Paljon puhutaan laihduttamisesta ja dieeteistä, mutta entä ne jotka haluavat painoa lisää?

• Viestiketjun aloittaja "Rimpula"
  • Ensimmäinen viesti
"Rimpula"
En väitä että laihduttaminen olisi helppoa, mutta ei se painon lisääminenkään ole helppoa. Sitten kun ihmiset päivittelevät kun "olet niin laiha, olet niin pieni" ei auta asiaa yhtään....
Vaatteet ostat lastenpuolelta ja kengät on yksi mahdottomuus kun naistenpuolella ei ole tarpeeksi pieniä eikä lastenpuolella tarpeeksi isoja...
Onko täällä ihmisiä jotka painivat saman ongelman kanssa?

takuulla toimii!!!!
Mä voin antaa sulle lihotusvikkejä jotka toimii takuulla: Vaihda vesi hedelmätäysmehuihin tai tiivistemehuun. Eli juot niitä mahdollisimman usein. Ala napostelemaan: ostat vaikka nyt joulusuklaata muutaman boxin kaapiin ja haet sieltä vähän väliä konvehdin suuhun. Sitten voi myös ihan surutta herkutella kaikella mistä tykkäät. Lisää pieniä välipaloja joka väliin. Lisää ruokiin kermaa tai öljyä tai muuta rasvaa.

"Rimpula"
Ei auta kun en tykkää makeasta :/ Enkä juo vettä muuten ku sillon kun otan lääkkeet. Maitoa kyllä menee senkin edestä :D Kermaa, voita jne käytän kyllä ruuanlaitossa ihan surutta :D

"Veera"
No syöminen ei nyt ainakaan kengänkokoon auta.

Jospa alkaisit käydä salilla niin voisit saada lihasmassaa lisää, tietty kaloreita siinä palaa, mutta ruokahalukin vois lisääntyä. Voin ja kerman sijaan kannattanee suosia öljyä ruoanlaitossa.

takuulla toimii!!!!
No sitten alat napostelemaan sipsejä, suolakeksejä yms. ei makeaa herkkua. Ei sitä napostelua kuitenkaan tarvi koko elämää jatkaa, sitten kun paino on nossut niin voi lopettaa. Ja välipaloja joka väliin ja jotain muuta välipalaksi kuin hedelmä tai kasviksia, siis energiapitoisempaa.

"Maca"
Olin joskus siinä tilanteessa. Yritin useasti saada painoa nousemaan, teininä tissittömyys ja ihmisten huomauttelu laihuudesta häiritsivät sen verran. Myöhemmin kun en meinannut tulla raskaaksi yritin myös nostaa painoa josko olisi helpottanut siihen.
Mutta vaatteita nyt en mistään lastenosastoilta ole ostanut, sen verran pitkä ja harteikas kuitenkin olen, ja kengännumerokin katastrofikokoa.
Mutta ikä on korjannut ongelmani, nykyään pitäisi laihduttaa. Tosin en kyllä ottaisikaan takaisin sitä luuranko-olemustani joka mulla oli lasten jälkeen, joten jos näistä kahdesta on valittava, niin ollaan sitten ylipainoinen.
Mutta noi vinkit on oikeasti naurettavia sellaiselle ihmiselle joka oikeasti kärsii alipainosta. Mäkin söin roskaruokaa isoja annoksia, ja silloin söin vielä karkkiakin, varmaan käytännössä suklaalevyn joka toinen päivä.
Siinä vaiheessa kun mulla makean mieliteot jostain syystä loppui kokonaan, aloinkin sitten lihoa.
Nykyään en syö ruokaa kuin murto-osan entisestä, ja paino vaan nousee.

Varma keino
Mars kebabille! Hampurilaiset ja pizzat toimii myös.
Aina kun ruokailet syö ihan ähkyyn asti niin vatsalaukun tilavuus kasvaa ja pystyt syömään isompia määriä -> enemmän kaloreita -> REHELLISTÄ LÄSKIÄ!

