Paljon teillä kuluu rahaa ihan vaan omaan itseenne?

  • Viestiketjun aloittaja turhis?
  • Ensimmäinen viesti
turhis?
Tuli mieleen kampaajalta tullessani, että melko paljon rahaa kuluu kaikkeen naiseuteen liittyvään. Toki jokainen omalle tyylilleen uskollisena..:)
Kampaaja, erikoisshampoot, meikit, rasvat, kuukautissuojat, dödöt, hajuvedet, ripsihuollot, rintaliivit ym. joihin miehillä ei juurikaan kulu rahaa.
Karkeesti laskettuna vuodessa kuluu ainakin 3000e kaikkeen ns.turhaan. Laskin mukaan myös liikuntakeskusjäsenyyden.
Paljon muilla?
 
En ole laskenut, enkä laske. Kampaamoon menen vasta kun on ihan pakko...harjaaminen on liian kivuliasta nimittäin. En laske noita pakollisia shamppoo ja kuukautissuojia sun muita dödjä oman itseni juttuun vaan se kuuluu perus hygieniaan.
meikit ja vaatteet esimerkiksi kuuluu taasen sellaiseen omaan hemmotteluun. Minulla vaihtelee hyvin paljon määrät mitä käytän. Joten minulla menee ihan riittävästi omaan itseeni :D
 
tulen halvaksi miehelle
ihan itseeni ei mene kuin dödö ja siteet noin kuukausittain. Vuositasolla ehkä 100 euroa, joka sisältää vaatteet ja muut pinnallisen ehostamisen. Eli olen aika halpa miehelle
 
"vieras"
En käy koskaan kampaajalla (kerran kun oli mun häät niin kävin), mut värjään sillon tällön itse hiukset (tiheimmillään kerran kuukaudessa eli makso 120e/vuosi, mut nykyään paljon harvemmin). Shampoota kuluu saman verran kun miehelläkin (ja mies käyttää enemmän muotoilutuotteita kun minä!). Dödöä käytän yhtä lailla kun mieskin ja hajuvettäkin kuluu sen partaveden verran. Rasvoja en käytä muuten kun yleisvoidetta kuiviin käsiin ja joskus kasvoöljyä (yks kympin purkki kestää vuoden).

Vaatteisiin aika sama kulutus kun miehelläkin.. rintsikoita toki on, mutta ostan edullisia ja niitäkin ehkä max kahdet ostan vuodessa (imetysaikana useammat). Meikkeihin ja meikinpoistoaineeseen muutama kymppi vuodessa, aika vähän käytän. Tamponeihin menee muutama euro kuukaudessa, tosin kuukuppia käytän myös joskus.

Eli ne parit rintsikat, tamponit ja meikit.. alle 100e/vuosi.

Mun miehen (oikeasti suhteellisen edullinen) urheiluharrastus maksaa enemmän kun voisin ikinä kuvitella mun harrastamisen maksavan.. en siis käy säännöllisesti kun uimassa.

Musta naisten PAKOLLISIIN tarvikkeisiin menee oikeesti vuodessa aika vähän rahaa.(ehkäisykustannukset menee musta yhteiseen piikkiin välineestä riippumatta)
 
"enni"
no eipä nyt paljoa mene. en juurikaan käytä kosmetiikkaa, pesen palashampoolla tukan ja se on tosi riittoisaa. käytän mineraalidödöä joka maksoi alle 3€ ja kestää vaikka kuinka kauan. rintsikat oon ostanut alesta 10€/kpl ja niitä on kai kolmet tällä hetkellä. en käy kampaajalla enkä värjää tukkaa. vaatteet kirpparilta tai alesta. en käytä mitään muotoilutuotteita, en kynsilakkoja...

niin ja kuukuppi maksoi n. 30€ ja on viidettä vuotta käytössä
 
"..."
Kampaamoon 40e/kk, tähän asti ainoa mun naisellinen juttu.
Hygieniatuotteet n. 10-15e/kk

Nyt tilasin juuri meikkejä 100.20e, mutta riittävät taas varmaan 10 vuotta :D
Myös naamarasvat oriflamelta tilattu 19.90e. Riittaa muutaman kuukauden.

