Paksusuolessa pahanlaatuinen kasvain,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei!
Tämä on jo vanha ketju jonka löysin ihan vain googlettelemalla mutta oli ihan pakko vastata.
Et aloittaja usko kuinka paljon mua helpottaa että joku muukin nuori nainen on kokenut saman! Mä olen 27 vuotias ja mulla löytyi kuukausi sitten paksusuolesta polyyppi joka todettiin sitten pahanlaatuiseksi adenoomaksi. Hommat ovat edenneet tosi nopeasti ja mut leikataan kolmen viikon päästä. Polyyppi löytyi onneksi tosi ajoissa ja syöpä ei ole välttämättä levinnyt edes suolen seinämään asti. Tämä tiedetään kuitenkin vasta leikkauksen jälkeen kun poistetut osat tutkitaan (on pieni mahdollisuus että syöpä olisi kulkeutunut imusolmukkeisiin). Multa postetaan siis vähän niin kuin varmuuden vuoksi puolet paksusuolesta ja vatsan alueen imusolmukkeet. Leikkaus ja sen seuraukset pelottaa mutta tämä ketju antoi voimia, kiitos!

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn:
Mitä oireita sulla oli, miten tämä kasvain löytyi? Zemppiä sulle!!

Mulla oli ulosteessa verta. Omalääkäri ohjasi paksusuolentähystykseen jossa toi polyyppi löyty. Kirurgi tosin sanoi eilen että veri ei välttämättä liity asiaan mitenkään, koska vain harvoin noin syvällä olevat kasvaimet vuotaa ja silloinkaan veri ei olis niin kirkasta. Eli saattoi löytyä koko syöpä ihan tuurilla.

Luin tätä ketjua etsiessäni vastauksia ja kokemuksia paksusuolensyövästä. Isältäni löydettiin paksusuolesta kasvain ja nyt odotellaan tarkempia tuloksia ja viipalekuvaan pääsyä.. Kiitos Ap kun olet jakanut kokemuksiasi! Helpottaa tietää minkälainen prosessi tuo kaikenkaikkiaan on.

Minulla 70+ vuotias lähiomainen, jolla pari vuotta sitten todettiin maksaan etäpesäkkeitä tehnyt suolistosyöpä. Monenlaisia hoitoja saanut, säde-, sytostaatti - , leikkauksia... Sittemmin todettu myös keuhkoissa etäpesäkkeitä, mutta elossa siis on ja hoidoissa käy. Tappaahan se syöpä tietysti lopulta, mutta ei näköjään levinnytkään syöpä aina ihan muutamassa kuukaudessa.

Yhteistyössä