Paljon epäonnellisia ihmisiä palstalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Politiikkaa? Kutsutko tätä palstaa poliittisesti valveutuneeksi? Trump, mamut ja vihervassarit. Siinä se. Ei täällä ole politiiksasta mitään käryä. Tai sit mulla on liian ruusuinen kuva politiikasta.
Keskusta murehti vasta, että ei saa kiinni äänestäjiä. Mietin, että ne voi olla vanhempia ihmisiä edelleen, jotka ei elä netissä. Jos ne tuotaisiin tänne öyhöttämään, meno muuttuisi villiksi. SEN haluaisin nähdä.

Katsotaan, kauan jaksan. Toki, jos ei muuta tarjoudu, kuin vastailla noille faneille, niin aika heppoiseksihan se jää Mut tulihan tänne pari sieltä annaltakin.

Luin Kaksplus-lehteä 80-luvulla. Löysin tämän palstan Annan lopettaessa keskustelupalstansa.
Lukemalla nimimerkkien juttuja saan kuvan aika sekalaisesta kirjoittajajoukosta.
Joku kertoi olevansa työtön ja olevansa sosiaalisesti arka. Yhdellä on melko jyrkät uskonnolliset mielipiteet. Osa asuu pk-seudulla. Mies kirjoittaa työstään karjankasvattajana.
Mitäkö kaipaan tältä palstalta?
Leppoisaa ja mieltä virkistävää juttelua elämästä.
Vuosi takana koronaelämää. Vielä pitää sinnitellä kunnes saan rokotuksen.
Tänään oli aurinkoinen pakkassää.
Kirjoitin liikaakin elämästäni Annan palstoilla. Jatkossa tykkään enemmän olla lukijapuolella.
Istuin eilen kirjakaupassa lukemassa kännykän viestejä.
Tänään opin uutisista, että ei missään nimessä kannata googlettaa pankin sivua.
Vauva av suvulla on hyödyllisiä viestiketjuja.
Kun ei ruoki trolleja tömäkin alusta saa uusia kirjoittajia.

Joskus oon laittanut. Laitan jos tulee mieleen joku asia mistä puhua.
hyvä tee se. ota riski mä tuun ainakin siihen ketjuun. mieti ihan mikä pähkä hullu idea tulee mieleen. eläkä ota paineita ei me olla mitään stand up koomikoita. tai ainakaan mä ni no worries. anna palaa frank. luo vaikka tarina ihan hatusta tai ihan mistä tahansa. dum dum rummut pärisee :)

Luin Kaksplus-lehteä 80-luvulla. Löysin tämän palstan Annan lopettaessa keskustelupalstansa.
Lukemalla nimimerkkien juttuja saan kuvan aika sekalaisesta kirjoittajajoukosta.
Joku kertoi olevansa työtön ja olevansa sosiaalisesti arka. Yhdellä on melko jyrkät uskonnolliset mielipiteet. Osa asuu pk-seudulla. Mies kirjoittaa työstään karjankasvattajana.
Kirjoitin liikaakin elämästäni Annan palstoilla. Jatkossa tykkään enemmän olla lukijapuolella.
no kerro ihmeessä elämästäs ne jutut on kuule kaikkein parahinta. niissä on elämän kauneus :)

Jaa miksei kannata googlettaa pankin sivuja?
Juttele ihmeessä, et olis muuta tekemistä, kuin trollien syöttö:D
Jossain turistipaikoissa ne syöttää lintuja niin rakkaudella, et ne posahtaa, puf vain, kun eivät ilmeisesti päästele kaasuja. .. Vähän väriteltynä vain toi juttu:)

Jaa miksei kannata googlettaa pankin sivuja?
Juttele ihmeessä, et olis muuta tekemistä, kuin trollien syöttö
Jossain turistipaikoissa ne syöttää lintuja niin rakkaudella, et ne posahtaa, puf vain, kun eivät ilmeisesti päästele kaasuja. .. Vähän väriteltynä vain toi juttu

