Yllättävän kestävät, maksoivat 10e/kpl.
Alusvaatteita on melko turha uusia, kun pari vuotta sitten, ennekuin oli lapsi, ostin isot kasat. Enkä välitä kovinkaan paljon niistä. Ostan ehkä maksa kaksi, ota kolme tarjouksesta yhdet vuodessa. Rintaliivejä en le vaivautunut ostamaan aikoihin, viimeisimmät maksoivat 3e seppälän alessa.
Takkini on 9e, monta vuotta vanha, nahkatakki maksoi 5 e kaverilta. Kenkiin menee ehkä 30e vuodessa. Hoidan kenkiäni paljon, en käytä korkokenkiä.
Ostin marimekon laukun, maksoin 99e. Eipä tarvitse ainakaan 10 vuoteen ostaa uutta Olkalaukkua. En tarvitse kuin yhden laukun.
Voi luoja... Kävisit ihan jätkästä!
 

Yhteistyössä