pakko kysyä, hoitaako muiden vanhemmat MIELELLÄÄN lapsenlapsiaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytär vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tytär vaan

Vieras
vai onko se vastentahtoista ja väkinäistä?

aikaisempi avaus jo kertoo,mitä mieltä omat vanhempani, lähinnä isäni, joka MÄÄRÄÄ; saako lapset mennä hoitoon vai eikö saa. Äitini siis kysyy isältä luvan, saako ottaa lapsia hoitoon, vaikka päävastuu hoidosta kuuluu aina äidilleni, kun lapset siellä ovat, ja tätä tapahtuu todellakin kerran puoleen vuoteen, JOS silloinkaan, ja tästälähtien ei enää silloinkaan :(

Hoitavat. Anoppi ja appi välillä pyytävät esikoista sinne viikonlopuiksi ja vanhempani ovat yleensä valmiita ottamaan heti, kun pyytää. Meillä on kaikkiaan kolme lasta ja vanhempani hoitavat kyllä koko revohkaa, mutta miehen vanhemmat tyytyvät yleensä yhteen kerrallaan.

Hoitavat,vanhempani ottaisivat vaikka joka yö lapset hoitoon.Miehen äidillä on itsellä 4vuotiaat kaksoset,joten sinne emme yöksi vie,mutta päivisin hoitaa todella mielellään.

Oletkohan mun sisko? Mun isä on vähän samanlainen. Se kyllä ottaa mun lapset mielellään, tosin yksi kerrallaan, mutta ei oikein mun siskon lapsia koska ne on aika vilkkaita. Äitihän niitä pääasiassa hoitaa, mutta isä ei kuulemma jaksa sitä meteliä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletkohan mun sisko? Mun isä on vähän samanlainen. Se kyllä ottaa mun lapset mielellään, tosin yksi kerrallaan, mutta ei oikein mun siskon lapsia koska ne on aika vilkkaita. Äitihän niitä pääasiassa hoitaa, mutta isä ei kuulemma jaksa sitä meteliä.

onko meillä velikin?

Alkuperäinen kirjoittaja kuusmiinus:
ei, yhden kerran katsonu meidän toista lasta mikä oli sillon pari vuotias. :(

minkäikäiset isovanhemmat kyseessä? meillääiti 60 va isä 65, ei siis mitään ikäloppuja vielä todellakaan, mutta haluavat elää omassa rauhassaan, eivät piittaa lapsenlapsistaan muuta kuin valokuvissa

Alkuperäinen kirjoittaja tytär vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja kuusmiinus:
ei, yhden kerran katsonu meidän toista lasta mikä oli sillon pari vuotias. :(

minkäikäiset isovanhemmat kyseessä? meillääiti 60 va isä 65, ei siis mitään ikäloppuja vielä todellakaan, mutta haluavat elää omassa rauhassaan, eivät piittaa lapsenlapsistaan muuta kuin valokuvissa

50v.

onko meillä velikin?

On, mutta hän ei tuo lapsiaan edes isän lähelle...

No, kun anoppi miehineen viimeksi kutsui lapset kylään pariksi yöksi ja kaikki viennit ja hakemiset (me siis ne oltaisiin tehty) sovittu ja tavarat pakattu ja seisotaan eteisessä lähtövalmiina niin soittivat ja peruivatkin kutsun. Ja syyksi ilmoittivat että 2 päivää lasten vierailun jälkeen heillä on meno. Että se siitä sitten, eipä ole tullut käytyä sen jälkeen häiritsemässä.

onko meillä velikin?

On, mutta hän ei tuo lapsiaan edes isän lähelle...

minun veljellä ei ole tietääkseni lapsia, joten ei taideta olla sisaruksia

Mun vanhemmat ovat eronneet joten eivät kysele toistensa mielipiteitä. Likka on just ollut kaksi yötä mummun kanssa mökillä, sitä ennen yhden yön paapan tykönä mun siskon kanssa.

Joskus ollaan tehty niin, että olen laittanut perjantai-illalla likan isän luona nukkumaan ja lähtenyt töihin. Olen sitten baarin mentyä kiinni mennyt myös sinne yöksi ja herännyt likan kanssa aamulla. Eli mun isän ei ole tarvinnut mitään tehdä, mutta pärjää jo likan kanssa kun tämä on jo niin iso.

Äitini hoitaa sisareni lapsia omilla ehdoillaan l. vain silloin kun hänelle itselle sopii. Nyt esim. siskolla on meno lääkäriin pe, mutta äitiä ei huvita lapsia silloin katsoa, joten ei heitä silloin katso. Omia lapsiani en vanhempieni hoitoon ole ikinä jättänyt, enkä jätä.

Anoppi taas hoitelee mielellään. Harvoin meidän lapsia tarvitsee hoitaa (pari kertaa vuodessa), mutta aina on ovet auki sinne mennä. Ihana ihminen!