PALJON ON LÄHIHOITAJAN PALKKA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
...palkat ihan syvältä! Eduskunnan siivojakin saa yli 1600 + n. 25 % lisän päälle virastotyöajalta. Ehkä vähemmän vastuuta kuin hoitajilla. Olen tehnyt sairaanhoitajan työtä 9 vuotta mt-puolella, ja olen kyllä erittäin vakavasti miettinytkin alan vaihtoa. Mulla on muitakin koulutuksia, joten katsotaan, mihin päädyn. EI ENÄÄ reseptien kirjoituksia meille hoitajille kiitos! Nytkään ei näy mm. koulutukset palkassa millään lailla. Vaikka opiskelisi usean vuoden kestävän terapeuttikoulutuksen, ei palkassa sitä kustannusta saa koskaan takaisin, ja kustannus on n. 8000 e plus oma pakollinen terapia + työnohjaukset päälle useita tonneja. Sellaisella koulutuksella saisi jo työpaikkansa valita, se kelpaisi kelle vain työnantajalle. Mutta maksamaanhan siitä ei toki oltaisi valmiita. Että silleen meitä hoitajia arvostetaan täällä Suomessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
Höh, riippuu aivan siittä missä oot töissä!

Itse olen vanhustenpuolella 1650e/kk + lisät n.200-300e/kk

Jos menisin vaikka lastentarhaan töihin tippus peruspalkkakin melkein 500e kun kävin haastattelussa.

Ystäväni taas hoitaa "jälkeen jääneitä" nuoria ja peruspalkka on yli 2000e + lisät.

Tuohan on paljon enemmän kuin esim puusepällä. ja kun aina sanotaan että naisvaltaiset alat on huonosti palkattuja. Meihet ei vaan oo huutanee tpalkoistaan

No joo onhan se pieni palkka siihen nähden et mun työssä pienikin virhe saattaa olla kohtalokas. Mut ku kouluun hain en ajatellu palkkaa vaan sitä mikä kiinnostaa... Toisaalta nyt kyllä tekis mieli jo vaihtaa alaa. Niin ja tosiaan kyllähän toi palkka vaihtelee. Esim. jos oot pph: perhepäivähoitaja palkka saattaa olla 1100-1400. Kun taas sairaalassa kolmivuorotyössä just toi 2000 ja rapiat

Alkuperäinen kirjoittaja hh:
Riippuu työtehtävistä.
Minä olen hammashoitaja yksityisellä ja saan tasan 2200?+lisät.
Vuosi sitten olin olin kunnalla ja sain usean satasen vähemmän.

mistä tälläistä palkkaa saa? monenko vuoden työ kokemus?

Alkuperäinen kirjoittaja LH:
Kaakkois-suomi,
vanhusten pitk.aik. osastolla
peruspalkka 1853? (brutto) + lisät tietty sit päälle

Hei,

onko totta että tehy-liitossa on huonommat lähihoitajan palkat kuin superissa? Itse olen liittymässä tehyyn ja huomasin jostain että on alle 1800?+lisät. Superissa saan tällä hetkellä peruspalkka 1853? +lisät.

Heips,

Tohon haluaisin minäkin tarkennusta että kumpaanko liittoon kannattaa lh:n liittyä?? ja miten vaikuttaa palkkaukseen? Mä kuulin et ppo:lla tehyläinen lh saa 30 e enempi palkkaa kuin superilainen????

Olen päiväkodissa päivähoitajana ja siis lähihoitaja (lapset ja nuoret). Teen 38+rapiat tuntia/viikko, ei vuorotyötä. Valmistuin vuosi sitten. Palkkani on hieman yli 1900e/kk.

Paljonko sairaanhoitaja sitten tienaa? Luin Tehyn lehdestä jutun miehestä joka on LH ja sanoi ettei halua kouluttautua sairaanhoitajaksi koska palkoissa ei ole suurta eroa.

Yhteistyössä