paljoko maksaisitte kaverille jos hän...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mä hoidan kaverin 3 lasta ihan siis verojen kanssa. 1 oma laps on mulla. hoidan heitä n. 25 tuntia viikossa ja kaveri maksaa 1100 erkkiä kuussa. se koostuu yksityisen hoidon tuesta ja siihen päälle suunnilleen se summa mikä menis lapsista tarhassa. eli noin 10 erkkiä tunti ja mun mielestä ihan passeli korvaus. tuntipalkkaa mäkin suosittelen. paljonko teil tulis viikossa km. tunteja?

vaikee sanoo tarkalleen paljo tunteja tulis, jos molemmilla aamu viikko niin sillon ma-pe 6h päivä, koska ukko menee jo niin aikasin töihin et pääseeki aikasemmin ku mä. ja ne viikot ku ukko on yö vuoros ja jos mä teen aamua sen viikon, niin silloin olis 8h päivässä mut jos oon illassa sillon niin ei tarvi hoitoo ollenkaa. ja sitte ku ukko on illas ja jos mä oon vaan aamus niin sillon tarttis jos tarttis niin 2h päivä, et aika vaikee laskee tunteja ja on myös viikolla päiviä ku mulla on vapaata niin silloin ei tarttis hoitajaa ollenkaa

no juu, mut kai teillä jonkinlaisessa syklissä aikataulut toistuu? senhän voi laskee vaik 6 viikon ajalta tunnit ja sit jakaa kuudella, siinähän se tulee viikkotuntimäärä km. mut jos tosiaan on noin täydellisen epämääräistä ja suunnittelematonta tein elämä niin sitä suuremmalla syyllä mun mielestä tuntitaksa. voi nimittäin aiheuttaa jonkinmoista katkeruutta hoitajalle sellanen kuukausi et hoitaa kahta vaipallista syötettävää puettava jne taaperoa 160 tuntia kuukaudessa ja saa siit sit palkkaa 400 erkkiä. 2 erkkiä ja 50 sinttiä tunti!

mun on vaikee suunnitella työvuoroja. sen takia on vaikee sanoo koska sitä hoitajaa tarvitaan.ukko tekee aina viikon iltaa, viikon aamua ja viikon yötä jne.mujn työ on pääsääntösesti aamu vuoroo mutta myös on iltavuoroja, mutta niitä ei tie vasta sit ku on työvuorolista kädessä että lähe sä sit suunnitelemaan elämääs sen varalta, jos ei vuoroja tiedä.se olis eri juttu jos mullakin olis esim just viikko iltaa ja viikko aamu jne.pitää vissiin soittaa jo pomolle ja kysellä koska mulla iltoja et tiedän tehdä elämästäni ja aika tauluistani suunnitelmallisen. tuskin kukaan muukaan joka tekee vuoro hommia nii pystyy pidemmälle hoitoajat suunnittelemaan vasta sitte ku tietää työ vuoronsa!!!!!

Mutta kela kysyy lasten hoitajaa. eikö ole vähän läpinäkyvää, että muka ilmaiseksi hoitaa?

Tuskin se Kela rupeaa työvuorolistoja kyselemään. Jos molemmat vanhemmat on kerran vuorotyössä, niin sinne voi, selittää että vuorot on järjestetty sen mukaan, että jompikumpi on aina kotona. Jos tarvitsee niinkään pitkälle selitellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Kelaa ei kiinnosta kuka lastasi hoitaa!Mä lähden töihin viikon päästä soitin kelaan ja ilmoitin niin sanoivat että aijaa ja homma on ok

Ai, no miksi siinä hoitarahahakemuksessa sitten on kohta, jossa kysytään lasten hoitajaa? Ainakin minä olen sellaisen joutunut täyttämään

Joo niin minäkin ja laitoin siihen että lasta hoidetaan kotona ja se kelpasi.Olet oikeutettu saamaan kh:ta jos lapsesi ei ole päiväkodissa

Kotihoidontukea saa siis mikäli lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa, yksityisenhoidontukea voi hakea mikäli lapsi on yksityisellä hoidossa, mutta lastahan voi hoitaa vaikka mummi.

