paljon maksaa hoitaja kotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marimint
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kela maksaa yksityisen hoidon tukea perheille joilla hoitaja kotona, mutta vain sellasille, joilla hoitaja on KOULUTETTU hommaansa.Siis kukaan tuttu tai sukulainen ei käy.Enkä millään muista nyt paljonko oli hoitajien lähtöpalkka..Selvittelin itsekkin asiaa syksyllä, mutta oli kuitenkin aika kallis vaihtoehto.Tosin halvemmaksi tulis jos ois enemmän lapsia tai vaikka yhdessä palkattais hoitaja esim.naapurin kanssa..
Tietysti yx vaihtoehto ois palkata hoitaja esim.joku nuori ja luotettava pimeästi ja nostais samalla kotihoidontukea.. :ashamed:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2006 klo 13:31 apua kirjoitti:
kelan sivuilla ei puhuta mitään,et täytyis olla koulutettu...sanotaan et ei saa olla sukulainen jos ei oo solmittu työsuhdetta.
En tiiä mitä sivuilla sanotaan, mutta näin mulle henk.kohtaisesti Kelalta kerrottiin kun asiaa selvittelin..Kaverini oli työttömänä ja olisi ruennut hoitamaan lastamme, muttei onnistunut juuri tuon koulutuksen takia!

Työkkärikin maksaa jos otat palkalliseksi jonkun työttömän...
Itse kysyin kun oli 2lasta, ja silloin kunta myönsi sitä avustusta n.3500mk ja itsellä ois pitänyt maksaa suunnilleen saman verran....

Nyt täällä ei enää kunta myönnä sitä rahaa, mitä työkkäri antaa...
Joten ainoo vaihto ehto on se kelan raha, ja sekin kunta kohtainen mimmonen hoitaja vaaditaan.
Siihen pitäs sitte itsellä satsata aika paljon rahaa, että en minä raskisi maksaa.

Meillä oli ex naapurini kanssa yhetinen hoitaja, kunnan päivähoitaja. Silloin pitää olla 4 lasta että meidän kunnassa sai kotiin hoitajan. Ja meillä oli molemmilla 2. Olimme vuoroviikoin toisessa talossa hoidossa........
Se toimi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2006 klo 14:20 Vieras kirjoitti:
\
kelan sivuilla ei puhuta mitään,et täytyis olla koulutettu...sanotaan et ei saa olla sukulainen jos ei oo solmittu työsuhdetta.
En tiiä mitä sivuilla sanotaan, mutta näin mulle henk.kohtaisesti Kelalta kerrottiin kun asiaa selvittelin..Kaverini oli työttömänä ja olisi ruennut hoitamaan lastamme, muttei onnistunut juuri tuon koulutuksen takia!

Kelan sivuilla lukee selvällä suomen kielellä että saa olla sukulainen tai muu kuhan on työsopimus kirjotettu. saman perheen jäsen ei saa olla. Minäkin myös lisäksi tiedustelin kelalta asiasta ja näin se on.

Olen myös kuullut että kotiin saa kunnallisen päivähoitajan jos perheessä on vähintään kolme lasta. Eli kunta maksaa silloin osan palkasta. mutta tästä en tiedä tarkemmin johtuuko kunnasta vai miten.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2006 klo 14:45 vieras kirjoitti:
\
\

Kelan sivuilla lukee selvällä suomen kielellä että saa olla sukulainen tai muu kuhan on työsopimus kirjotettu. saman perheen jäsen ei saa olla. Minäkin myös lisäksi tiedustelin kelalta asiasta ja näin se on.

Olen myös kuullut että kotiin saa kunnallisen päivähoitajan jos perheessä on vähintään kolme lasta. Eli kunta maksaa silloin osan palkasta. mutta tästä en tiedä tarkemmin johtuuko kunnasta vai miten.

Saa kunnasta hoitajan, jos 3 lasta, eikä ole sen isompi maksu kuin päivähoitomaksu muutenkaan......
Mutta ap oli vain 2 lasta.......

laskin että jos saan kelasta yks hoidon tuen ja kunnalta lisän niin kahdesta lapsesta meillä päin saa 614e.sit loput hoitajan palkasta pitäis ite maksaa....että mitähän se palkka ois...kova raha on omasta pussista laittaa jos vaik 1200e kuussa ois hoitaja...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2006 klo 14:45 vieras kirjoitti:
\
\

No voi paska!Taidanpa käydä kelassa kysymässä asiaa uudelleen..Tosi kiva et antavat väärää tietoa!

\|O

meillä oli au pair 2 vuotta, toinen lapsistamme syntyi silloin ja toimi tosi hyvin kun menin töihin jo silloin kun lapset olivat 7 kk ikäisiä (siinä maassa jossa asun palkallinen äitiysloma on 4 kk) joten oli kiva kun niin pieniä ei tarvinut raahata hoitoon.
kun hoitaja muutti takaisin suomeen, laitoin lapset tarhaan jotta heillä olis seuraa ja onhan tahassa tarjolla paljon kivaa ohjelmaa josta lapset tykkää.
meillä hoitaja kotona maksoi puolet vähemmän kun nyt 2 lasta tarhassa.

Minulle sanottiin myös kansaneläkelaitokselta että hoitajan tulisi olla koulutettu tehtäväänsä.Miten on mahdollista että tieto on näin "väärää"?Eikös joka paikassa pitäisi olla samat systeemit?

Riippuu kunnasta, kaikissa ei saa hoitajaa kotiin vaikka olisi kolme päiväkoti-ikäistä lasta. Kannattaa kuitenkin kysyä ja onnea kuitenkin yritykselle. Sillä kunnallinen hoitaja kotiin maksaa vain normaalin päivähoitomaksun verran.

Yhteistyössä