Paljon teidän tileille rapsahtaa kuukaudessa tuloja, kyselen siis tuloja, jotka oikeasti saatte käyttöönne!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paljon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulle sellanen 460e ja miehelle joku 1500e. Vuokra molemmilla reilu 300e. Tästä voipi sitten laskea kuka mun ruuat maksaa -.- Vituttaa. Kaipa se on taas osa-aikaduuni etsittävä, vaikka sitten opinnot ei taas etene, huoh.

Miehelle 2700e/kk
Minulle erilaisia tukia mukaanlukien lapsilisä yhdestä lapsesta 1000e/kk

Suurin menoerä on laina ja ruoka, sekä säästöön menevät summat. Käteen jää niiden jälkeen meille n. 1800e/kk

Miehelle tulee n. 2400 ja mulle 2900, päälle lapsilisät ja elari esikoisesta. Suurin kuluerä on asuminen, johon uppoaa (laina, vastike ja sähkölämmitys) 1860 euroa kuussa. Isoja muita maksuja on autolaina, päivähoito, iltapäiväkerho.

Alkuperäinen kirjoittaja revi tästä;22809421:
Mulle n. 350 ja miehelle yli 2000. Kumpikin maksaa kaikista menoista tarkalleen puolet. Mies maksanut asuntolainansa pois, mulla vielä asuntolainaa jäljellä. Elelen siis käytännössä työtuloista kertyneillä säästöillä toistaiseksi. Kahdesta lapsesta olen hoitovapaalla. En saanut edes joululahjaa! En kyllä ostanut minäkään hänelle, kun ei rahat riittäneet. Mies on siis lievästi sanoen itsekäs ja minä tyhmä tai jotain, mutta pärjään kuitenkin.

:O Et ole tosissas?!!

hirmu suuria tuloja monella...

minä saan n. 1500 € tilille ja mies 1300 € (sillä on kyllä ylisuuri veroprosentti). Mitään tukia ei saada mistään.

Suurimmat menoerät on vastike n. 500€/kk & laina n. 150€/kk + ruoka n. 300€ /kk.

Alkuperäinen kirjoittaja revi tästä;22809421:
Mulle n. 350 ja miehelle yli 2000. Kumpikin maksaa kaikista menoista tarkalleen puolet. Mies maksanut asuntolainansa pois, mulla vielä asuntolainaa jäljellä. Elelen siis käytännössä työtuloista kertyneillä säästöillä toistaiseksi. Kahdesta lapsesta olen hoitovapaalla. En saanut edes joululahjaa! En kyllä ostanut minäkään hänelle, kun ei rahat riittäneet. Mies on siis lievästi sanoen itsekäs ja minä tyhmä tai jotain, mutta pärjään kuitenkin.

No kyllä taitaa olla niin että miehesi on itsekäs ja sinä olet tyhmä. Vaihtakaa osia, mene sinä töihin välillä ja miehesi jää hoitovapaalle, sehän ei ole naisen oikeus eikä velvollisuus olla hoitovapaalla....

Minulle tasan 0 euroa kuukaudessa. :ashamed: Pitäisi yrittää etsiä työtä, muttei ole löytynyt.

Mies (emme asu samassa asunnossa) saa kuukaudesta riippuen tilille jotain 2500-3000 € (en ole ihan varma tästä, mutta suunnilleen tuon verran).

mulla tulot vaihteelee pikkasen kuukausittain, riippuu paljoko oon esim viikonloppuja tehny, mutta mulle jää käteen palkasta noin 1900e+350e lapsilisä, yht. n.2250 ja miehelle jää käteen noin 2300e, lainanlyhennys 880e/kk, hoitomaksut 550/kk, nuo on isoimmat menot.ja bensoihin menee mulla noin 300-400e/kk. sit yleensä tammikuus ja maaliskuus tulee sähkölasku 300-500e, sit autojen vakuutukset ja verot, kotivaakutuus, netti ym. mulla aina rahat loppu, ukolla ei. oon ite niin kova osteleen kaikkee turhaa :( uudenvuoden lupauksena lupasin alkaa oleen rahan käytön kanssa tarkempi, toivottavasti onnistuu :) ehkä mullaki on joskus jotain ylimäärästä :)

[QUOTE="vieras";22809523]No kyllä taitaa olla niin että miehesi on itsekäs ja sinä olet tyhmä. Vaihtakaa osia, mene sinä töihin välillä ja miehesi jää hoitovapaalle, sehän ei ole naisen oikeus eikä velvollisuus olla hoitovapaalla....[/QUOTE]

Aloitan työt parin kuukauden päästä. Ehdotin miehelle, että jäisi vuorostaan hoitamaan lapsia. Ei uskalla, koska on muutenkin jatkuvasti yt-neuvottelut päällä. Toistaiseksi on onnistunut pitämään työpaikkansa. Toisaalta kyllä ymmärrän tämän, mutten oikein käsitystään oikeudenmukaisuudesta muuten. Tukka nousee pystyyn, jos tätä kuviota tarkemmin alkaa miettimään. Hänen tulonsa vaikuttavat kotihoidontukeen, mutta se jää minun vahingokseni. Onneksi minulla on työ, johon palata.

Kamalan paljon te naiset tienaatte.

Mä saan käteen 1300€, mies n. 1700-1800€ ja lapsilisät 210€.
suurin meno lainanlyhennys 750€. Laskuihin menee useampi satanen kuussa, ruokaan joku 500-600€.
Säästöön ja eläkevakuutuksiin menee kuukaudessa yhteensä n.200€

Meillä (äiti+poika) tulot noin 2500,-/kk. Kun ei ole velkaa niin säästöönkin jää ihan mukavasti. Suurimmat menot asumiskulut omakotitalosta ja tietysti auton menot.

Eli nettotulot.

Paljon miehes tilille tulee kuukaudessa? Entä itsellesi?

Pärjäättekö? Suurimmat rahareikänne (laina tai vuokra on paljonko?)

Miehelle kk tulee n. 2300e
Itselle kht+kuntalisä+lisä toisesta lapsesta n. 500e
lapsilisät 5 lapsesta n. 700e
palkkio ja kulukorvaus sijaisperheenä toimimisesta n. 700e
yhteensä siis: 4200e

Suurimmat menoerät
-lainan lyhennys 700e/kk + lämmityskulut, sähkö,vesi yms. asumiskulut
-ruoka: noin 500-600e/kk
- 2 auton pitäminen (vakuutukset, bensat jne)

Pärjätään hyvin, säästöön jää joka kk, koska eletään melko säästeliäästi (ruoka tehdään itse, vaatteet krppikseltä jos hyväkuntoisia, ei tilailla mitään epämääräisyyksiä (esim. aikakauslehdet jne) ei juoda, polteta yms. Nyt kerätään rahaa erilliseen autotalliin ja lomamatkaan.

Yhteistyössä