Kodinhoidosta ei kylläkään tukea makseta.
=)

Mikäli lasta hoitaa joku ilman verokorttia ei ole sitten mikään vakuutus muuten voimassa ja hoitajaa on turha sit syyttää vaan sillon otetaan se peili käteen ja katotaan siitä kukapa oli se joka lapsen turvallilsuuden kustannuksella meni ja säästi ne senttiset.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Kelaa ei kiinnosta kuka lastasi hoitaa!Mä lähden töihin viikon päästä soitin kelaan ja ilmoitin niin sanoivat että aijaa ja homma on ok

Ai, no miksi siinä hoitarahahakemuksessa sitten on kohta, jossa kysytään lasten hoitajaa? Ainakin minä olen sellaisen joutunut täyttämään

Joo niin minäkin ja laitoin siihen että lasta hoidetaan kotona ja se kelpasi.Olet oikeutettu saamaan kh:ta jos lapsesi ei ole päiväkodissa

Kotihoidontukea saa siis mikäli lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa, yksityisenhoidontukea voi hakea mikäli lapsi on yksityisellä hoidossa, mutta lastahan voi hoitaa vaikka mummi.

Kodinhoidosta ei kylläkään tukea makseta.
=)

Mikäli lasta hoitaa joku ilman verokorttia ei ole sitten mikään vakuutus muuten voimassa ja hoitajaa on turha sit syyttää vaan sillon otetaan se peili käteen ja katotaan siitä kukapa oli se joka lapsen turvallilsuuden kustannuksella meni ja säästi ne senttiset.

tiedän.mutta eipä ole vakuutusta myöskään jos isovanhempi hoitaa. onhan vaakuutukset päiväkodissa mut meillä on molemmille pojille myös lapsivakuutukset ja jos sattuis kuoleman tapaus(toiv ei ikinä, eikä saa ajatellakkaa)nii ei se vakuutus raha sitä menetettyä korvaa.

Kyllä mun mielestä ajattelet ihka oikein! Mäkin hoidan kaverin lapsia joilla on todella silloin tällöin tarve.Minusta korvaus on kohtuullinen! Ja minäkin sovin ns tuntitaksan niin se oli kaikkein selvin molemmin puolin ja suunnittelimme noin kuin ajattelit!

Alkuperäinen kirjoittaja auttaa mielellään!:
Kyllä mun mielestä ajattelet ihka oikein! Mäkin hoidan kaverin lapsia joilla on todella silloin tällöin tarve.Minusta korvaus on kohtuullinen! Ja minäkin sovin ns tuntitaksan niin se oli kaikkein selvin molemmin puolin ja suunnittelimme noin kuin ajattelit!

onneks täälä sellasiakin muutamia jotka ajatteleen samoin ku minä :)

Miettikäähän sitten valmiiksi myös nuo ruokailuhommat. Minusta suunnittelemasi palkka on liian pieni jos hoitaja tekee ja kustantaa lapsillesi myös ruuat.

Meillä oli vähän aikaa yksityisesti hoitaja esikoisellamme. Hän toimi yrittäjänä eli meille ei tullut työnantajan velvoitteita. Virallista tietä hoidimme kaiken ja yhdessä istuimme Kelassa kertomassa tilanteesta jne. Hän hinnoitteli itsensä ja me hyväksyimme sen, että yhden lapsemme hoitamisesta 3 päivää viikossa maksoimme 450 e/kk. Se oli meille rahallisesti edullinen diili ja hoitaja tuntui oikein mieleiseltä alkuun (oli ns. leikkikenttäkaveri, jolla yksi samanikäinen lapsi itsellään), mutta ei se kyllä toiminutkaan kuin kuukauden. Meidän lapsi oli hänelle kuulemma liian virkku eli kun ei nukkunut päiväunia ollenkaan. Palkkaansa huomasi myös olevansa tyytymätön, vaikka pyysimme häntä hinnoittelemaan itse itsensä alkujaan emmekä johdatelleet raha-asioissa mitenkään.
Kunnalliseen hoitoon olemme olleet tyytyväisiä sen jälkeen.
12 vrk/kk maksaa 120 e esim. ja ruoka jne. on taatusti laadukasta. Rahaa olisimme olleet valmiit maksamaan myös tuolle yksityiselle hoitajalle enemmän siinä vaiheessa kun palkkaansa kysyimme, mutta kun ilmaisi tyytymättömyytemme lapsemme nukkumattomuuteen ja päivärutiiniensa rikkoontumiseen entisestä, emme olisi halunneet hoitosuhdetta enää jatkaakaan edes ilmaiseksi. Me kun olimme kyllä keskustelleet siitä, että harvoin lapsi tosiaan "menee siinä sivussa".