Googlen kautta ajautuu trollisuvulle ja voi menettää rahansa.
Aikoinaan ihailin parvekkeen kukkalaatikossa viihtyviä mustarastaita. Sitten lapset huomasivat, että linnut ulostivat kukkamultaan.
Tulin melko immuuniksi ikävälle palautteelle Annan palstoilla. Jotkut neuvoivat perustamaan oman blogin. Yhdellä kurssilla sain saman neuvon. Päiväkirjani ovat täydet. Kirjoittaminen on jäänyt vähiin.
Samoin lukeminen on vähentynyt.
Lapseni tilasi minulle Hesarin, kun en halunnut muuta joululahjaksi.
Äänestän kuntavaaleissa ja käyn aikoinaan rokotuksessa.
Virastoasiointi on hankalampaa koronan aikaan. Lähes kaikki on nykyään netin varassa.
Olen rauhallinen tyyppi enkä hermostu vähästä. Jätän kuitenkin klikkaamatta auki uutiset, joihin en voi vaikuttaa.
Aikoinaan eräs mies sanoi, että viihdyn nahoissani ikäihmisenä. Ennustus toteutui.
Vanheneminen on ihana asia.
Huomasin toissapäivänä, että olin syksyllä ostanut vahingossa tummansinistä lankaa. Kirkkaassa päivänpaisteessa parsin mustia legginsejä. Kävin sitten Citymarketissa ostamassa mustan lankarullan.
Päivä pitenee ja pöly näkyy pinnoilla ja ikkunoissa selvemmin. Kun ikää karttuu on itselleen armollinen.
Tuhnis oli oikeassa . Olin liian täydellinen elämänkumppani. Hänellä oli rennompi elämänasenne.

Aikoinaan ihailin parvekkeen kukkalaatikossa viihtyviä mustarastaita. Sitten lapset huomasivat, että linnut ulostivat kukkamultaan.
Tulin melko immuuniksi ikävälle palautteelle Annan palstoilla. Jotkut neuvoivat perustamaan oman blogin. Yhdellä kurssilla sain saman neuvon. Päiväkirjani ovat täydet. Kirjoittaminen on jäänyt vähiin.
Virastoasiointi on hankalampaa koronan aikaan. Lähes kaikki on nykyään netin varassa.
Olen rauhallinen tyyppi enkä hermostu vähästä. Jätän kuitenkin klikkaamatta auki uutiset, joihin en voi vaikuttaa.
Aikoinaan eräs mies sanoi, että viihdyn nahoissani ikäihmisenä. Ennustus toteutui.
Huomasin toissapäivänä, että olin syksyllä ostanut vahingossa tummansinistä lankaa. Kirkkaassa päivänpaisteessa parsin mustia legginsejä. Kävin sitten Citymarketissa ostamassa mustan lankarullan.
Päivä pitenee ja pöly näkyy pinnoilla ja ikkunoissa selvemmin. Kun ikää karttuu on itselleen armollinen.
Tuhnis oli oikeassa . Olin liian täydellinen elämänkumppani. Hänellä oli rennompi elämänasenne.
no mulal näkyy nyt vähän pölyä ja en oo niin vanhakaan ni ei toi aina päde. ja lisäks oliko tuhnis väärässä kun susta on tullut esim rennompi pölyn suhteen?

Musta tuntuu, että täällä on paljon epäonnellisia ja tyytymätömiä ihmisiä palstailemassa. Mun olis vaikea uskao, että tasapanoiset ihmiset jaksais päivästä toiseen kitistä ja ulista. Suurin osa kirjoittaa miten mikäkin asia on päin perseitä. Syyllinen kaikkeen on aina joku muu kuin itse: halltus, mamut, vihervassarit etc.. Lisää "syypäitä" kyllä löytyy, mutta noita nyt tuntuu eniten porukka täällä "metsästävän".

Oikeesti Suomessa on hyvin asiat ja yhteiskunta antaa kansalaisilleen loistavat mahdollisuudet menestyä. Suurimmalle osalle homma on vaan itsestä kiinni.