Vaatteita en ole 5 vuoteen ostanut yhtäkään.
Nyt tilasin Halensilta vaatekaapin päivityksen n. 450e (alusvaatteita ja sukkia tietysti useammin mutta harvoin.)

Rahaa ei liiemmin olisi mutta ajattelin että joskus pakko panostaa itseensäkin kun paino pudonnut 35kg.

Palkintoa siis. :D
 
aloittaja jatkaa
Höpö höpö..Mä en kyllä usko teidän vastauksia. Eikös rahaa mene karvanpoistoaineisiin, pampuloihin, kynsilakkoihin, kuorintavoiteisiin, koruihin, hiusten muotoilutuotteisiin, meikinpoistoaineisiin? Ja vaatteet, yhdet farkut maksaa jo melkein 100e. Kait nyt alusvaatteita uusitaan vuoden aikana? Puhumattakaan päällysvaatteista ja kengistä sekä laukuista?
 
Höpö höpö..Mä en kyllä usko teidän vastauksia. Eikös rahaa mene karvanpoistoaineisiin, pampuloihin, kynsilakkoihin, kuorintavoiteisiin, koruihin, hiusten muotoilutuotteisiin, meikinpoistoaineisiin? Ja vaatteet, yhdet farkut maksaa jo melkein 100e. Kait nyt alusvaatteita uusitaan vuoden aikana? Puhumattakaan päällysvaatteista ja kengistä sekä laukuista?
Mä käytän sellaista tuotepakettia joka kestää aika pitkään, ei tarvitse juuri ostella niitä. Mulla on vartalo"trimmeri" joten en käytä karvanpoistoaineita, muotoilutuotteita en todellakaan käytä mihinkään. Vaatteita ostan ja sun muuta.
 
kökköliini
Höpö höpö..Mä en kyllä usko teidän vastauksia. Eikös rahaa mene karvanpoistoaineisiin, pampuloihin, kynsilakkoihin, kuorintavoiteisiin, koruihin, hiusten muotoilutuotteisiin, meikinpoistoaineisiin? Ja vaatteet, yhdet farkut maksaa jo melkein 100e. Kait nyt alusvaatteita uusitaan vuoden aikana? Puhumattakaan päällysvaatteista ja kengistä sekä laukuista?
no mä en käytä hiuslakkoja ym, en meikkaa, vaatteet ostan alesta ja en edes joka vuosi osta mitäään uutta.laukkua en edes käytä. eli ei todellakaan mene 100e vuodessa.karvoja en ole poistanut kahteen vuoteen.... joten todellakin olen halpa itselleni=)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"..."
No sinkkuna ei tarvii edes ajatella olevansa turhamainen, kaikki hankinnat mitkä ei koske lasta, koskee pelkästään mua itseäni.

Käytän hygieniatuotteisiin ehkä kaksi -kolme kertaa niin paljon rahaa, kuin tarvitsisi, jos ostaisin vain tarpeeseen, enkä ylellisyyden mukaan, eli sitä hemmottelulisää kertyy ehkä 60e/vuosi. Kosmetiikkaan muuten menee ehkä n. 70e Vaatteisiinkaan en mielestäni tuhlaa, olen maltilinen shoppailija. Hm... 300e/vuosi? Ei nyt hirveästi mun mielestäni, johonkin sitä kuitenkin pitää pukeutua. Hiusvärit n. 70e/vuosi, päälle ehkämax. kaks leikkausta, eli toiset 70e. Eli yht. 500-600e / vuosi.
 
"Anne"
No ei nyt sentään mitään kolmea tonnia vuodessa mene, ei edes mahdollista minulla.
En käy kampaajalla kuin harvoin, meikit tilaan ulkomailta tai ostan edullisia/alennuksesta. Rasvat apteekista, kuukautissuojiakaan ei mene paljoa. Dödöä käytän erittäin harvoin ja hajuvettä käytän säästeliäästi. Ripset on ihan omasta takaa ja rintsikoita kun ostaa hyviä alennuksesta ja pesee käsin niin ei niitäkään koko aikaa tarvitse ostella. Kuntosalilla en käy.

