I
iiis
Vieras
Sullahan on oikein kohtuullinen palkka! Itse saan samasta käteen n. 1000 euroa, allekkin ja tyhmänä käyn töissä...matkoihin menee paljon rahaa, lisäksi hoitomaksu
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
On meitä varmaan muitakin, joilla palkka koostuu monesta osasta kuten peruspalkka, lisät, ylityöt, bonarit yms. Peruspalkka pelkiltään voi olla turhan matala.
Ihan mielenkiintoisia kommentteja. Itsekin olen sitä mieltä että haluan elättää itse itseni sekä kerryttää omaa eläkettäni tulevaisuutta varten. Selvää on että nyt ei jää rahaa säästöön, mutta pitäisihän sitä hieman sinnekkin saada. En haluaisi elää täysin kädestä suuhun ja yllättävän menoerän tullessa talouden järkkyvän pahasti. Hoitovapaalla olo söi säästöjämme (jotka myös mahdollistivat kotona oloa).
Me siis emme mielestäni tuhlaa. Toki meillä on omistusasunto ja auto, jotka ovat "kalliita ylläpidettäviä". Auto on kuitenkin pakko työntakia olla. Vanhemmalla lapsella on yksi harrastus joka ei ole kallis. Viikon ruuat on tarkkaan mietitty, vanhemmilla on omat eväät töissä, emme polta, alkoholia kuluu 1-2 siideriä/olutta viikossa aikuisilta yhteensä, vaatteita ostetaan alennusmyynneistä ja kirpputoreilta aina kun mahdollista.
Mutta kyllä tämä tilanne yllätti. Töissä käyminen on yllättävän "kallista".
Noi lainanlyhennykset on kuitenkin jokaisen oma valinta, joten mitä suuremmat menot, sitä suuremmat pitää tulojen olla. Itse vain kun olen 5 lapsen yh ja ilman asumiskuluja ja lainanlyhennyksiäkin ja ph maksuja, on sossu katsonut elämämme maksavan lähes 2000. Siinä on toki mukana kaikkien lapsilisät ja opintorahat sekä tulevaisuudessa mahdolliset elarit, mutta jokatapauksessa meen tekemään mitä päivätyötä vain, niin vaikea on löytää paikkaa, mistä tienaisi niin paljon, että se kattaisi noi kaikki kulut. Todellakaan, en koskaan pystyisi maksamaan mitään 800 lyhennyksiä.
2000 kuussa? syöttekö kaviaaria?
Melko hyvin tuntuu menevän.