Ite myönnän, että olen palstalla kirjotiellut harmaana puolisen vuotta. Jäin työttömöksi kesällä ja hain vähän piristystä täältä. Toisin kåvi, huomasin itekkin syyttelevän epäsuorasti muita OMISTA ongelmistani... Mitäs mieltä? Ootteko samaa mieltä vai onko syyllinen aina joku muu?

Mietintöjä poliittisesta keskustelusta sosiaalisessa mediassa:

Jos olet seurannut julkista keskustelua esim. Suomi24:ssä, Iltalehden, Ilta-Sanomien, Uuden Suomen ym. keskustelupalstoilla niin lienee selvää että esim. tuolla itä-rajan takana on eräs valtio jossa työskentelee ihmisiä trollitehtailla joiden tarkoitus on kärjistää länsimaisessa mediassa esiintyvää poliittista keskustelua. Se heijastuu tänne Kaksplus-foorumillekin. Kiinalla on varmasti samanlaisia intressejä.

En tiedä onko länsivalloilla vastaavia disinformaatio-operaatioita (vai olenko länkkärinä vain niin ehdollistunut niille etten niitä näe) mutta epäilisin että varmasti on, en vain usko että heillä olisi intresseissä kärjistää nimenomaan länsimaissa esiintyvää keskustelua vaan kohdistaa sitä enemmänkin Venäjän ja Kiinan sosiaaliseen mediaan.

Sitten kun tarpeeksi sitä keskustelua provosoi ja pitkän aikaan + miten keskustelu siirtyy esim. vasemmiston ja oikeiston kannalta kunkin omiin "kaikukammioihin" niin syntyy niitä ihkaaitoja paikallisia trolleja jotka tekevät likaisen työn ihan ilmaiseksikin. Esim. Alt-rightin synty Yhdysvalloissa on esimerkki ehkä maailman onnistuneimmasta disinformaatio-operaatiosta.

Siellä homma menee niin hulluksi että on paikallisia jotka ihan tosissaan luulevat että juutalaisilla on avaruudessa laser-säteitä ampuvia sateellitteja, maapallo on litteä, reptiliaanit on totta tai että Marsissa on salainen globalistisen eliitin tukikohta jossa lypsetään lapsista adrenokromia. Sitä kun tolokun ihminen kuuntelee niin ei voi muuta todeta että: Nyt on sakiaa settiä.

Trollaaminen koetaan myös hauskaksi koska pilailu ja toisen ärsyttäminen on hauskaa.

Sitten viimeiseksi muttei vähäisimmäksi taustalta löytyy ihan aito epäonnellisuus ja tyytymättömyys. Vaikka täällä Suomessa on hyvin asiat ja yhteiskunta antaa kansalaisilleen loistavat mahdollisuudet menestyä niin koskaan aiemmin maailmassa (ja täällä Suomessa) ei ole yhtä paljon masentuneita ja ahdistuneita ihmisiä kuin tänä päivänä. Se materian turva tuo kyllä mukavuutta ja helpottaa elämää mutta ei näköjään tee onnelliseksi.

Juu. Toi google on vähän kakspiippuinen juttu. Jos sulla on haitake koneella, niin silloin se voi ohjata sut väärään paikkaan. Mut jos kirjoitat väärin pankin sivun osoiteriville, niin silloin saatat ohjautua myös väärään paikkaan. Eli esim norea.äf ii nordean sijaan. Tosin, jos sulla on joku haitake koneella, niin siellä on todennäköisesti toinenkin.
En halua pelotella. Mut näin se menee. Siksi on ne tuplavarmenteet, eli kun kirjaannut jonnekkin, se lähettää tekstiviestin kännykkään. Jos tahtoo turvaa, niin kannattaa ainakin rahanostoissa pitää limittejä, ettei kaikki häviä

Tuhnis? Uusia sanoja taas.

