Paksusuolen tähystys, kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja Ellia
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
eikös niitä varten tehdä suoliston täystyhjennys kemikaaleilla, joista ainakin fosfaatit aiheuttavat ostoporoosia ja onpa joissakin sairaaloissa ainakin Phosporal aine, jota ei haluta käyttää ollenkaan, Sehän on vaarallinen munuaisille. Kuka noista munuaisvaurioista enää kantaa huolta, kun kuolleilta saadaan pikapikaa siirtoelin, ei hätää:-D
unohtuu helposti
 
vierailija
Älkää turhaan jännittäkö. Mulla oli viikko sitten tuo kolonoskopia ja jännitin ihan kauheesti ja asiaa ei parantanut kauhujuttujen lukeminen näiltä palstoilta... Tyhjennykseen jouduin juomaan 4l colonsteril valmistetta, josta olin kanssa lukenut että oli kauheinta mitä voi juoda. Hyvin meni kuitenkin kaikki alas ja oikeassa ajassa. Mä join sitä samaan aikaan päärynäjuissin kanssa, jotta maku olisi vähän miellyttävämpi. Se ei kuitenkaan ole niin hirveetä mitä sanotaan, toki yksilökohtaista. Viiminen kaks litraa meni kun vettä vaan kun makuun oli jo tottunut. Vessassa ramppaaminen alkoi noin 2h juoman aloittamisen jälkeen. Kävin noin 15-20 kertaa ennen nukkumaanmenoa. Mitään muuta siitä ei tullut kuin peräaukko kipeentyi ja kävi jaksamisen päälle.

Valmistauduin kans kovaan nälkään ja hain nutridrinkkejä kaupasta, mutta ihan turhaan. Sitä juomaa juodaan niin paljon ja tiiviiseen tahtiin, että ei kerkeä tulla nälkä. Nukuin todella hyvin eikä yöllä tarvinut mennä vessaan.

Sitten ite tutkimukseen. Se oli niin helppo kun pystyy olla ja taas aivan turhaan jännitin. Hoitaja oli aivan ihana ja rauhoitteli enne aloitusta. Sain lääkityksen suoraan suoneen ja suosittelen sitä muillekin ketä vähäkin jännittää. Lääkkeet vaikutti nopeasti enkä muista mitään. Kerran tunsin pientä kipua, mutta ei mitään tietoa missä kohtaa mentiin. Suunnittelin katsovani toimenpiteen näytöltä, mutta eihän se näin mennyt. Nukahdin aikalailla heti kun lääkkeet saatiin suoneen.

Seuraava mitä muistan on kun hoitaja herätteli ja kertoi kaiken olevan valmista. En muistanut mitään, en tuntenut muutakun sen kerran pientä kipua eikä ollut toimenpiteen jälkeen maha kipeä. Tutkimukseen meni noin 15-20min.

Jos joku näitä vielä lukee niin muutama helppo vinkki.
Älä jännitä liikaa hyvin se menee. Kannattaa varata mahdollisimman pehmeetä vessapaperia sille päivälle ja jopa loppuvaiheessa vaan suihkutella käsisuihkulla kun sieltä ei tuu muuta kun sitä ainetta enään läpi. Päärynäjuissin kanssa colonsteril aine maistui paremmalta. Viimiseksi kannattaa pyytää lääkkeet, jos vähäkin jännittää. Hyvin se menee:)

itse olen 17 vuotias nuori nainen ja laiha eli sitä vaikeaa porukkaa eikä ongelmia ollut. Seuraavaksi menossa gastroskopiaan eli suun kautta mennään seuraavaksi.
Toivottavasti tästä oli apua ja tsemppiä kaikille:)
 
vierailija
kaikki mitä suuhusi panet, vaikuttaa munuaisiin, vaikka tarkoitus olisi mikä tahansa:)

No, Lääkelaitoksensivuilla oli kerran vuosia sitten erikseen uutinen siitä, kuinka Phosporal on iheuttanut munuaisvaurioita, ei ole siis mitään satua. Kannattaa seurata uutisia, vaikka aika nopeasti sekin sieltä katosi...
Limukoissa kekseissä makkaroissa on samoja
 
vierailija
eikös niitä varten tehdä suoliston täystyhjennys kemikaaleilla, joista ainakin fosfaatit aiheuttavat ostoporoosia ja onpa joissakin sairaaloissa ainakin Phosporal aine, jota ei haluta käyttää ollenkaan, Sehän on vaarallinen munuaisille. Kuka noista munuaisvaurioista enää kantaa huolta, kun kuolleilta saadaan pikapikaa siirtoelin, ei hätää:-D
Tuo ei ole kai muuttunut?
 

Yhteistyössä