Paljon teillä kuluu rahaa ihan vaan omaan itseenne?

• Viestiketjun aloittaja turhis?
  • Ensimmäinen viesti
Voi luoja... Kävisit ihan jätkästä!
Mun mies käyttää enemmän aineita sun muita kuin minä :D Mutta en koe tarpeelliseksi käyttää noita, olen ihna tyytyväinen olemukseeni. Vaatteet ovat siistit ja tarvittaessa ostan uusia. En kuori yms ihoani, koska se on todella herkka ja olen hirmu allerginen. Myös meikit kuivattaa enkä jaksa sellaisten kanssa pelleillä. Ei ne ulkonäköä paranna, peittää ja tekee usein vanhan näköiseksi. Ei vaan kiinnosta. iukset o useimmiten kiinni, joten mitä niihin tököttiä tuhlaamaan. Ehkä sitten nelikymppisenä jaksan alkaa enemmän panostamaan kun ikä painaa ja miehen miellyttäminen on vaikeampaa.

hffhrf
Ripsiväri puolen vuoden välein 20e, eli 40e yhteensä.

meikkivoide joka toinen kuukausi 17e, puuteri joka kolmas kuukausi 7e

hiusväri 10e per kuukausi

vaatteita joka neljäs kuukausi ehkä 30e-60e

ulkonainen
[QUOTE="Mies";25778278]Kyllä huomaa ettei suomimamma laittaudu, sen huomaa täältä palstalta ja tuolla kun kaduilla kulkee![/QUOTE]

Taytyy nyt kylla olla samaa mielta kun naita vastauksia lukee. Ei siina mitaan jos ei yhtaan kiinnosta laittautua, mutta tuloksen tosiaan nakee katukuvassa.

"Myrkky"
mulla menee rahaa kuussa varmaan joku 10 itteeni, eikä sitäkä joka kuukausi.. o_O dödön ostan aina ku loppuu (ei joka kuukausi) hiuslakkaa ku loppuu (ei joka kuukausi) meikkejä ostan varmaan kerran puolessa vuodessa (ripsari tai puuteri) vaatteet ostan alennuksista, tai jos muuten on halpa (näitäki ehkä kerran MAX 2 puolessa vuodessa) ja se siitä o_O shampoota ja hoitoainetta tietty, mut niitäki ehkä joka toinen kuukausi.. en käy kampaajalla, enkä värjää enää hiuksiani. Mitään ihmeempiä kasvojen hoitotuotteitakaan en käytä. just sanoin miehelle, et on onnellinen kun oon niin halpa nainen :D
Varmasti sun mies ois onnellinen jos laittautuisit...

Sanoisin että joku parisataa euroa vuodessa....

Ei vaan ei, jos lasketaan mukaan vaatteet niin ehkä sitten nelisensataa olis sellanen keskimääränen arvio. Tällä hetkellä.

Joskus aikoinaan saattoi mennä 200-500 euroakin kuukaudessa kaikkeen diipadaapaan.

Hitto, nyt aloin miettimään noita uusia talvivaatteita.. Niitä ei kyllä joka vuosi ostella mutta tänä vuonna meni niihin joku 200€ pelkästään, ja edellisenä talvena saman verran.. Ei, en mä kyllä osaa arvioida tätä juttua.

Viimeksi muokattu:
ulkonainen
[QUOTE="Bettiina";25778358]Hmph. Missä maassa niitä kauniita naisia sitten on? Kun ne maat joissa itse olen käynyt, oli täynnä tavallisia ihmisiä - Ranska ja Pariisi mukaanlukien.[/QUOTE]

En puhu kauneudesta, vaan normaali laittautumisesta. Eiko tasta tehty tutkimuskin etta suomalaiset naiset kayttavat vahiten rahaa Euroopassa kosmetiikkaan?

Monet ovat vastanneet etteivat osta uusia vaatteita tai alusvaatteita lahes koskaan, jotenkin kummalliselta tuntuu etteivat naiset panosta itseensa ollenkaan.

"niina"
Tässä tietysti vaikuttaa naisen "asema" aika paljon. Jos olet kotona lasten kanssa, ja ihmisten ilmoilla ei käydä kun puistossa ja marketissa, niin ihan ok, vaikkei niin olisikaan laittautunut. Jos taas olet töissä, niin jokainen ymmärtää, ettei sinne mennä kuoma-saappailla ja toppatakilla, vaan ne hieman kalliimmat siistit ulkotakit ja nahkasaappaat ei maksa kirpparilla 5e. Itse ainakin huomasin eron heti kun siirryin työelämään takaisin, että ulkonäkö täytyy laittaa kuntoon, koska se on jokaisen käyntikortti joka ensimmäisenä huomioidaan.

JONSERED Karhunkantaja
Höpö höpö..Mä en kyllä usko teidän vastauksia. Eikös rahaa mene karvanpoistoaineisiin, pampuloihin, kynsilakkoihin, kuorintavoiteisiin, koruihin, hiusten muotoilutuotteisiin, meikinpoistoaineisiin? Ja vaatteet, yhdet farkut maksaa jo melkein 100e. Kait nyt alusvaatteita uusitaan vuoden aikana? Puhumattakaan päällysvaatteista ja kengistä sekä laukuista?
Tuo 10-20 €/kk kattaa vaatteet. Kuka hullu noita mainitsemiasi kemikaaleja kaipaa?

miehen dödö on kalliimpaa kun mun dödö,ni sitä ei voi laskee mukaan.menkkoi ei oikeen oo kiitos minipillereiden...ja meikkiä...no ostan ripsarin 3-4kertaa vuodes.ja puuterin kerran vuodes tai kahes....mä oon nainen joka ei maksa mitään :D

JONSERED Karhunkantaja
Outoja kommentteja joukossa... Kuka on keksinyt, että nainen on niin ruma, että sen pitää maalata naamansa, repiä karvansa ja tälläytyä, että voi ihmisten ilmoille mennä tai tärvätä suuria summia vaatteisiin? Ja kuka on niin hönö, että uskoo sen? Naisethan tuon ovat keksineet, ihan itse.

Jos ei meikkaa, se ei tarkoita, etteikö huolehtisi itsestään. Tai jos ei halua ostaa koko ajan uusia vaatteita voi silti näyttää siistiltä.

n. 170 e/kuussa ehkä. Meikkiä en juuri käytä, että kosmetiikkana lähinnä naamarasva, shampoo ja dödö + hiusvärit, mutta sit käyn kampaajalla n. joka kuudes viikko ja kynsi- ja ripsihuollossa n. kerran kuussa. Kuukautissuojana on ollu jo 7 vuotta kuukautiskuppi - sama pelaa edelleen. Taisi maksaa 30 euroa aikanaan ;)

Yhteistyössä