Täällä oli joku aika sitten kuntavaalit. Meidän ikkunan alle oli laitettu oikeistopopulistien kyltti, kuka maksaa asumisesi, siinä kysyttiin. Maksan tosin myös hienon autoni. Työllä. Mutta eihän se ketään kiinnosta. Enemmän katsotaan kansalaisuutta. Jos ton kaiken ylimääräisen uutisoinnin voisi sivuuttaa, niin olisi hyvä, mutta ei siltä pääse pakoon.
Palstalla haukutaan paljon ulkomaalaisia. Ei suomalaisillakaan ulkomaalaisilla niin auvoista ole.
Kaikki on itsestä kiinni, paitsi silloin, kun ei ole. Silloin sitä vetää lonkkaa, eikä jaksa kiinnostua. Miksi jaksaisinkaan, olen tehnyt kaikkeni, ja jos se ei riitä, käytän systeemiä hyväksi.

Mietintöjä poliittisesta keskustelusta sosiaalisessa mediassa:

Jos olet seurannut julkista keskustelua esim. Suomi24:ssä, Iltalehden, Ilta-Sanomien, Uuden Suomen ym. keskustelupalstoilla niin lienee selvää että esim. tuolla itä-rajan takana on eräs valtio jossa työskentelee ihmisiä trollitehtailla joiden tarkoitus on kärjistää länsimaisessa mediassa esiintyvää poliittista keskustelua. Se heijastuu tänne Kaksplus-foorumillekin. Kiinalla on varmasti samanlaisia intressejä.

En tiedä onko länsivalloilla vastaavia disinformaatio-operaatioita (vai olenko länkkärinä vain niin ehdollistunut niille etten niitä näe) mutta epäilisin että varmasti on, en vain usko että heillä olisi intresseissä kärjistää nimenomaan länsimaissa esiintyvää keskustelua vaan kohdistaa sitä enemmänkin Venäjän ja Kiinan sosiaaliseen mediaan.

Sitten kun tarpeeksi sitä keskustelua provosoi ja pitkän aikaan + miten keskustelu siirtyy esim. vasemmiston ja oikeiston kannalta kunkin omiin "kaikukammioihin" niin syntyy niitä ihkaaitoja paikallisia trolleja jotka tekevät likaisen työn ihan ilmaiseksikin. Esim. Alt-rightin synty Yhdysvalloissa on esimerkki ehkä maailman onnistuneimmasta disinformaatio-operaatiosta.

Siellä homma menee niin hulluksi että on paikallisia jotka ihan tosissaan luulevat että juutalaisilla on avaruudessa laser-säteitä ampuvia sateellitteja, maapallo on litteä, reptiliaanit on totta tai että Marsissa on salainen globalistisen eliitin tukikohta jossa lypsetään lapsista adrenokromia. Sitä kun tolokun ihminen kuuntelee niin ei voi muuta todeta että: Nyt on sakiaa settiä.

Trollaaminen koetaan myös hauskaksi koska pilailu ja toisen ärsyttäminen on hauskaa.

Sitten viimeiseksi muttei vähäisimmäksi taustalta löytyy ihan aito epäonnellisuus ja tyytymättömyys. Vaikka täällä Suomessa on hyvin asiat ja yhteiskunta antaa kansalaisilleen loistavat mahdollisuudet menestyä niin koskaan aiemmin maailmassa (ja täällä Suomessa) ei ole yhtä paljon masentuneita ja ahdistuneita ihmisiä kuin tänä päivänä. Se materian turva tuo kyllä mukavuutta ja helpottaa elämää mutta ei näköjään tee onnelliseksi.
Vau, ihana lukea välillä, että jollakulla on samankaltaisia ajatuksia. Mulla iski kyselyikä, niin mikä toi adrenokromi oikein on? :D Jee, lisää näitä.

Mä tosin luulen, et ihmiset on ylipäätään lähteneet noihin juttuihin mukaan, koska ne on olleet tylsistyneitä. Jos on terve elämä ja mieli, ei yksinkertaisesti lähde hullutuksiin liian syvällisesti matkaan. Jos ihmisillä olis oikeasti tekemistä, ei niistä tulisi yliaktiivisia.

Vasta on mediassa toitotettu, että tolkun ihmisten pitäisi herätä. Aivan, kuin ne jaksaisi sellaista tehdä suuremmassa mittakaavassa.

