paljon lainaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja omaan kotiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mieti maksukykyä takaisin. luulen että saatte 80 000? maksimissaan. siihen vois lyhennys olla kohtuu pieni. omistusasuntoon ei saa kelalta tukee.
me tienataan 4000? kuussa ja olen kotona kahden lapsenkans ja etsitään asuntoo. olen laskenu että 1000? asumiskustannuksiin on summa minkä voimme laittaa,ja se tulee jo 150 000? lainasta kun tulee viä vastikkeet päälle.

nordean sivuilta laskin että 100000? lainalle kuukausi lyhennys on 716? 20 vuoden lainalle. jos korko nousee maksukin nousee. kun haette lainaa muistakaa kilpailuttaa!

80000 ei saa minkään moista asuntoa eikä kuulosta kovin realistiselta ja kyllä mä laskin että maksujen jälkeen jäis tuhat euroo käteen ja noin 180000 lainaa ja siis siinä oli lyhennys 1200 ja laskettu 5%koron mukaan ja kaikki vastikkeet ja noin sähkön kulutus

meillä lainaa jäljellä 120 tuhatta eeroo, kuukausierä n. 650 (sis. lyhennyksen, koron ja lainaturvan)
Mies töissä netto noin 2000e, minä kahen lapsen kanssa kotona, kolmas tulossa

Alkuperäinen kirjoittaja omaan kotiin :
80000 ei saa minkään moista asuntoa eikä kuulosta kovin realistiselta ja kyllä mä laskin että maksujen jälkeen jäis tuhat euroo käteen ja noin 180000 lainaa ja siis siinä oli lyhennys 1200 ja laskettu 5%koron mukaan ja kaikki vastikkeet ja noin sähkön kulutus

Onnea vaan teille. :)

Henk. koht. en käsitä tätä ihmisten lainaottointoa ..varsinkaan nyt laman alla, mut ok. Itse en tommosilla tuloilla ottais noin isoa lainaa, kun en ottanut omilla tuloillanikaan (jotka on pirun paljon enemmän). :whistle:

Miksi tahdot vetää teidät ihan piippuun? Eikö ole kivempaa, kun ei tarvitse joka penniä venyttää ja ihmetellä, millä tästäkin viikosta selvitään?

en usko et tulee onnistumaan. pitää olla valtion takaus ja muita takaajia jo tuollaiseen summaan.. luulisin ainakin kovasti.

laske nyt edes realistisella korolla. ja muista että sitä rahaa pitää jäädä muuhnkin kun laskuihin ja lainanmaksuun. ruoka ja vaatemenot ym.
kannattaa kilpailuttaa niitä pankkeja,ja vaan pankista saa sen oikean summan. noi laskurit on vaan viitteellisiä.
itse en noin pienillä tuloilla kovin isoo lainaa ottaisi,jos ei pysty maksaankaan. mutta riippuu sun tuloista ja siitä menetkö töihin jne.

meillä ilman takaajaa lainaa 190000 ja ihan helposti saatiin etelä suomessa asutaan ja ite oon kotona ja mies töissä ja ihan on saman suurunen palkka miehellä lähes satasen enemmän ja tietty kaikki mitä ite saan ku oon kotona ja ihan hyvin pärjätään kyllä se tuhat euroo pitäis riittää jos ei ihan älyttömiä haluu törsätä mut jokaisella eri tarpeet ja menot ite maksan mielummin omaa se tonnin ku vuokra asuntoa jossa oli jo vuokra 979

Säästäkää nyt hyvät ihmiset ensin ennen kuin lainaa otatte. Niin se on ennenkin tehty. Lainaa tarvitaan vähemmän, ei takauksia tarvita, ja marginaalikin on lainassa pienempi, kun pankki luottaa teihin.

Meillä on monta kertaa suuremmat tulot, enkä tuollaista lainaa taakakseni haluaisi.

että miten se eroaa onko lainaa ja maksaa kuukaudessa esim asumisesta kaikki mukaan lukien noin 1150 euroa vaiko asuu vuokralla ja maksaa 950 vuokraa ja sähkö siihen 70 euroa eli ei se mun mielestä kyllä ihan hurjalta erolta kuulosta mikä siinä on sitten pahempaa että on lainaa ku vuokraa aina sen asunnon voi myydä jos tuntuu että ei mitenkään pärjää jossai on kumminkin asuttava eli mikä tää hysteria juttu on aina voi myydä pois ja kyllä se pankki ottaa aika hyvin varmaa kaiken huomioon ja tekee laskelmat ja ap varmaan on myös töihin menossa luulisin niin joten silloin jää reilusti enemmän rahaa käteen

Omakotitalossa on sitten AINA yllättäviä laskuja, tai osa tulee vaan tyyliin kerran vuodessa jättilasku, eli pieni vararahasto on syytä olla ja taloutta ei saa vetää viimeiseen asti tiukalle. Vanhemmissa taloissa etenkin jos vaikka vesipumppu, lämmitys tms hajoaa niin se on korjattava heti eikä ens tilipäivänä :( Ja uudemmissakin vaikka olis vastavalmistunut ja kaikissa koneissa takuu, ei kaikkea voi laskea että rahaa ei mene. Osassa esim työ tai varaosa laskutetaan.

Me saadaa 120 000 maks, kahden tuloilla (miehen tienestit jotain parin tonnin luokkaa, veroineen, mun äippärahat, palkat ja lapsilisät siihen päälle, ett jonnekin kahden ja puolen -kolmen tonnin hujakoille menee, kuukaudesta riippuen).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Säästäkää nyt hyvät ihmiset ensin ennen kuin lainaa otatte. Niin se on ennenkin tehty. Lainaa tarvitaan vähemmän, ei takauksia tarvita, ja marginaalikin on lainassa pienempi, kun pankki luottaa teihin.

Meillä on monta kertaa suuremmat tulot, enkä tuollaista lainaa taakakseni haluaisi.

kyllä se lainan maksaminen on paljon helpompaa kun säästäminen, kun silloin voit asua jo siinä ostamassasi talossa eikä näin ollen ole vuokra menoja... Pahimmassa/parhaimmassa tapauksessa vuokra on ollut lähes saman suuruinen kun laina lyhennyt, joten silloin on kyllä parempi maksaa omaa kun jollekin muulle vuokraa!!

Voinpa väittää, että ei teidän tuloilla 180 000 euroa lainaa saada ilman takaajia. Meillä tulot lähemmäs 4000 euroa (brutto) ja lainaa juurikin tuo 180 000 euroa ja siltikin tarvitsimme valtiontakauksen jälkeen takaajan loppulainalle. Tämä tosin Osuuspankista.

Meillä on vajaa vuosi sitten otettu 220te laina.
Tulot on yhteensä (molempien palkka+lapsilisät) nettona n. 3300e/kk. Lainanlyhennys on 1100e/kk, asumiskulut muutoin n. 200e/kk.
Lainassa on takaajana äitini, ei muita.
Liikoja ei ole, mutta asumismukavuudesta ei ole vastenmielistä maksaa.

Yhteistyössä