K
Keittiönoita
Vieras
Mä olen monasti miettinyt tuota. Ja mitä enemmän miettinyt, sitä enemmän mä olisin kansalaispalkan kannalla. Sama summa kaikille. Ne, jotka haluaisivat enemmän, tekisivät töitä, ja ne, jotka tytyyisvät siihen kansalaispalkkaan, voisivat heilutella varpaitaan.Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:No ei kaikkea, mutta se perustoimeentulo.
Mun mielestä suurin ongelma on, että nykyinen tukijärjestelmä ei kannusta työntekoon. Musta on hyvin ymmärrettävää, että jos työstä saa saman kuin jos ei kävisi töissä, niin ei paljon motivoi töihin. Mulla on mielenkiintoinen, haastava, mukava ja hyväpalkkainen työ, mutta voin silti tunnustaa, että jos saisin saman rahan tekemättä töitä, niin tää läppäri lentäisi välittömästi ikkunasta pihalle.
Olen elänyt ajan, jolloin työnteosta - pienipalkkaisesta ja satunnaisestakin työstä - oli taloudellista hyötyä. Ehdin jopa olla muutaman vuoden äitikin silloin. Oli perheverotus sekä verotuksen lapsi- ja yksinhuoltajavähennys. Äitiyslomalla ja hoitovapaalla yhden tai kahden päivän duunikeikalla kuukaudessa tai parissa oli todellinen merkitys yksinhuoltajaäidin tuloihin.