Paljon teidän tileille rapsahtaa kuukaudessa tuloja, kyselen siis tuloja, jotka oikeasti saatte käyttöönne!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paljon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miehelle vajaa 2000e, en muista kuin paljon vaille. Paitsi jos ylitöitä niin himpun päälle 2000e.
Mulle tulee 530e. Asumiseen menee 1000e. Hyvin pärjätään! Joinain kuukausina kun on suuria menoeriä johonkin niin joutuu ottamaan säästötililtä.

Minulle kai noin 3600, plus lapsista n.600€ eli 4200€/kk ja pakolliset menot ovat vähintään 2800€/kk, voi olla enemmänkin - kädestä suuhun eletään tavallaan, tosin aina on säästöjä, muuten en osaisi elää.

miehen palkka:1600, omat tuet:460, lapsilisät:210= 2270

asuminen vie tonnin, ruokaan,laskuihin ja muuhun "pakolliseen" menee toinen tonni, pari sataa jää kuussaa sellasta millä voi ostaa jotain vähän turhempaa tai käydä kerran kuussa ravintolassa.

pärjätään, mutta mihinkään isoon ei ole varaa

Karkeasti arvioiden omat tulot n. 1600 + miehen tulot 1800-2800 (riippuu tuleeko kuinka paljon kk palkan lisäksi extraa+kilometri korvauksia)=3400-4400 €/kk. Pakolliset meno, asuntolainan lyhennys n.500 + mökkilainan lyhennys n. 400 €/kk (joka loppuu huhtikuussa). Hyvin tullaan toimeen ja asuntoa sekä mökkiä voidaan remontoida ilman erillistä lainaa helposti.

Minun palkka ja kolmen lapsen lapsilisät jää alle 3000 e/kk. Mies ei saa tällä hetkellä mitään ainakaan muutamaan kuukauteen. Hyvin pärjätään. Vuokra 550/kk. Ruoka 600e ja muita laskuja 500. Jää humputettavaa ja säästöönkin.

Mulle n. 350 ja miehelle yli 2000. Kumpikin maksaa kaikista menoista tarkalleen puolet. Mies maksanut asuntolainansa pois, mulla vielä asuntolainaa jäljellä. Elelen siis käytännössä työtuloista kertyneillä säästöillä toistaiseksi. Kahdesta lapsesta olen hoitovapaalla. En saanut edes joululahjaa! En kyllä ostanut minäkään hänelle, kun ei rahat riittäneet. Mies on siis lievästi sanoen itsekäs ja minä tyhmä tai jotain, mutta pärjään kuitenkin.

Yhteistyössä