paljoko d-vitamiinia annatte lapsille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
montako tippaa jekovitia usklataa antaa 1v ja 3v ikäsillle lapsille ilman että antaa liikaa? mutta että antaa kuitenkin tarpeeksi. eli enemmän ku se 5 tippaa, mutta kuinka paljon?

[QUOTE="vieras";22907202]No miksei voi antaa sen verran kun siinä pakkauksessa sanotaan? Mikä pakko sitä on antaa enemmän?[/QUOTE]

siksi koska haluan että siitä on jotain hyötyäkin. se määrä joka pakkauksessa lukee on lähes yhtä tyhjän kanssa. suomen suositukset on naurettavan vähäiset ja jos d-vitamiinilla haluaa olevan oikeasti kunnon terveysvaikutukset, ei tuo 7,5 riitä mihinkään

25 mikrogrammaa tiesin olevan aikuisille hyvä määrä, tämän siis voi antaa lapsillekin. nyt olen lapsille antanut joku n. 18..

[QUOTE="ap";22907246]siksi koska haluan että siitä on jotain hyötyäkin. se määrä joka pakkauksessa lukee on lähes yhtä tyhjän kanssa. suomen suositukset on naurettavan vähäiset ja jos d-vitamiinilla haluaa olevan oikeasti kunnon terveysvaikutukset, ei tuo 7,5 riitä mihinkään

25 mikrogrammaa tiesin olevan aikuisille hyvä määrä, tämän siis voi antaa lapsillekin. nyt olen lapsille antanut joku n. 18..[/QUOTE]

Saisinko jotain faktatietoa tämän pohjaksi?
Tiedän että monissa maissa suositus on korkeampi, en vaan ole sattunut näkemään yhtään tutkimustietoa.

[QUOTE="ap";22907246]siksi koska haluan että siitä on jotain hyötyäkin. se määrä joka pakkauksessa lukee on lähes yhtä tyhjän kanssa. suomen suositukset on naurettavan vähäiset ja jos d-vitamiinilla haluaa olevan oikeasti kunnon terveysvaikutukset, ei tuo 7,5 riitä mihinkään

25 mikrogrammaa tiesin olevan aikuisille hyvä määrä, tämän siis voi antaa lapsillekin. nyt olen lapsille antanut joku n. 18..[/QUOTE]

En sanonut että niin voi tehdä, siia antaa 25 mikrogrammaa. Kerroin vaan että itse teen niin.

[QUOTE="vieras";22907202]No miksei voi antaa sen verran kun siinä pakkauksessa sanotaan? Mikä pakko sitä on antaa enemmän?[/QUOTE]

Koska suositukset on aivan liian alhaisia Suomessa. Edelleen.

Annan 20mikrogrammaa.

[QUOTE="vieras";22907514]Ai millä lailla huonompaa? Mikä ero d2 ja d3?[/QUOTE]

Sen on oltava tuota D3-vitamiinia joka imeytyy paljon paremmin. D2:stä ei kannata ostaa.

Me annetaan 25 mikrogrammaa 1-vuotiaalle. Ihan tippoina annetaan, pillerit kun yleensä sisältää kaikkee moskaa, näisä vain oliiviöljyä ja d3-vitamiinia. Oon tilannu iherb.com:sta.

Meillä lapset saavat 20 mikrogrammaa/vrk purutabletteina. Aikuiset 40mikrogrammaa.
Näillä määrillä ei todellakaan yliannostusta saa aikaan! Suomen suositukset ovat todellakin liian alhaiset ja 7.5 mikrogramman lisäksi lapsen tulisi saada ravinnosta hurjat määrät D:tä.

Yhteistyössä