Mä ehdottaisin palkkaehdotukseksi jos vaikka 3 hoitopäivää viikottain keskimäärin, esim. se 300 kotihoidontuki + 140e/lapsi jonka maksaisi sulle p-koti 3 päivää kuussa + ruokarahaa jonkun verran. Jos siis pidät tätä hoitomuotoa myös laadukkaampana kuin kunnallista teidän lasten iän huomioiden. Sen ymmärrän varsin hyvin, että tutulle ja luotetulle henkilölle on helpompi lapsensa viedä hoitoon, mutta en neuvoisi lähtemään hakemaan säästöjä ko. järjestelyllä. Ja itsellä kyllä mättäisi hoidattaa lapsia "pimeällä" työvoimalla.

Alkuperäinen kirjoittaja määää:
Miettikäähän sitten valmiiksi myös nuo ruokailuhommat. Minusta suunnittelemasi palkka on liian pieni jos hoitaja tekee ja kustantaa lapsillesi myös ruuat.

Meillä oli vähän aikaa yksityisesti hoitaja esikoisellamme. Hän toimi yrittäjänä eli meille ei tullut työnantajan velvoitteita. Virallista tietä hoidimme kaiken ja yhdessä istuimme Kelassa kertomassa tilanteesta jne. Hän hinnoitteli itsensä ja me hyväksyimme sen, että yhden lapsemme hoitamisesta 3 päivää viikossa maksoimme 450 e/kk. Se oli meille rahallisesti edullinen diili ja hoitaja tuntui oikein mieleiseltä alkuun (oli ns. leikkikenttäkaveri, jolla yksi samanikäinen lapsi itsellään), mutta ei se kyllä toiminutkaan kuin kuukauden. Meidän lapsi oli hänelle kuulemma liian virkku eli kun ei nukkunut päiväunia ollenkaan. Palkkaansa huomasi myös olevansa tyytymätön, vaikka pyysimme häntä hinnoittelemaan itse itsensä alkujaan emmekä johdatelleet raha-asioissa mitenkään.
Kunnalliseen hoitoon olemme olleet tyytyväisiä sen jälkeen.
12 vrk/kk maksaa 120 e esim. ja ruoka jne. on taatusti laadukasta. Rahaa olisimme olleet valmiit maksamaan myös tuolle yksityiselle hoitajalle enemmän siinä vaiheessa kun palkkaansa kysyimme, mutta kun ilmaisi tyytymättömyytemme lapsemme nukkumattomuuteen ja päivärutiiniensa rikkoontumiseen entisestä, emme olisi halunneet hoitosuhdetta enää jatkaakaan edes ilmaiseksi. Me kun olimme kyllä keskustelleet siitä, että harvoin lapsi tosiaan "menee siinä sivussa".

Mä ehdottaisin palkkaehdotukseksi jos vaikka 3 hoitopäivää viikottain keskimäärin, esim. se 300 kotihoidontuki + 140e/lapsi jonka maksaisi sulle p-koti 3 päivää kuussa + ruokarahaa jonkun verran. Jos siis pidät tätä hoitomuotoa myös laadukkaampana kuin kunnallista teidän lasten iän huomioiden. Sen ymmärrän varsin hyvin, että tutulle ja luotetulle henkilölle on helpompi lapsensa viedä hoitoon, mutta en neuvoisi lähtemään hakemaan säästöjä ko. järjestelyllä. Ja itsellä kyllä mättäisi hoidattaa lapsia "pimeällä" työvoimalla.

ei olla ruokapuolesta sovittu mitään, kyllä mulle sopis, että maksaisin ruokarahaa päälle jos hoitaja tekee ruuat, mulle sopii myös et vien joka päivä ruuat hoitoon. asiaa kyllä kirjoitit.hoitaja itse sanoi että 400e riittäisi. vaikeehan on laskee tunteja ja päiviä kuinka paljon olis hoito tarvetta, mutta varmaanki jos laskisi keskiverto ajan niin se varmaan olisi se 3pvä/vko, ei välttämättä sitäkään.

JOs pelkkää rahaa ajattelisi niin alkaa vaikuttaa siltä että osapäiväpaikka olisi edullisempi. vaikka olisi muutama niitä parin tunnin päiviäkin.Päikässä/ph:lla lapsi saa ruoan samaan hintaan. Ja jos olisi esim aamupäivän hoidossa niin silloinkin kun saisi aamupalan ja lounaan...