Palasin takaisin töihin, nyt kaikki kaatavat niskaani töitä koska

  • Viestiketjun aloittaja ex-kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti
ex-kotiäiti
olen mukamas lorvinut neljä vuotta. Muutenkin aina kun sanon mielipiteeni johonkin työhön koskevaan asiaan, en saa vastaukseksi muuta kuin "mistäs sinä mitään tiedä, oot ollu neljä vuotta poissa että eiköhän me OIKEAT TYÖNTEKIJÄT tiedetä paremmin"

Että ottaa tuollainen päähän! Ajattelin vain lapseni parasta ja laitoin hänet vasta pakon edessä 4-vuotiaana perhepäivähoitajalle, ja sitten kun menen töihin niin saan pelkkiä mulkaisuja ja vittuillaan ja kasataan minulle kaikki työt kun olen "lorvinut" neljä vuotta.

Tekisi kyllä mieli kertoa näille uraäideille miksi lapsen olisi hyvä olla ainakin 3v kotona, voisivat hekin sitten miettiä kannattiko laittaa se oma kullannuppu alle vuotiaana päiväkotiin.
 
A-Ro harmaana
Annahan kuule mennä toisesta korvasta ulos...

Tottahan on että paljo menee ohitse sillä aikaa kun on pois töistä, mutta se mikä oikeasti on pysyvää ja tärkeää, on lapset - työelämässä kukaan meistä ei ole korvaamaton mutta omalle lapselle äiti ON korvaamaton.
 
hgftnh
Alkuperäinen kirjoittaja ex-kotiäiti:
olen mukamas lorvinut neljä vuotta. Muutenkin aina kun sanon mielipiteeni johonkin työhön koskevaan asiaan, en saa vastaukseksi muuta kuin "mistäs sinä mitään tiedä, oot ollu neljä vuotta poissa että eiköhän me OIKEAT TYÖNTEKIJÄT tiedetä paremmin"

Että ottaa tuollainen päähän! Ajattelin vain lapseni parasta ja laitoin hänet vasta pakon edessä 4-vuotiaana perhepäivähoitajalle, ja sitten kun menen töihin niin saan pelkkiä mulkaisuja ja vittuillaan ja kasataan minulle kaikki työt kun olen "lorvinut" neljä vuotta.

Tekisi kyllä mieli kertoa näille uraäideille miksi lapsen olisi hyvä olla ainakin 3v kotona, voisivat hekin sitten miettiä kannattiko laittaa se oma kullannuppu alle vuotiaana päiväkotiin.
Kuuleppas! Ota pää pois hanurista ja ajattele vähän..jos olet 4 vuotta pois työelämästä niin on selvä että et ehkä tiedä kaikkea! Ja se että lapsi olisi 3 vuotiaaksi asti kotona ei nyt vain kaikilla toimi!! jokainen elää niin kuin parhaaksi katsoo!! (minulla 1,5v poika ja kotihoidossa ) joten turha urputtaa siitä! ei asiat ole niin mustavalkoisia!!
 
Nalletar
Mäkin olin neljä vuotta kotiäitinä ja alotin sitten uudessa työssä. Mulla ei sellasta kokemusta ole, että mun kotona oloa olisi arvosteltu. Olen hoitoalalla. Mutta töihin paluu neljän vuoden jälkeen tuntui aika kaaokselta...Tosin nyt kun reilut 3kk ollut niin tuntuu ettei pois olisi ollutkaan.
 
s
No meille tuli takas yks äiti joka oli ollut 6 vuotta pois ja alkoi heti pätemään :eek: Paikka on ollut pystyssä 10 vuotta, kasvua ja laajentumista tapahtunut todella paljon. Kyllä sitä naista moni palautteli maan pinnalle, asiat muuttuu 6 vuodessa aikalailla...
 
voi on parasta
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja voi on parasta:
Missä oikein olet töissä? Kuinka kauan olet ollut töissä hoitovapaan jälkeen?
Toimistotyötä. Olen ollut nyt huhtikuusta asti.
Eiköhän tuossa ole vähän ylireagointiakin :) Neljässä vuodessa moni asia muuttuu.

