pakko kysyä, hoitaako muiden vanhemmat MIELELLÄÄN lapsenlapsiaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytär vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun äiti hoitaa joskus, isällä ei oo kumpikaan lapsista ollut koskaan. On pyytänyt, mutta en suostu siihen. Appivanhemmat on paljon meidän lasten kanssa. N.kerran kuussa yökylässä. :)

mun anoppi on 54 ja kotona ja appiukko 59 myös kotona niilä on maatila mutta ei eläimiä. Eivät ole sen jälkeen hoitaneet enää yhtään kun tytöllä todettiin liikuntavamma tai siis eivät ne sitä ennenkään olleet tyttöä hoitaneet mutta poikaa muutaman kerran tyttöä odottaessa vapaaehtoisesti eivät koskaan hoida, olen kohta 2vuotta odottanut että hakevaat pojan pulkkamäkeen. appi ei ole pitänyt edes tyttöä sylissä tyttö1v6kk. Äitinio hoitaisi mut asuu toisella piolella suomea mutta auttaa tarvittaessa äitini on 70v ja isäni kuollut.

Mun vanhemmat hoitaa lapsia mielellään, mutta eivät kovin usein. Heillä on työ ja paljon menoja, joita en vaadi muuttamaan siksi, että lapset pääsisivät hoitoon. Aina kun pyydän, lapset on hoitoon päässeet, ellei heillä ole jo sovittuna jotain ihan oikeasti tärkeää menoa.

Mun äiti hoitaisi aina kun vaan mahdollista. Itku kurkussa viimeksikin lähti meiltä siskoni luo, kun "sai hoitaa tyttöäni VAIN muutaman päivän" Sinä aikana minä olin päivät koulussa ja iltaisinkin äitini hoiti tyttöä; iltasadut, pesut ja nukutukset.. Lapsenlapsia hänellä yht. kolme ja kaikille riittää huomiota ja rakkautta, kaikki lomansa haluaa viettää lasten lähellä ja matkustaa satoja kilometrejä etelään että saa lapsenlapsia nähdä. Ja sama oli tilanne kun asuimme samassa kaupungissa, kävi tyttöäni katsomassa JOKA PÄIVÄ jos vaan annoin luvan.. Ja hoiti aina jos oli tarvetta. Ihana mummo on mun lapsella, toivottavasti mulla riittää tulevaisuudessa energiaa samaan! :)

Minun vanhempani kyllä hoitavat mielellään, kunhan pitää säännölliset välikaudet et saavat levähtää välillä. :D Äitini pääasiassa huolehtii mutta kyllä isäni apuna on ja isomman kanssa tekee traktorihommia. Anoppi ja appi hoitas varmaan mut kun ikää on molemmilla jo yli 85 v. niin eipä onnistuisi. Nuo kaksi kun on aika vauhtitapauksia. :D

Äitini ei halua hoitaa. Joskus tulee kun tarvin apua vaikka että käyn lääkärissä tai vastaavaa.isää ei ole.
Anoppi hoitaa välillä. Kyllä siten ehkä mielellään ottaa mutta ei ikinä pyydä vaan pitää itse aina ehdottaa.

Minunkaan isäni ei oikein jaksa lapsenlapsia, äiti kyllä touhuaa heidän kanssaan mielellään. Kerran kesässä jokainen käyvät yksinään mummulassa yökylässä, paitsi nuorin. Eikä ole kysymys edes siitä, ettei isä jaksaisi isoa lapsilaumaa, vaan ihan samanlainen oli esikoisen ja vielä enemmän kakkosen synnyttyä. Tuntuu, että hänen mielestään ihan epänormaalia ja omituista, jos lapset jotenkin ilmaiset negatiivisia tunteita. Onneksi asutaan sen verran lähellä, ettei ikinä tarvitse jäädä yökylään kun vieraillaan mummulassa, siitä ei syntyisi kuin riitaa.

No ei todellakaan hoida mielellään. Isä varmaan hoitais, jos pystyis. Äitiäni ymmärrän, tarpeeksi muutenki hommaa.

Anoppi hoitais kai, mut selittelis ja valittelis muille, en vie hoitoon sille, koska ei osaa sanoa eitä. Appiukolle en veisi väkivaltaisen taustansa vuoksi, tosin ei onnistuiskaan, kun maan mullissa makaa.