Paljon epäonnellisia ihmisiä palstalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se sana on onneton. Ja kyllä, olen ollut onneton kymmenen vuotta ainakin. Muihin en sitä pura. Käsittelen sitä vain pääni sisällä ja muuraudun yhä syvemmälle onnettomuuden kuoppaani. Tiedostan, että tämä vaikuttaa ajatusmaailmaani ja käytökseeni. Siksi olen vuosi vuodelta vältellyt yhä enemmän ihmiskontakteja. Sen verran empaattisuutta on jäljellä, että en halua muiden onnea pilata negatiivisuudellani. Muiden onni ei ole minulta pois ja toivoisin, että mahdollisimman moni löytäisi onnen elämäänsä.
Ristiriitainen teksti, tiedostat siis satuttavasi ihmisiä = satutat ihmisiä kenen kanssa olet tekemisisissä?

Onks noi harmaat öyhöttäjäpersut sun melestä tasapainoisia ja elämäänsä tyytyväisiä? Oikeasti vai?
Toikin, joka seuraa mua jokasessa koronayksinäisyyskeskustelussa vähän kertoon, mimmonen tyhmisidiootti mä oon ja sitä yhtä vierailijaa sit haukkuu muksi, kun muuta ei keksi.
Sua tuskin kukaan seuraa, olet perinjuurin hankala ihminen ja sellaista henkilöä kaikki pyrkii välttelemään.

Musta tuntuu, että täällä on paljon epäonnellisia ja tyytymätömiä ihmisiä palstailemassa. Mun olis vaikea uskao, että tasapanoiset ihmiset jaksais päivästä toiseen kitistä ja ulista. Suurin osa kirjoittaa miten mikäkin asia on päin perseitä. Syyllinen kaikkeen on aina joku muu kuin itse: halltus, mamut, vihervassarit etc.. Lisää "syypäitä" kyllä löytyy, mutta noita nyt tuntuu eniten porukka täällä "metsästävän".

Oikeesti Suomessa on hyvin asiat ja yhteiskunta antaa kansalaisilleen loistavat mahdollisuudet menestyä. Suurimmalle osalle homma on vaan itsestä kiinni.

Ite myönnän, että olen palstalla kirjotiellut harmaana puolisen vuotta. Jäin työttömöksi kesällä ja hain vähän piristystä täältä. Toisin kåvi, huomasin itekkin syyttelevän epäsuorasti muita OMISTA ongelmistani... Mitäs mieltä? Ootteko samaa mieltä vai onko syyllinen aina joku muu?

"Syyllinen kaikkeen on aina joku muu kuin itse: halltus, mamut, vihervassarit etc.."

Näihin juttuihin on itse syyllinen, sillä ihmiset äänestävät näistä asioista ja mihin suuntaan haluavat Suomen asioiden menevän.
Ei pitäisi olla nukkumassa vaalipäivinä.
Pitäisi myös suurimman äänestyssaaliin eli kansan tahtoa kunnioittaa.

• Tykkää
Reactions: Echo
Ristiriitainen teksti, tiedostat siis satuttavasi ihmisiä = satutat ihmisiä kenen kanssa olet tekemisisissä?
Missään nimessä en ainakaan tietoisesti pyri satuttamaan ketään. Jos joku on tuntenut olonsa satutetuksi myrkyllisen ajatusmaailmani seurauksena niin olen pahoillani siitä. Ehkä juuri tuosta syystä eristäydyn mahdollisimman paljon. Ketään en halua satuttaa. Teen parhaani, mutta eihän se aina riitä. Ihminen kun on epätäydellinen olento.

Missään nimessä en ainakaan tietoisesti pyri satuttamaan ketään. Jos joku on tuntenut olonsa satutetuksi myrkyllisen ajatusmaailmani seurauksena niin olen pahoillani siitä. Ehkä juuri tuosta syystä eristäydyn mahdollisimman paljon. Ketään en halua satuttaa. Teen parhaani, mutta eihän se aina riitä. Ihminen kun on epätäydellinen olento.
Oletko varma ettet ole satuttanut ketään tietoisesti?

Se, että ihmiset keskustelevat ja vaihtavat mielipiteitään, jopa valittavat asioista, on vain suotavaa mikäli haluaa muutosta aikaiseksi. Omassa henkilökohtaisessa elämässään kirjoittaja voi kuitenkin olla onnellinen ja tasapainossa, ei esim.se, että keskustelee kriittisesti yhteiskunnallisista asioista- mitkä koskettavat meitä kaikkia - ja nostaa esille epäkohtia tarkoita suoraan sitä, että se oma elämä on ns.valoton. Toki on näitä alati marisijoita, jotka eivät ole tyytyväisiä mistään mutta se on mielestäni jo kehittynyt ko.ihmisellä niin syvälle itseensä, että hän on omalla tavallaan jopa tyytyväinen ja onnellinen niin tehdessään.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Se, että ihmiset keskustelevat ja vaihtavat mielipiteitään, jopa valittavat asioista, on vain suotavaa mikäli haluaa muutosta aikaiseksi. Omassa henkilökohtaisessa elämässään kirjoittaja voi kuitenkin olla onnellinen ja tasapainossa, ei esim.se, että keskustelee kriittisesti yhteiskunnallisista asioista- mitkä koskettavat meitä kaikkia - ja nostaa esille epäkohtia tarkoita suoraan sitä, että se oma elämä on ns.valoton. Toki on näitä alati marisijoita, jotka eivät ole tyytyväisiä mistään mutta se on mielestäni jo kehittynyt ko.ihmisellä niin syvälle itseensä, että hän on omalla tavallaan jopa tyytyväinen ja onnellinen niin tehdessään.

