PALJON ON LÄHIHOITAJAN PALKKA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hulppeilta teidän palkat, koska itse olen kerroshoitajana ja saan bruttona kuukaudessa n.800e/kk. Teen n.20h/vko töitä. Ja vaikka tekisin 40h/vko niin mun tuntipalkalla (9.83e) se tekisi 1572e/kk. Ja meidän firmassa kukaan kerroshoitaja ei tee töitä kokoaikaisesti, ei edes esimiehet.

Hain lähihoitajakoulutukseen. Minua kiinnostaiais suuntautua asiakaspalveluun, olla jossa yksityisellä lääkäriasemalla vastaanottosihteerinä tai saneluiden purkajana. Paljonkohan sellaisten palkka on?

Hulppeilta teidän palkat, koska itse olen kerroshoitajana ja saan bruttona kuukaudessa n.800e/kk. Teen n.20h/vko töitä. Ja vaikka tekisin 40h/vko niin mun tuntipalkalla (9.83e) se tekisi 1572e/kk. Ja meidän firmassa kukaan kerroshoitaja ei tee töitä kokoaikaisesti, ei edes esimiehet.

Hain lähihoitajakoulutukseen. Minua kiinnostaiais suuntautua asiakaspalveluun, olla jossa yksityisellä lääkäriasemalla vastaanottosihteerinä tai saneluiden purkajana. Paljonkohan sellaisten palkka on?

Vastaanoton sihteerin ja konekirjoittajan palkka lienee edelleen n. 100€ pienempi kuin vastaavassa yksikössä toimivan lh:n palkka. Muistelen saaneeni jotain 1700€ n. 4v sitten sairaanhoitajan koulutuksella. Arvanet, etten jatkanut ko. työtä.

myös työnkuva ja vastuu muuttuu aika lailla kun vaihdetaan kerroshoitajasta mihinkä vaan hoitajaan.... tervetuloa vaan alalle, mutta ei tuota "hulppeaa" palkkaa sormia pyörittelemällä tienata.

Alkuperäinen kirjoittaja kyttääjä harmaana;21990233:
Paljonko sairaanhoitaja sitten tienaa? Luin Tehyn lehdestä jutun miehestä joka on LH ja sanoi ettei halua kouluttautua sairaanhoitajaksi koska palkoissa ei ole suurta eroa.

alle 200 euroa oli eroa peruspalkassa kun mietin parivuotta sitten kannattaisko koulut´tautua sh:ksi

[QUOTE="vieras";21990303]myös työnkuva ja vastuu muuttuu aika lailla kun vaihdetaan kerroshoitajasta mihinkä vaan hoitajaan.... tervetuloa vaan alalle, mutta ei tuota "hulppeaa" palkkaa sormia pyörittelemällä tienata.[/QUOTE]

No luuletko että kerroshoitajana pyörittelen vaan sormiani ja nostan palkkaa? Hikihatussa mekin työmme tehdään tiukkojen aikataulujen puitteissa.

En tiennytkään että lähihoitajilla on noin pieni palkka!! Olen itse laitoshuoltaja sairaalassa pks, peruspalkka tuossa 1650-1700 e välillä/ kk. Lisäksi kokemuslisiä 150 e+ vuorolisiä 200-300 e/kk.

Olen joskus harkinnut lähihoitajaksi opiskelua, mutta ei kyllä ainakaan palkan takia kannata.

Peruspalkka 1850e/kk, teen paljon öitä ja pyhiä niin lisineen käteen jää pari tonnia kuussa. Ei huono musta, ollenkaan. Työni on kevyehköä ja sisältää n. puolet työajasta vain läsnäoloa ja valvontaa, eli ei ole tavallista osastotyötä.

Riippuu onko yksityisellä vai kunnalla töissä. Hammashoitaja saa yksityisellä helposti 2200e kk. Ei kannata tyytyä ainakaan vähempään. Tiedän monia hammashoitajia jotka saavat 2500e kk.

siis miten ihmeessä teillä on noin isot palkat?!?
oon kyllä kuullu että eteläsuomessa lh:n palkat on paljon isommat entä täällä lapissa.
kun olin yksityisellä vanhustenhoivakodilla niin palkka oli 1700 ja risat kätteen jäi semmonen 1500.
sairaanhoitopiirin vammaispuolella palkka oli 1800 ja risat.
kunnan vuodeosastolla palkkaa tullee jottain 1800 ja saman kunnan päivähoidolta yli 1900.
tällä kunnanlla ihan persiistä se että yötyöstä et saa korvauksia, vaan "maksavat" ne yli määräsinä vapaapäivinä eli kahdesta yövuorosta saat yhden ylimääräisen vp:n. ei paljon naurata.
ootanku kuuta nousevaa että pääsis takaisin päiväkodille.

Olen itse 32-vuotias mies ja työskentelen yksityisellä puolella vanhustyössä. Kk-palkka 1791€ + lisät tähän päälle noin 300-500€. Nämä siis bruttotuloa. Entisellä alalla työskennessäni tuntipalkka oli yli 3€ parempi ja tiesin kyllä alaa vaihtaessani tulevasta palkkakuopasta. Mutta aiempaan verrattuna saan nyt tehdä työtä, jota itse arvostan ja omalla työpanoksellani uskon tuovani hieman valoa niiden elämään, joilta sairauksien, särkyjen, menetysten ym. vuoksi ilon aiheet alkavat muuten olemaan vähissä.

Menot oppii kyllä suhteuttamaan tuloihin, vaikkakaan haitaksi ei olisi jos hieman enemmänkin saisi. Mikä sitten olisi tarpeeksi, ikuisuuskysymys. Itse olen tämänhetkiseen tulotasoon tyytyväinen, mutta työolojen laadullisissa tekijöissä olisi hieman toivomisen varaa.

Jokatapauksessa, jos rahan perässä on, niin hoitotyön voi jättää niille, jotka sitä tekevät muista lähtökohdista.

Pirkanmaalla yksityisellä, 6 vuotta saman firman palveluksessa ja viimeisin tilinauha kertoo seuraavaa peruspalkka 2206e ja lisineen 2716e ja tästä toki verottaja vie osansa. Lisät vaihtelee paljon, riippuu kuinka olet jaksanut paukuttaa iltoja, öitä ja viikonloppuja. Vuosiansio itselläni n. 37 000e.

Yhteistyössä