Kenkiä olen tässä ostellut, nilkkurit, lenkkarit ja talvikengät, kaikki alennuksista tai poistomyynneistä yhteensä ~100€.
Takin tilasin ulkomailta, toisen ostin alesta, yhteensä ~60€
Farkkuja on tullut ostettua 3 tai 4 vuodessa ~150€
Pitkähihaisia paitoja on tullut osteltua varmaan ~200€
Alusvaatteisiin varmaan sama summa.
Toppia/sukkaa ~50€ /vuosi.
Kampaajalla kävin kerran, hiuksia olen värjännyt kerran kuussa tai kahdessa, yhteensä noin ~150€
Meikkeihin on mennyt ehkä ~150€
Siteet/dödöt/hajuvedet ~50€
Kosmetologilla kävin kaksi kertaa, ~70€
Juhlamekko 80€
Ja luistimet 17€

Yhteensä noin 1280€/vuosi.

Ja tämä vuosi on ollut poikkeuksellinen koska olen luopunut jatkuvasta resulenkkareiden käytöstä, olen joutunut ostamaan uudet paidat kaikki laihtumisen jälkeen. Olen ostanut juhlamekon mitä en ole tehnyt ikinä yms.
 
"vieras"
Riippuu mikä kaikki lasketaan "itseen" kuluvaksi rahaksi.

Kosmetiikkaan, hiustenhoitoon jne menee tosi vähän rahaa. Mutta ostan itselleni elektroniikkaa kuten puhelimen/ipadin/tietokoneen ehkä kerran vuodessa ja joka kuukausi ostan osakkeita/rahastoja vähintään 500 eurolla. Ne on ihan samalla tavalla rahaa joka kuluu vain minuun itseeni :)
 
"..."
[QUOTE="...";25777640]No sinkkuna ei tarvii edes ajatella olevansa turhamainen, kaikki hankinnat mitkä ei koske lasta, koskee pelkästään mua itseäni.

Käytän hygieniatuotteisiin ehkä kaksi -kolme kertaa niin paljon rahaa, kuin tarvitsisi, jos ostaisin vain tarpeeseen, enkä ylellisyyden mukaan, eli sitä hemmottelulisää kertyy ehkä 60e/vuosi. Kosmetiikkaan muuten menee ehkä n. 70e Vaatteisiinkaan en mielestäni tuhlaa, olen maltilinen shoppailija. Hm... 300e/vuosi? Ei nyt hirveästi mun mielestäni, johonkin sitä kuitenkin pitää pukeutua. Hiusvärit n. 70e/vuosi, päälle ehkämax. kaks leikkausta, eli toiset 70e. Eli yht. 500-600e / vuosi.[/QUOTE]

Niin ja lisäisin vielä, että pidän kyllä huolta ulkonästäni, mutta teen kaiken itse. Kynnet, karvanpoistot, kulmat, hiusten ja kulmien värjäykset jne. Yleensä jopa leikkaan hiukseni itse. Aina Virossa käydessäni (useamman kerran vuodessa) tuon itselleni tuliaisina etenkin kylpysuoloja, kasvorasvoja, hiushoitoja, kasvonaamioita jne. Olen oppinut tuntemaan puoli-ilmaiset, kasvipohjaiset, venäläiset tuotteet, ja kypmin tai kahden panostuksella koko kroppaa lillutellaan, hoidetaan, kuoritaan, ja pehmitelläänkin sitten koko vuosi.
 
"Anne"
Höpö höpö..Mä en kyllä usko teidän vastauksia. Eikös rahaa mene karvanpoistoaineisiin, pampuloihin, kynsilakkoihin, kuorintavoiteisiin, koruihin, hiusten muotoilutuotteisiin, meikinpoistoaineisiin? Ja vaatteet, yhdet farkut maksaa jo melkein 100e. Kait nyt alusvaatteita uusitaan vuoden aikana? Puhumattakaan päällysvaatteista ja kengistä sekä laukuista?
En käytä karvanpoistoaineita, pampuloita, kynsilakkoja, kuoruntavoiteita enkä koruja. Hiuslakkaa käytän, sen olin laskenut tuohon pesuaineet kasvonaamiot yms. En käytä meikinpoistoaineita, eilen ostin yhdet farkut ~35€, muut olleet saman hintaisia. Laukkuja en ole ostanut männävuonna, vanhat ~6 käsilaukkua on riittäneet hyvin.
 

Yhteistyössä