Paljon maksat ASUNTOLAINAA / VUOKRAA ja minkälaisesta asunnosta???

LillaMy
Alkuperäinen kirjoittaja alli:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja täti:
lainaa ei uskalla ottaa jos jää työttömäksi. molemmilla "vaki" työt mut silti
Mitä eroa siinä on maksaako vuokraa vai lainaa, kun kumpikin on PAKKO maksaa?


et jos sulle ei tule 5 kk rahaa niin jossain vaiheessa pankki voi laittaa pakkohuutokauppaan. tosin jos on vuokra -asunto voit saada vuokran verran toimeentulotukea....
Pankin kanssa voi sopia ja pitää maksuvapaata ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Omakotitalo...
Lomautuksen ajan maksettiin lähinnä korkoja mut nyt muistaakseni 700-800ekk(en muista tarkkaa summaa nyt)
Mut oktalossa onkin sitten omat kulunsakkin mitkä maksaa joten noi pakollisten menojen summat nousee aikamoisesti..
Enemmän maksetaan sitten kun mä palaan ihan töihin.
ja otettiin tää laina kun mä olin äitiyslomalla ja mies töissä :)
mie en ymmärrä kui omakotitalo asuminen on muka niin kallista?? meillä kulut on
kiinteistövero [en tiedä viel noin 50? vuodessa)
sähkö 200? vuodessa
lämmitys (puilla) 300? vuodessa
kaasu 60? vuodessa
No ei kai se nyt niiiiin kallista olekkaan mut huomattavasti kalliimpaa kun muualla.
Eikö teillä ole jätemaksuja???!
Et tiedä kiinteistöveroa vielä, eli ootte asuneet vasta vähän aikaa oktalossa?
Sähkö saattaa tulla paljonkin kalliimmaksi tuosta.
Meillä on öljylämmitys, ja öljykin maksaa.
Lapsia on kolme joten tiskikone plus pesukone pyörii kiitettävästi, esimerkiksi.
Sähköä kuluu myös miehen työpajassa.
Jos jotain hajoaa, se pitää maksaa/huoltaa, ei onnistu samoin kun vuokralla että joku muu tulee ja hoitaa.
Kaivoa meillä ei ole joten vedestä maksetaan erikseen.
 
joo
jotain 900 maksetaan lainaa ja elikustannykset päälle (kaukolämpö talvella 240 e, kesällä 80 e + vesi + sähkö + jäte = 100 e, yht. siis 1300 menee 250 neliöiseen omakotitaloon. oma se on 13 vuoden päästä
 
Alkuperäinen kirjoittaja me:
Maksetaan 60 neliön kolmiosta vuokraa n. 600?(sis. sähkö ja vesi), mutta muutto edessä ja sitten maksetaankin 90 neliön vuokra-asunnosta 920? plus sähkö ja vesi tietenkin. Lainaahan me ei saada, kun minulla ei ole tuloja(kotihoidontukea lukuunottamatta). Näin Helsingissä. Sanoisinko, että onhan se vähän kurjaa, kun tietää, että moni lyhentää lainaa kuukaudessa pienemmällä summalla(ja se menee "omaan" pussiin vaikkakin pankin kautta), mutta eipä sille mitään voi.... Asuttavahan se jossain on.
Juuri näin se pääkaupunkiseudulla menee. Ja vaikka lainaa saisikin, olisi se määrä niin suuri ja lyhennykset pieniä, että ei paljon kannata, jos ei ole oikeasti hyvätuloinen.
 
vieras
Meillä on noin 85neliötä.Paritalonpuolikas,1950-luvulla rakennettu,3h+keittiö+sauna.Iso piha ja talo remontoitu kauttaaltaan,viimiset parannukset tehty 2006.Vuokra on 650? sisältäen lämmityksen,eli tähän päälle vesi (noin 7?/kk/4hlö) ja sähkö.Niin eikä asuta missään metsässä tai pikkukylässä. =)
 

Yhteistyössä