Paljoko teidän miehet tekee kotitöitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Avemaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
eipä tuo ukko oikein mitään tee,mutta en myöskään vaadi tekemään,se tekee 55-60h/viikko töitä joten on usein viikonloputkin töissä.jos on viikonloppuna toisen päivän kotona niin silloin voi jotain pientä tehdä ihan sanomattakin.

Meillä mies kyllä osaa ihan itsenäisesti tyhjentää ja täyttää astianpesukonetta ja muutenkin tuo keittiön siivous tuntuu sujuvan. Roskapusseja kiikuttaa ilman käskyä.
Mutta kaikki muu sit pitää vinkata. Ei ole siitä etteikö halua tehdä kotitöitä vaan siitä ettei oikein hokase että mitä vois milloinkin tehdä.
Eli kyllä ihan kiitollinen olen siihen mitä mies täällä hommailee =)

Siivousringin pitäis alkaa pyörimään tässä kuukauden sisällä, jee!! B) Tai ehkä pikemminkin taloudenhoitorinki. 6,5tuntia käy ihminen täällä siivoamassa ja sitten kun tuota aikaa ei millään saa menemään pelkkään siivoamiseen niin sit mm leipoo, tekee ruokaa, silittää ym ym =) Sitä mie ootan kovasti!

Ja tuli just mieleen... Meillä tehdään suursiivot vain kerran kuukaudessa. On näitä neliöitä sen verran ettei viitsi joka viikko alkaa. Kellarista löytyy noin 50 neliötä ja yläkerrasta jotain 200. Suursiivot alkaa... Mies tamppaa valmiiksi käärityt matot ja imuroi olohuoneen... Siinä kaikki. Minä teen loput. Normaalista viikkosiivouksesta en jaksa sille napista ku sillon en siivoa kellaria ollenkaa mut nää suursiivot repii multa hermoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja terra incognita:
Ihan liikaa!!! |O |O |O
Hoitaa imuroinnit, lattian pesut, tiskit ja jne.. Mulle kuuluu lähinnä ruuanlaitto ja leipominen, ja viikkaan puhtaat vaatteet kaappiin.. :whistle: Ja oikeesti tää ei ole kivaa.. Homma toimii hyvin siihen asti kun ollaan molemmat töissä mutta nyt kun olen päivät taas kotona niin näistä asioista tulee riitaa.. Mä kun tässä joutessani siivoan päivällä, laitan pyykit koneeseen ym niin illalla kun mies tulee kotiin, niin sitten se pyörii täällä kun levoton sielu, kun EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ!!! :headwall: :headwall: Sitten mä hermostun siihen sen marhaamiseen ja jossain vaiheessa palaa pinna.. :ashamed:

Rakastelkaa :D Siinäpä mukavaa tekemistä. Tai sit käske puuhailla lasten kanssa jos teillä niitä on =)

Juu, kyllä ollaan peuhattu pedissä, mutta sitäkään ei voi tehdä kun illalla lasten nukkuessa.. Saapi sitten ihan rauhassa touhuilla.. :saint: Ja mies ON lasten kanssa, siihenkään ei tarvii patistella..
Oikeesti on raivostuttavaa kun illalla toinen ei voi vaan istua alas ja katsoa vaikka töllöö.. Tai menis vaikka autotalliin tekemään jotain, mitä miehet nyt siellä sitten tekeekään.. :whistle:

meillä on minun mielestä loistava roolijako, minä hoidan kaikki kodin hommat eli siivoukset ruuan laitot pyykit kaupassa käynnit ym. kun kerran olen kotona hoitovapaalla. Mies hoitaa kaikki ns. miesten hommat joita tämmösessä vanhassa omakotitalossa kyllä piisaa. Lisäksi mies ja tyttö viettävät viikolla jokailta kahden keskistä laatuaikaa, jolloin äiti saa omaa aikaa :) viikonloppuisin touhutaan sitten koko perheen voimin. Eli meillä on vanhanaikaisesti miesten- ja naisten hommat ja hyvin toimii!

Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Ihan liikaa!!! |O |O |O
Hoitaa imuroinnit, lattian pesut, tiskit ja jne.. Mulle kuuluu lähinnä ruuanlaitto ja leipominen, ja viikkaan puhtaat vaatteet kaappiin.. :whistle: Ja oikeesti tää ei ole kivaa.. Homma toimii hyvin siihen asti kun ollaan molemmat töissä mutta nyt kun olen päivät taas kotona niin näistä asioista tulee riitaa.. Mä kun tässä joutessani siivoan päivällä, laitan pyykit koneeseen ym niin illalla kun mies tulee kotiin, niin sitten se pyörii täällä kun levoton sielu, kun EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ!!! :headwall: :headwall: Sitten mä hermostun siihen sen marhaamiseen ja jossain vaiheessa palaa pinna.. :ashamed:

Rakastelkaa :D Siinäpä mukavaa tekemistä. Tai sit käske puuhailla lasten kanssa jos teillä niitä on =)

Juu, kyllä ollaan peuhattu pedissä, mutta sitäkään ei voi tehdä kun illalla lasten nukkuessa.. Saapi sitten ihan rauhassa touhuilla.. :saint: Ja mies ON lasten kanssa, siihenkään ei tarvii patistella..
Oikeesti on raivostuttavaa kun illalla toinen ei voi vaan istua alas ja katsoa vaikka töllöö.. Tai menis vaikka autotalliin tekemään jotain, mitä miehet nyt siellä sitten tekeekään.. :whistle:

Ylivilkas mies sulla :D Minä oon kyllä sopivan tilaisuuden tullen itse sellainen sohvaperuna, varsinkin nyt raskausaikana, että ymmärrän kyllä että ottas päähän jos toinen ei osais kanssa rauhottua. =)

Paljon! Meillä mies tekee viikkosiivouksen. Mä sitten viikolla pesen tarvittaessa lattioita. Mies tiskaa meillä 90 prosenttisesti. Lisäksi mies tekee yleensä iltaruuan ja hoitaa lasten iltapuurotukset ja pistää ne tarinoiden keralla nukkumaan. Viikonloppuisin monesti mies hoitaa kaikki kokkaukset.
Kieltämättä mä olen meistä kahdesta se laiskempi kotihommien suhteen :ashamed:

No eipä juuri mitään. Pyydettäessä tekee jotain pientä, esim. tyhjentää tiskikoneen tai ripustaa pyykit. Matot vie ulos, jos tarvii. Niin ja kantaa puut sisälle useimmiten.

Välillä enempi kuin mä...

Mut EI pese vessaa, eikä pyykkiä, mut laittaa kuivumaan.

Ei myöskään silitä verhoja tai pese ikkunoita ja aika huonost pyyhkii esim vitriinistä pölyjä...

Mut :D :ashamed: =)

Yhteistyössä