Paksusuolessa pahanlaatuinen kasvain,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minunkin lausunnossa oli latinaa. Sama lausunto lähti myös lähettävälle lääkärille ja siksi ymmärrän, että siinä oli kerrottu löydöksistä tarkemmin. Mutta eipä tässä auta kuin odotella. Vasta toukokuussa saan tiedon, onko kyseessä pahanlaatuinen kasvain.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras jolla epäily:
Minunkin lausunnossa oli latinaa. Sama lausunto lähti myös lähettävälle lääkärille ja siksi ymmärrän, että siinä oli kerrottu löydöksistä tarkemmin. Mutta eipä tässä auta kuin odotella. Vasta toukokuussa saan tiedon, onko kyseessä pahanlaatuinen kasvain.

Miten voi mennä noin kauan?

Alkuperäinen kirjoittaja Onnenkantamoinen:
No papereis lukee tiivistetysti et, peräsuolessa polyyppeja, paksusuolessa suuri pahanlaatuinen kasvain ja divertikkeleitä. Ei niissä lue mitään esimerkiksi että syöpä tai millaisia solmuunnoksia. Onko levinnyt esim. muualle suoleen. Ei oikeastaan mitään tarkkaa. Sit jatkotoimenpiteissä, ei luultavasti leikata. Jatkokonsultointi silloin ja silloin, ajat. Niin ja oikeastaan melkein kaikki oli kirjoitettu latinaksi.
No mä oon nyt ammattini puolesta innokas kuulemaan sen lopullisen latinankielisen diagnoosin :ashamed: Tai sanotaanko, että maligni? Tai suspekti?

Ei oo pakko vastata.[/quote]

Hmm, ei kyl tullu noita sanoja vastaan, papereis on mm. colorectal, intestinum crassum, neoplasma malignum, diverticulum, myooma, meleena..

Voi ei, en osanut lainata oikein.. :ashamed:

Eli näitä sanoja oli mm. "Hmm, ei kyl tullu noita sanoja vastaan, papereis on mm. colorectal, intestinum crassum, neoplasma malignum, diverticulum, myooma, meleena.."

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras jolla epäily:

Miten voi mennä noin kauan?

Kyseessä on silmässä oleva luomi. Jos sen koko muuttuu, niin kyseessä on kasvain. Jos koko pysyy ennallaan, niin se ei vaada muita toimenpiteitä kuin seurannan. Eli tässä ei nyt auta muu kuin odottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voi ei, en osanut lainata oikein.. :ashamed:

Eli näitä sanoja oli mm. "Hmm, ei kyl tullu noita sanoja vastaan, papereis on mm. colorectal, intestinum crassum, neoplasma malignum, diverticulum, myooma, meleena.."

:( Oli siellä se maligni, malignum.. Tarkoittaa just sitä pahanlaatuisuutta, jonka mainitsit.

Olisin vaan niin halunnut, että ois ollut joku väärinymmärrys :'(

:hug:
Voi ei!Ap:lle voimia!Mutta kuulostaa kummalta,ettei leikata,kun mulla ystävällä just 2kk sitten leikattiin hyvänlaatunen kasvain paksusuolesta!!Korjausleikkaus kohta eli joutuu sen avanteen kanssa selviämään!
Itelläni menossa sytostaattihoito lääkkeet+pistokset!Toi epätietosuus on pahinta!Koita jaksaa!

Jos kasvain on sellaisessa paikassa ettei sitä voida leikata, niin sitä ei silloin leikata.
Paksusuolensyöpä leviää usein helposti maksaan ja keuhkoihin joten jos ap:n kasvain on jo kovinkin suuri niin luultavammin syöpä on alkanut leviämään. :(

Ai te olitte kaivannu uutisia. No tiistaina kävin verikokeissa otettiin mm. tulehdusarvot, mitattiin maksan ja munuaisten toiminta, CEA- arvot yms. Ja tänä aamuna olin viipalekuvauksissa. Tiistaina vasta saan tietää mitä tulokset sanoo ja sitten tiedetään taas enemmän et mitä tästä eteenpäin. Nyt on alkanut ihan järkyttävät alaselkäkivut ja pistelevät kivut koko suolistossa. Ihan ummessa ollaan kaiken lisäksi. Mitään kiinteää en oo pystynyt syömään kun ei tee mieli, nyt juon sellaisia energiajuomia ja rakettisokeria ettei huippaa. Mut päivä kerrallaan. Vielä elättelen toivoa et syöpä ei olis levinnyt :) Nyt sitte kun lääkärin kanssa puhuttiin et miksi ei välttämättä leikata niin se tosiaan riippuu siitä et onko syöpä levinnyt vai ei. Mut voisin kuvitella et se kasvain poistetaan joka tapauksessa kun haittaa syömistä ja ulostamista.

Minä en siis millään voi uskoa sitä sinun syöpädiagnoosiasi. Olen tosi pahoillani. Olin varma, ettei kyse ole muuta kuin hyvänlaatuisesta. Olet ollut monesti mielessä. Käythän kertomassa täällä sitten tuloksistasi ja miten sinulla menee???

Kovasti voimia sinulle!!! Pidän peukkuja, että kaikki menisi mahdollisimman hyvin!!!

löydettiin viime kesänä mm. tuo samainen syöpä :( tosi pitkä pätkä poistettiin suolesta ja äiti sai avanneletkun tilalle avannepussin. äidillä syöpäkasvain oli kasvanut kiinni 7vuotta äidillä olleeseen avanneletkuun. sitä kun väkisellä vaihdettiin joka kuukausi, ei varmaan tehnyt hyvää kasvaimelle. ihmeteltiin vaan miksi letku oli niin jumissa :/

Tsemppiä ja voimia tosi paljon sulle!!! :hug:

niin ja oireita oli mm. verenvuoto peräsuolesta :|

Yhteistyössä