"Rimpula"
Mielenkiintoisia vinkkejä täällä kyllä tulee :) Joo, ei se kengänkokoon vaikuta, mutta kun on tällanen teletappipituinen rimpula jolla pieni jalka, hoikka ihminen joka kuitenkin omaa rinnat, niin vaatteiden hommaaminen on joskus vähän haastavaa...
Tuon tiedän että isommat annokset venyttää mahalaukkua, mutta ei siihenkään roskaruoka pitemmän päälle auta. Olis se kiva kuitenkin saada jotain muutakin ku mahan pömpöttämään ;)

"vierailija"
Oikeanlaisella dieetillä saa painoa lisää. Syö perunaa, leipää, pastaa, juustoa, ja öljyjä. Kasvata pikkuhiljaa annoskokoja. Mene myös salille ja hanki lihaksia, syö siis myös paljon proteiinia.

[QUOTE="Rimpula";29218132]Mielenkiintoisia vinkkejä täällä kyllä tulee :) Joo, ei se kengänkokoon vaikuta, mutta kun on tällanen teletappipituinen rimpula jolla pieni jalka, hoikka ihminen joka kuitenkin omaa rinnat, niin vaatteiden hommaaminen on joskus vähän haastavaa...
Tuon tiedän että isommat annokset venyttää mahalaukkua, mutta ei siihenkään roskaruoka pitemmän päälle auta. Olis se kiva kuitenkin saada jotain muutakin ku mahan pömpöttämään ;)[/QUOTE]

Täälä ihan sama homma, just laihtunu 12 kg ja kaikki vaatteet roikkuu. Huomena on pikkujoulut mut meinas iskee vaatepaniikki ku kaikki jääny isoks. Onneks löysin kaapista yhen lindexin lastenosastolta ostetun vekkihameen joka oli just soppeli :saint: :D Ja yläosia on turha ettiäkään tyköistuvia. Not going to happen :D

Ja mä siis lipsahtanu alipainon puolelle jo joten samanlainen kuuri ois mullaki eessä.

[QUOTE="Rimpula";29218255]Joo lastenosastolta löytyy kyllä kaikki muu, mutta paidat ei oikein sovi, kun ei lastenosastolla ole, kumma kyllä, otettu huomioon että on rinnat ;)[/QUOTE]

Näinpä juuri :saint:

On mul kyl pari toppia kokoo 146 cm ja ne on just kivan istuvia.. :LOL:

[QUOTE="Rimpula";29218278]Joo jos ne on venyviä, niin sillon on oikeen hyviä :D Mutta yritäpä ettiä korkkareita tai tyköpistuvaa paitapuseroa.... siinä sitä on miettimistä....[/QUOTE]

En oo ikinä vielä löytäny tyköistuvaa paitapuseroo tälle kropalle. Tai no yks on ollu mut siin oliki nyöritys edessä ni vähän eri juttu :D Ja huomisiin pikkujouluihin on tyköistuva yläosa ku on korsetti missä on nyöritys sekä edessä että takana. Sen päällelaittaminen on kyl vähän haastavaa mut onneks on apukäsiä paikalla ;)

jodo
Täällä kans yks lisää painoa haluava!
177/53 Kahden lapsen äiti..
Läskiä mussa ei oo oikeestaa yhtään, tissit pienehköt, reidet kapeat jne..
Salilla käynnin myötä oon onneks saanu vähän noihin reisiin lihasta, ja pakarat on vihdoin saanut pyöreyttä! :)

Tavoitteena olis semmonen 5kg saada lisää massaa, ja mielummin lihasta, en haluu olla mikään laihaläski.

Ongelma tässä nyt vaan on se että paino ei nouse ei sitten millään! Kohta vuoden oon syöny ihan hirveitä määriä, kaloreita reilusti enemmän mitä kulutan. Kohta pitää varmaan alkaa varailee lekuriaikaa, ei tää taida ihan normaalia olla. Varsinkin kun mun molemmat vanhemmat on ylipainoisia, ja sekä sisko että veli pyöreähköjä, ehkä normaalipainon ylärajoilla molemmat.