Jos muut selkeästi lykkäävät omia töitänsä sinulle, niin auttaisiko jos juttelisit esimiehesi kanssa?

 
Että voipi ottaa päähän
Joo tuttua on. Itse olin vain reilut 2 vuotta kotona. Takaisintulon jälkeen on minun työni siirretty toiselle, vaikka eipä tuo laillista olekaan.

Kaiken lisäksi olen ollut nyt lähes yhtäjaksoisesti lomautettuna lähes vuoden. Vain minä. Liiton mukaan asialle ei mahda mitään.


Joten ei kannata jäädä kotiin, suoraan äitiyslomalta töihin vaan!
 
no tuota
mäkin olin kotona 4 vuotta. töihin palatessa oli varmaan pari kuukautta vähän pihalla oleva olo, oli kuitenkin niitä muutoksia ja uusia asioita tullut sen verran poissaolon aikana. vajaa vuosi työhön paluuni jälkeen minut ylennettiin meidän tiimin vetäjäksi. kaikilla meillä oli sama koulutus joten koulutus ei ollut vaikuttava tekijä. että ei se aina niin mene kuin ap:lla
 
----
Mikä tässä on nyt on hätänä, yllättikö työn määrä? Tuntuuko siltä, että töissä onkin rankkaa? Sanotaanko sulle suoraan että olet lorvinut viime vuodet?

Tosiasiahan nyt vaan valitettavasti on, että niinä neljänä vuotena kun sä olit kotona, ne muut oli töissä. Ei lastenhoidosta saa työkokemusta muuhun kuin lastenhoitoon. Ne muut on sua pätevämpiä, tällä hetkellä. kaikkea ei voi saada, sä valitsit olla kotona, niin nyt elät sen mukaan sitten.

Anna olla, kyllä se siitä tasaantuu kun pääset työhön kiinni.

Ja kyllä, mun mielestä sä olet lomaillut tähän asti. Sä et ole ollut töissä. Vai oletko nyt vapaapäivinäsi sitten töissä kotona? Se kotona olo on lomaa töistä ja oravanpyörästä, vaikka niitä kotitöitä joutuukin tekemään ja omaa lastansa hoitamaan.

Niin ja mä olen kotiäiti ja koen kyllä olevani lomalla. Olen varautunut siihen että kun töihin menen, moni asia on muuttunut ja kyllä mä olen altavastaajan asemassa ja tiedän että työkaverini tietävät asiat jonnin aikaa paaaaljon paremmin. Se on asia jonka kanssa joutuu elämään...
 
vieras
TYÖ on sellainen, mitä sinä teet muiden ihmisten hyväksi ja josta HE maksavat sinulle palkkaa.
Nyt en ala vääntämään siitä ettei kotiäitien "työtä" arvosteta,
mutta kuten edellinenkin sanoi, ei se kotona olo nyt vaan ole työtä, muutenhan ansiotyöstäsi vapaapäivät kotona lasketaan myös "työksi", vai?
Vai onko se kotona oleminen työtä siksi, että yhteiskunta maksaa siitä?
- Joo, verorahoista, joita sinäkin olet ollut maksamassa.
Mutta kenen hyväksi se kotona oleminen on työtä, mitä hyötyä siitä on palkanmaksajalle?
 
vieras
TYÖ on sellainen, mitä sinä teet muiden ihmisten hyväksi ja josta HE maksavat sinulle palkkaa.
Nyt en ala vääntämään siitä ettei kotiäitien "työtä" arvosteta,
mutta kuten edellinenkin sanoi, ei se kotona olo nyt vaan ole työtä, muutenhan ansiotyöstäsi vapaapäivät kotona lasketaan myös "työksi", vai?
Vai onko se kotona oleminen työtä siksi, että yhteiskunta maksaa siitä?
- Joo, verorahoista, joita sinäkin olet ollut maksamassa.
Mutta kenen hyväksi se kotona oleminen on työtä, mitä hyötyä siitä on palkanmaksajalle?
 
