paljon teidän yrittäjämiehet töissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väärä valinta.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väärä valinta.

Vieras
Meillä mies tekee pitkää päivää, tulee usein vasta yhdeksän pintaan kotiin arkisin. Viikonloput on vapaina, mutta vastaa puhelimeen ym. kuitenkin. Ei tämä oikein perhe-elämältä tunnu, enemmän minä oon joku joka hoitaa kodin ja lapset. Oon alkanut epäilemään että mies meni kanssani naimisiin, koska huomasi, että teenkotittyöt vaatimatta mieheltä osallistumista. Jos voisin siirtyä alkuaikaan takaisin muuttaisin kaiken. Siinäpä näkisin onko mies kanssani vain koska hoidan kodin, kun vaatisin tekemään oman osuutensa. Nyt se ei ota kuuleviin korviinsa, kun pyydän tekemään jotain. Joskus sentään imuroi. Mutta mitä perhe-elämää tämä on, kun toinen aina töissä ja yksi hoitaa aina kodin. Mietin yhä useammin eroa.

hohoi kohtalotoveri!
Täällä ihan sama tilanne, mies arkipäivät töissä usein lähtee 6-7 välillä ja tulee 18-20, joskus yöpyy hotellissa -tekee reissuhommia. Yrittää pitää perjantait vapaana ja vkonloput, vaihtelevalla menestyksellä.
Minä oon hoitovapaalla, teen kotihommat, kauppareissut yhden koululaisen ja kahden alle 3v:n kanssa. Ja välillä aika useinkin oon totaalisen POIKKI! Mutta joskus myös noi erohommat on ajatuksissa. Arjet menee kyllä 100% yksinhuoltaja meiningillä!

Silloin kun aloitettiin seurustelu, oli töissä 6-7 pv viikossa. Vähitellen lasten myötä on vähentänyt työntekoa 3-5 pv viikossa. Joskus tulee yllätystöihinlähtöjä, jos työntekiä sairastuu. Silloin kun on töissä, on yleensä 7-21. Kun lapset oli ihan pieniä, päivät tuntuivat tosi pitkiltä täällä kotona. Olin suunnilleen ovella vastassa ojentamassa lasta syliin.

On nää niin huvittavia ihmiset kun kotona olevat vaan makaa kotona.. tai tietty se on tainnut olla sun tapas..mutta mulla kyllä menee ihan päivät joutuisasti kun hoitaa lapset ja kodin.. kun se mies painaa töitä jotta on sitten rahaa millä laskut maksaa..

Tekee muutkin töitä kuin yrittäjämiehet. Mun puoliso on aika vaativassa tehtävässä toisella paikkakunnalla ja mä olen sen seurauksena ollut neljän lapsen kanssa kaikki arkipäivät omineni jo yli 4 vuotta.

En kiistä etteikö välillä olis ollut raskasta.

Mun mies yrittäjä, lähtee aamulla vähän päivästä riippuen 6.30-7.30 ja tulee tosi vaihtelevasti 16-20. Kotiin kun tulee niin tekee vielä kotona koneella töitä pari kolme tuntia yleensä. Senkin jälkeen saattaa puhelin vielä soida. Viikonloput yrittää pitää vapaana, tekee kyllä koneella töitä sillonkin joitakin tunteja ja puhelimessa joutuu olemaan, mutta harvemmin lähtee mihinkään. Kun meijän eka lapsi synty mies pisti sillon yrityksen pystyyn ja aluks se oli aika rankkaa kun oli ensimmäinen lapsi ja yhtäkkiä olinkin ihan kun yh, mutta nyt kun on ollu useemman vuoden tällästä ni mää oon siihen tottunu et hoidan kaikki kotihommat yksin. Ainoot mitkä harmittaa on se, että mies ehtii niin vähän olla lasten kanssa (ja sillon kun ehtii on niin väsyny ettei hirveesti jaksa) ja ärsyttää kun miehellä ei oo KOSKAAN lomaa ja se stressi mitä ajoittain miehellä on niin on myös perseestä, vaikka firmalla menee kuinka hyvin niin kai sitä yrittäjällä kuitenkin jonkinmoinen stressi on koko ajan ainakin näin yrityksen ensimmäisinä vuosina. Tietty olis kiva jos ittellä olis joskus omaa aikaa, mutta eiköhän sekin jossain vaiheessa onnistu.

Tästä huolimatta en oo eroo miettiny. Kun yritys on vakaalla pohjalla ollu useemman vuoden (yritys siis pystyssä vasta 3v ja tänä aikana mies kasvattanut sitä paljon) niin ehkä se miehenkin stressi ja työmäärä vähän vähenee...tai sitten ei. Näillä mennään. Oon erittäin ylpee miehestä et se on pystyny näin vähässä ajassa tekeen niin paljon ja saavuttanu paljon.

PeRHE-elämää toi on kun vaimo ja lapset näkee miestä ja isäänsä sen verran että tämä kotiin tultuaan syö ja menee nukkuu jos sitäkään. Miks te olette menneet yhteen ja tehneet lapsia.Surku tulee lapsia kun isä on olemassa ja läsnä noinkin vähän elämässään. Ihme sitten että on käytösongelmia. Ihan turha sitä on valittaa omaa valintaansa. Ihmttelen vain miten voitte kutsua teitä perheeksi kun yhden naama näkyy joskus ja jouluna eikä osallistuman työpäi kotihommiin. Tosiasiassahan tässä on kyse siitä että isää ei kiinnosta lapset ja jotain on pielessä parisuhteessa. On meilläkin mies yrittäjä mutta tekee normisti töitä ja pitää vapaata. Ja raha on vaan tekosyy, kyllä se leipä.vähemmälläkin pöytään tulee. Uskokaa vaan ettei perhe pysy koossa tolla meiningillä. Ja onhan ne useammanpitkät päivät olemista toisen naisen kanssa. Vaiika ei tietysti kenenkään teidän miehellä kun ne tapahtuu aina vaan muille.

Uusimmat

Yhteistyössä