Esim tänään oon syöny

Aamu: kolme ruispalaa juustolla, kinkulla ja kurkulla, jugurtti, omena ja 3dl maitoa.
Lounas: iso kasa makaronilaatikkoa, salaatti ja 3dl maitoa.
Välipala: nakkimunakas (3munaa ja 3nakkia) lisäksi kahvin kanssa 2palaa suklaakuivakakkua.
Päivällinen: Reilusti riisiä ja kolme kauhallista kermakanakastiketta, keitetyt kasvikset, maitoa
Sitte oon tässä päivän aikana napostellu neljä riviä suklaata, kaks kylmää nakkia ja pari joulupiparia.
Ja nyt kun lapset lähti isälleen ni aattelin tyttöjen kanssa tässä meillä ottaa muutaman oluen ja jatkaa iltaa baarissa. Joten iltapala tulee olemaa pizza :D

kfkfkf
Täällä kans yks lisää painoa haluava!
177/53 Kahden lapsen äiti..
Läskiä mussa ei oo oikeestaa yhtään, tissit pienehköt, reidet kapeat jne..
Salilla käynnin myötä oon onneks saanu vähän noihin reisiin lihasta, ja pakarat on vihdoin saanut pyöreyttä! :)

Tavoitteena olis semmonen 5kg saada lisää massaa, ja mielummin lihasta, en haluu olla mikään laihaläski.

Ongelma tässä nyt vaan on se että paino ei nouse ei sitten millään! Kohta vuoden oon syöny ihan hirveitä määriä, kaloreita reilusti enemmän mitä kulutan. Kohta pitää varmaan alkaa varailee lekuriaikaa, ei tää taida ihan normaalia olla. Varsinkin kun mun molemmat vanhemmat on ylipainoisia, ja sekä sisko että veli pyöreähköjä, ehkä normaalipainon ylärajoilla molemmat.

Esim tänään oon syöny

Aamu: kolme ruispalaa juustolla, kinkulla ja kurkulla, jugurtti, omena ja 3dl maitoa.
Lounas: iso kasa makaronilaatikkoa, salaatti ja 3dl maitoa.
Välipala: nakkimunakas (3munaa ja 3nakkia) lisäksi kahvin kanssa 2palaa suklaakuivakakkua.
Päivällinen: Reilusti riisiä ja kolme kauhallista kermakanakastiketta, keitetyt kasvikset, maitoa
Sitte oon tässä päivän aikana napostellu neljä riviä suklaata, kaks kylmää nakkia ja pari joulupiparia.
Ja nyt kun lapset lähti isälleen ni aattelin tyttöjen kanssa tässä meillä ottaa muutaman oluen ja jatkaa iltaa baarissa. Joten iltapala tulee olemaa pizza :D
Juttu onkin siinä, että pystytkö joka päivä syömään noin?
Mieluiten tosiaan salille ja sitä lihasmassaa lisää :) Eli reilusti syöt proteiinipitoista ruokaa, hyvää rasvaa ja käyt siellä salilla ni taatusti tulee kiloja
Lisäät tuohon vielä vaikka raejuuston ja maitorahkan, lihaa, kanaa

"Maca"
En pysty lainaamaan, mutta ei tuon yhden napostelut kuulosta yhtään miltään. Siis kaks nakkia ja pipari? Pari palaa suklaata? Kyllä musta kuulostaa että syöt aika vähän kuitenkin. Tosin "reilu annos makaronilaatikkoa" ei kyllä nyt kerro mitään.
Mä söin aikoinaan isompia annoksia kuin ylipainoinen mieheni, joten siitä ei jaksanut enää kasvattaa. Plus ne karkit sun muut.
Ja mulla on aina ollut paha tapa syödä ähkyyn asti, vaikka eipä siitä haittaakaan ollut aiemmin, mitä nyt se huono olo.

Yhteistyössä