kuula
Alkuperäinen kirjoittaja ex-kotiäiti:
olen mukamas lorvinut neljä vuotta. Muutenkin aina kun sanon mielipiteeni johonkin työhön koskevaan asiaan, en saa vastaukseksi muuta kuin "mistäs sinä mitään tiedä, oot ollu neljä vuotta poissa että eiköhän me OIKEAT TYÖNTEKIJÄT tiedetä paremmin"

Että ottaa tuollainen päähän! Ajattelin vain lapseni parasta ja laitoin hänet vasta pakon edessä 4-vuotiaana perhepäivähoitajalle, ja sitten kun menen töihin niin saan pelkkiä mulkaisuja ja vittuillaan ja kasataan minulle kaikki työt kun olen "lorvinut" neljä vuotta.

Tekisi kyllä mieli kertoa näille uraäideille miksi lapsen olisi hyvä olla ainakin 3v kotona, voisivat hekin sitten miettiä kannattiko laittaa se oma kullannuppu alle vuotiaana päiväkotiin.
No ei ehkä heti kannata jaella neuvoja ja mielipiteitä siellä töissä, ne on kuitenkin tehneet siellä töitä neljä vuotta, sinä et.
 
vieras
[quote="apToimistotyötä. Olen ollut nyt huhtikuusta asti. [/quote]

Lapsellesi kiva että olet ajatellut häntä ja perhettänne.

Työelämässä ei kotiäiteyttä arvosteta. Siitä nimittäin ei ole saanut toimistotyöhön tarvittavaa työkokemusta.

Mitä tulee siihen että sinulle kasataan töitä. Voin kertoa että viimeisen neljän vuoden aikana työelämästä on tullut raadollisempaa ja raadollisempaa. Työtahti ja vaatimukset ovat kasvaneet valtavasti.
Ehkä niillä muilla on ollut erittäin paljon töitä ja nyt jakavat niitä. Toki asia on toinen mikäli muut nyt sitten lorvivat ja sun täytyy tehdä kaikki.

Maailma muuttuu ja todellakin nykyisin kotona pääsee "helpommalla" kuin töissä. Tervetuloa nykytyömaailmaan
 
TYÖläinen
Kyllä työelämä on nykyisin melkoisen haastavaa, ja vielä haastavampaa on niilla pienten lasten äideillä, jotka ovat sekä töissä että kotona. Ei hiekkalaatikkomammoja, ei lapsentahtista olemista, ei perhekahviloita, joista saa vertaistukea... TYÖn tekeminen on pelkkää työntekoa, ei kahvitaukoja silloin kun itseään huvittaa, ei lepoa silloin, kun lapset katsovat telkkaria...

Lapsen kannalta on parasta tuo kotona oleminen kolmeen vuoteen asti. Sen jälkeen lapsi kaipaa jo muiden lasten seuraa :)
 
kuulostaa kurjalle töihin palaamiselle :|
sano niille että teet sen työn mikä sulle kuuluu ja niilläkin on oikeus olla kotona lasten kanssa jos niin valitsee.. että nyt olette samalla viivalla taas ja et ole tehnyt mitään väärin. :hug:
 
plm
Harmillista jos sua kohdellaan huonosti. Voisit siinä tapauksessa ottaa asian puheeksi esimiehesi kanssa.
Muista kuitenkin samalla että neljässä vuodessa ehtii tapahtua paljon. Et kai kuvitellut että työelämä pysähtyy? Osa asioista on varmasti muuttunut poissaollessasi.
 

Yhteistyössä