Vau, ihana lukea välillä, että jollakulla on samankaltaisia ajatuksia. Mulla iski kyselyikä, niin mikä toi adrenokromi oikein on? Jee, lisää näitä.

Mä tosin luulen, et ihmiset on ylipäätään lähteneet noihin juttuihin mukaan, koska ne on olleet tylsistyneitä. Jos on terve elämä ja mieli, ei yksinkertaisesti lähde hullutuksiin liian syvällisesti matkaan. Jos ihmisillä olis oikeasti tekemistä, ei niistä tulisi yliaktiivisia.

Vasta on mediassa toitotettu, että tolkun ihmisten pitäisi herätä. Aivan, kuin ne jaksaisi sellaista tehdä suuremmassa mittakaavassa.

Tämä vaatii pohjustusta:

Adrenakromi on QAnonin mytologiassa globalistisen eliitin huume mitä lypsetään lasten verestä ja sillä on väitetysti euforisoivia ja ikää pidentäviä vaikutuksia.

"Globalistinen eliitti" on QAnonissa nk. koirapilli (= ei sanota suoraan että puhutaan asiasta) juutalaisiin ja on siten modernisoitu versio nk. Blood libel-salaliittoteoriasta: https://en.wikipedia.org/wiki/Blood_libel ja "Protocols of the Elders of Zion"-salaliittoteoriasta: https://en.wikipedia.org/wiki/The_Protocols_of_the_Elders_of_Zion

Adrenakromi on ihan oikeasti olemassa oleva asia, mutta sillä ei ole todettu mielialaan tai ikään liittymiä vaikutuksia: https://www.erowid.org/chemicals/adrenochrome/adrenochrome.shtml

"Adrenochrome is an oxidation product of adrenaline (ephinephrine, norepinephrine). It has achieved mythical status as a deliberately-ingested psychoactive -- boosted by H.S. Thompson's Fear and Loathing in Las Vegas -- though it is debated whether it has any psychoactive effects at all."

Tässä lisä-analyysia asiasta: https://www.erowid.org/ask/ask.php?ID=3190

Toi a on semmoisesta 20-vuotta vanhasta scifikirjasta, jossa tuota acromea:ta uutettiin munuaisista ja pidensi ikää, jos oikein muistan. En muista nimeä, mutta kerron, jos muistan.
Ne on sitten ottaneet senkin siihen matkaan. Jepjep.

Toi a on semmoisesta 20-vuotta vanhasta scifikirjasta, jossa tuota acromea:ta uutettiin munuaisista ja pidensi ikää, jos oikein muistan. En muista nimeä, mutta kerron, jos muistan.
Ne on sitten ottaneet senkin siihen matkaan. Jepjep.

Itse tiedän ainoan popuularimediassa liittyvän viittauksen liittyvän tuohon mainittuun "Pelkoa ja inhoa Las Vegasissa" ko. kirjassa/elokuvassa, en kyllä ihmettelisi jos sillä on aiempaakin taustaa.

Voi olla. Noissa touhuissa on myös sellaisia elementtejä että koko homma on voinut alkujaan lähteä liikkeelle jostain 4Chanin huulenheitosta ja nykypäivänä se on vähän kuin mitä Heaven's Gate tai Aum Shinrikyo oli 90-luvulla eli 100% tosissaan ja full-speed ahead, mutta osa porukasta on vähän kuin ironisena hipsterinä reunoilla

Ite oon PIF:llä (vaikka en enää punkkia näin enää oikein kuuntelekkaan) seurannut Suomen Qanon-skenen lankaa. Siinä on melkoinen ns. rabbit hole jos kiinnostaa kummastella ihmiskunnan ihmeellisyyksiä:

Itse tiedän ainoan popuularimediassa liittyvän viittauksen liittyvän tuohon mainittuun "Pelkoa ja inhoa Las Vegasissa" ko. kirjassa/elokuvassa, en kyllä ihmettelisi jos sillä on aiempaakin taustaa.