Minulla on se tunne, että aika mni tämän palstan "kriitikoista" on ainakin joskeenkin onnellisia omassa elämässään. Ainakin keskimäärin, tietenkin aaltoliikettä monille elämä on ja on niitä vaikeempiakin aikoja jne.

Mutta luulen, että esim. tämä konservatiivinen poru mitä täällä esiintyy, on aikalailla sellaista, ettö ei ne asiat suurinta osaa edes suoraan kosketa. Eli ei monen elämässä nää mamut,homot ja muu heille epäkelpo sakki edes näy. Ai niin noin ei saa sanoa, mutta noin mun mielestä moni ajattelee, mutta ei sano kun ei saa sanoa.

Vähän kuin koulussa jos se "tyttö X" ärsyttää ja vituttaa ihan hillittömästi, niin eihä sitä voi sanoa. Pitää jotenkin kierolla tavalla osoittaa se epäkelvoksi, vääräksi etc.

Tyttö X- ilmiön otin tähän esimerkiksi siksi, että sellaista olen koulumaailmassa paljon havainnut. Aika usein se homma lopulta eskaloituu aika likaiseksi, mutta "kiusaajat" eivät sitä tajua tai ole tajuavinaan...

Minulla on se tunne, että aika mni tämän palstan "kriitikoista" on ainakin joskeenkin onnellisia omassa elämässään. Ainakin keskimäärin, tietenkin aaltoliikettä monille elämä on ja on niitä vaikeempiakin aikoja jne.

Mutta luulen, että esim. tämä konservatiivinen poru mitä täällä esiintyy, on aikalailla sellaista, ettö ei ne asiat suurinta osaa edes suoraan kosketa. Eli ei monen elämässä nää mamut,homot ja muu heille epäkelpo sakki edes näy. Ai niin noin ei saa sanoa, mutta noin mun mielestä moni ajattelee, mutta ei sano kun ei saa sanoa.

Vähän kuin koulussa jos se "tyttö X" ärsyttää ja vituttaa ihan hillittömästi, niin eihä sitä voi sanoa. Pitää jotenkin kierolla tavalla osoittaa se epäkelvoksi, vääräksi etc.

Tyttö X- ilmiön otin tähän esimerkiksi siksi, että sellaista olen koulumaailmassa paljon havainnut. Aika usein se homma lopulta eskaloituu aika likaiseksi, mutta "kiusaajat" eivät sitä tajua tai ole tajuavinaan...

Vaikka minua ja omia lapsiani ei kosketakkaan surkea opetuksen taso se ei tarkoita sitä, etteikö minua häiritsisi koulujen eriarvoistuminen. Totuushan on, että minun lapseni saavat erinomaisen peruskoulutuksen omassa koulussaan. Kaikenlainen härintä on minimaalista. Opettaja voi keskittyä opettamaan ja lapset kehittyvät. Suurin osa lapsista on samanlaiselta alueelta varsin samankaltaisista perheistä. Ei kulttuurien yhteentörmäyksiä. Se takaa heille paremmat mahdollisuudet parempiin opiskelupaikkoihin. Tämä on minulle ja minun lapsilleni vain eduksi. Heillä on kilpailuasetelmassa hitonmoinen etumatka.

Siitä huolimatta, en näe tämänhetkistä kehitystä hyvänä. Lähikaupungissa on alue, jonka koulussa melkein 90% oppilaista on muualta. Sinne ei saada opettajia. Suurimmalla osalla lapsia on erityistarpeita, kielellisiä ongelmia, asenneongelmia ym. Opettaja ei keskity opettamiseen vaan kaitsemiseen. Vanhemmat eivät tue lastensa oppimista, vaan ruokkivat näitä käyttäytymään epäkunnioittavasti väärän etnisen taustan tai sukupuolen omaavaa opettajaa kohtaan. Tilanne on järkyttävä.

Se, että joku on yhteiskunnallisesti huolestunut epäkohdista, joista muut kuin hän itse jotuu kärsimään, kertoo empatiakyvystä. Sen ei pitäisi olla huono asia. Eihän? Ikävä tosiasia on se, että suurista maahanmuuttajayhdyskunnista ei seuraa kenellekkään mitään hyvää.

Aika harvoin olen nähnyt täällä kirjoituksia missä ihminen vastustaa maahanmuuttajia ihmisinä, yleensä siihen tekstiin liittyy vahvasti vastustus niitä rikoksia kohtaan mitä kyseiset maahanmuuttajat ovat tehneet.
Enää ei pystytä edes mediassa puhumaan yksittäistapauksista, kun joku maahanmuuttaja syyllistyy väkivaltaan tai ryöstöön tai muuhun rikokseen.
Yleensä nämä ''mamut vi***n täältä'' on harmaiden kirjoittamia provoviestejä, joihin ei juuri kukaan mustana kirjoittava edes reagoi.
Homoja en ole nähnyt myöskään kenenkään rekisteröityneen vastustavan ja uskonpa, että en ole ainoa jolla on homoseksuaaleja ystävinä.
Niin ja kannattaa muistaa, että monet muslimit ovat jopa Suomessakin olleet sitä mieltä, että homoseksuaalit pitäisi tappaa...jopa televisio ohjelmissa (mm. siinä missä se yksi kansanedustaja nainen alkoi naureskelemaan sille mielipiteelle niinkuin ei olisi ottanut koko asiaa vakavasti).
Tuossa vaan pieni osa, koko iltama löytyy youtubesta kokonaankin.

Se, että nostaa yhteiskunnan epäkohtia esiin, ei tarkoita, että olisi epäonnellinen (tai onneton). Elän itse varsin mukavaa ja onnellista elämää, jossa minun ja perheeni ei tarvitse huolehtia vaikkapa koulujen häiriköintiongelmista tai liiallisesta maahanmuuttajien määrästä. Lähellä on luontoa ja harrastusmahdollisuuksia, pientä kylämäistä fiilistä. Olen kuitenkin huolissani tulevaisuudesta: miten jatkuva siirtolaisten yms. tulva aiheuttaa Euroopalle ja Suomelle, miten EU:n toiminta kehittyy enemmän liittovaltiotyyppiseksi, miten mielensäpahoittajat haluavat määritellä mitä saa sanoa ja mitä ei. Siksi keskustelen näistä asioista.

Porukassa on varmasti paljon matkassa sellaisiakin, jotka lähinnä vain seuraa muiden toimintaa ja lähtee matkaan siihen, mitä sanotaan. Eli juostaan sellaisen trendin perässä ja haetaan sille sitten myöhemmässä vaiheessa lisätodisteita.
Tyo tyttö-x on aika hyvä esimerkki ja tässä populismissa se sitten vielä laajennetaan koskemaan kaikkia naisia.

Mut hei kaikki harmaat!

Miksi ette rekkautuisi?

Täällä onnelliset ihmiset kertovat, kuinka turhauttavaharhais-tyhmäsurkeaidiootti-naiviegoistisekavia olette!

Mutta asioistahan täällä vain jutellaan! Kaikki mielipiteet ovat tervetulleita!

Mut hei kaikki harmaat!

Miksi ette rekkautuisi?

Täällä onnelliset ihmiset kertovat, kuinka turhauttavaharhais-tyhmäsurkeaidiootti-naiviegoistisekavia olette!

Tässäkin keskustelussa sinä olet ainoa musta joka haukkuu meitä harmaita. Ketjun aloittaja taas haukkuu harmaana muita mustana kirjoittavia, tämän sekavan kehoituksen perusteella en rekisteröidy.

Mut hei kaikki harmaat!

Miksi ette rekkautuisi?

Täällä onnelliset ihmiset kertovat, kuinka turhauttavaharhais-****-naivi<<<<<<<''ia olette!

Tässäkin keskustelussa sinä olet ainoa rekisteröitynyt joka haukkuu meitä harmaita. Ketjun aloittaja taas haukkuu harmaana muita rekisteröityneitä, tämän sekavan kehoituksen perusteella en rekisteröidy.

no kertokaa. te olette täällä nyt jauhanut maahanmuutosta 7 vuotta mihin se on vaikuttanut? ja politiikka? ne on tän palstan suurimmat aiheet ollut jo vuosia. ite ehkä siks siirtynyt enempi avlle ku siellä juoruillaan ja puhutaan kevyistä aiheista paljon. ei aina samaa vuodesta toiseen. kuinka paljon koette vaikuttaneenne yhteiskuntaan lätisemällä tällä palstalla?

no kertokaa. te olette täällä nyt jauhanut maahanmuutosta 7 vuotta mihin se on vaikuttanut? ja politiikka? ne on tän palstan suurimmat aiheet ollut jo vuosia. ite ehkä siks siirtynyt enempi avlle ku siellä juoruillaan ja puhutaan kevyistä aiheista paljon. ei aina samaa vuodesta toiseen. kuinka paljon koette vaikuttaneenne yhteiskuntaan lätisemällä tällä palstalla?
Ainostaan vaikuttanut siihen että porukka on vähentynyt palstalla

Yhteistyössä