Voi olla. Noissa touhuissa on myös sellaisia elementtejä että koko homma on voinut alkujaan lähteä liikkeelle jostain 4Chanin huulenheitosta ja nykypäivänä se on vähän kuin mitä Heaven's Gate tai Aum Shinrikyo oli 90-luvulla eli 100% tosissaan ja full-speed ahead, mutta osa porukasta on vähän kuin ironisena hipsterinä reunoilla

Ite oon PIF:llä (vaikka en enää punkkia näin enää oikein kuuntelekkaan) seurannut Suomen Qanon-skenen lankaa. Siinä on melkoinen ns. rabbit hole jos kiinnostaa kummastella ihmiskunnan ihmeellisyyksiä:

Voi toi olla sama tyyppi. Saatan jossain vaiheessa vain yhtäkkiä muistaa sen.
Nyt vaan iski mahdoton väsymys! kiitos kun jaksoit jakaa noi linkit.

Voisin hypätäkin tuohon kaninkoloon, ihan mielenkiinnosta, nyt kun aikaa on.
Huomaan, että alan myös olla !vanha! , kun aina unohan noitten 4chanien ja muiden vaikutusvallan :LOL:

Voi toi olla sama tyyppi. Saatan jossain vaiheessa vain yhtäkkiä muistaa sen.
Nyt vaan iski mahdoton väsymys! kiitos kun jaksoit jakaa noi linkit.

Voisin hypätäkin tuohon kaninkoloon, ihan mielenkiinnosta, nyt kun aikaa on.
Huomaan, että alan myös olla !vanha! , kun aina unohan noitten 4chanien ja muiden vaikutusvallan

Sosiaalisella medialla on tänä päivänä merkittävä valta etenkin 20-30-vuotiaisiin. Jos on esim. Youtubea seurannut niin aina kommenteista löytyy porukkaa mitä idealisoi tähteään ja nää alustat muutenkin palkitsee klikkejä eli mitä enemmän provoisoivampi kaveri niin sitä enemmän saa huomiota ja sitä kautta rahaa ja vaikutusvaltaa. Malliesimerkkinä Onision + Jake & Logan Paul.

Vähän kuin olisi keksitty loputtoman paskanjauhamisen ja paskankehittämisen sampo. Sama homma taustalla normimediassa kun rahansaanti on kiinni mainoksista ja sitä kautta clickbaiteista.

Mahdollisimman raflaavaa paskaa että saadaan huomio, sisällöllä ei niin väliä. Voi vittu.

no mulal näkyy nyt vähän pölyä ja en oo niin vanhakaan ni ei toi aina päde. ja lisäks oliko tuhnis väärässä kun susta on tullut esim rennompi pölyn suhteen?
Hyvä kysymys. Tarkemmin ajateltuani olen muuttunut paljon siivousasioissa.
Muistan kun lauantaisin piiskasin räsymattoja ja Tuhnis, lyhenne Tuhna Papasta häippäsi pubiin oluelle.
Luin Hesarista uutta tietoa pölypunkeista. Osallistuin kerran tilaisuuteen, jossa myytiin kalliita vuodevaatteita. Villa estää paremmin kosteutta ja epäpuhtauksia.
Kaikesta on jo aikaa enkä enää muista vanhoja asioita.
Ylellä oli eilen ennen iltauutisia vuorovaikutteinen keskusteluohjelma uushengellisyydestä. Hurahdin 90-luvulla vaihtoehtohoitoihin.
Korjaan edellisestä viestistäni kielioppivirheeni. Tulevaisuudesta puhuttaessa käytetään sanaa aikanaan.
Käyn siis aikanaan rokotuksessa.
”Äänestän kuntavaaleissa ja käyn aikoinaan rokotuksessa.”
Saan näppyjä kirjoitusvirheistäni.
Hyvää torstaita ja virkistäviä keskusteluita!

”Ylellä oli eilen ennen iltauutisia vuorovaikutteinen keskusteluohjelma uushengellisyydestä.”
Korjaan taas virheeni.
Ohjelmatiedoissa lukee: uushenkisyys.
Hyvää Runebergin päivää!

• Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä