Pakkaan sairaalakassia. Mitä olisit kaivannut mukaasi?

• Viestiketjun aloittaja mom to be
  • Ensimmäinen viesti
mom to be
Synnytys lähestyy väistämättä. :) Nyt on pakattuna vaatteet itselle ja vauvalle paritkin vaihtoehdot, on vaippoja, tuti, tuttipullo, liivinsuojia, siteitä, dödö, hammasharja- ja tahna, kampa, (hups, kiikuttaa perusrasvaa vielä kassiin). Mitä muuta? Pitäisikö sinne ottaa jotain tekemistä mukaan?

No meillä oli kannettava tietokone. Ainut mikä harmitti et puuttui oli suklaalevy. :D Tosin hain mä sitten sellaisen 2pv synnytyksen jälkeen. En voinut olla ilman. :D Onneksi Alepa oli ihan sairaalan vieressä. Sai samalla sitä ihanaa kävelyä, ennenku oisin hulluksi tullut. Mutta joo kannattaa ottaa lukemista tai kannettava, jos sellaisen omistaa niin ei aika käy ihan täysin pitkäksi. :)

*MUOKS* Turhaan otat tuttipulloa mukaan.. Kyllä ne sulle tuttipullon antaa, jos joudutte korviketta käyttämään.

Viimeksi muokattu:
"vieras"
No meillä oli kannettava tietokone. Ainut mikä harmitti et puuttui oli suklaalevy. :D Tosin hain mä sitten sellaisen 2pv synnytyksen jälkeen. En voinut olla ilman. :D Onneksi Alepa oli ihan sairaalan vieressä. Sai samalla sitä ihanaa kävelyä, ennenku oisin hulluksi tullut. Mutta joo kannattaa ottaa lukemista tai kannettava, jos sellaisen omistaa niin ei aika käy ihan täysin pitkäksi. :)
Miksi lapsen isä ei käynyt katsomassa, tai kukaan muukaan?

tutti ja tuttipullo
Jättäisin nuo pois, samoin vaipat. Ainakin meillä oli nuo "talon puolesta". Lämpimät sukat tai tossut ottaisin mukaan. Siteitäkään en roudannut, sairaalassa on hyvät siteet. Lehtiä ottaisin (itse en osannut keskittyä kirjaan), puhelimen laturi, kamera, herkkuja, kasvojenpesuaineet, kasvorasva, korvatulpat, nenäliinoja

mom to be
[QUOTE="vieras";27920263]Miksi vaippoja, tutti, tuttipullo, perusrasva? Ne saa sairaalassakin.[/QUOTE]

Koska luki tuossa esitteessä. Mut kiva tietää, että saa sieltäkin.

"vieras"
Desinfioituja rintakumeja useita. Korvatulpat (jotta voit viedä lapsen hoitajille ja ottaa melusta huolimatta nokoset). Lapselle lämpimät vaatteet kotiinpaluuta varten. Lastenistuin, jos tulet kotiin autolla. Pillimehuja ja jotain syötävää. Tekemistä tuskin jaksat/ ehdit miettiä, vaubassa on tarpeeksi. Oli ainakinminulle:)

mömmömömö
Vaippoja saat sairaalasta! Ei tarvii niitä turhaan pakata!
Jotain herkkuja ota mukaan! imetysliivit?
Tuttipullo on ehkä turha? Vai etkö aio imettää? Jos tarvii lisämaitoo, niin kyllä ne sieltä sairaalasta antaa tuttipullon!

tutti ja tuttipullo
[QUOTE="vieras";27920280]Desinfioituja rintakumeja useita. Korvatulpat (jotta voit viedä lapsen hoitajille ja ottaa melusta huolimatta nokoset). Lapselle lämpimät vaatteet kotiinpaluuta varten. Lastenistuin, jos tulet kotiin autolla. Pillimehuja ja jotain syötävää. Tekemistä tuskin jaksat/ ehdit miettiä, vaubassa on tarpeeksi. Oli ainakinminulle:)[/QUOTE]

Meillä sai myös kyllä rintakumeja. LAstenistuinta ei kannata vielä viedä, hakija tuo sitten (jos ette taksilla lähde sieltä pois). Riippuu, missä synnytät, mutta tilat voivat olla ahtaat.

"odottaja"
Minulla ainakin ekasta oli niin nihkeää lisämaidon saanti, että ehkä saatan kanssa laukkuun pakata tuttipullon ja äidinmaidon korviketta 1-2 purkkia. Eipähän sitten tarvitse kätilöiltä kinuta lisämaitoa tälle toiselle pienelle, vaan sitä löytyy omasta takaa.

"jep"
Tossut, hiusrenksu, hiusharja, huulirasvaa, kynä ja vihko, kamera, puhelimen laturi, joku joka pitää liivinsuojat paikallaan (imetysliivit jotka hankin olivat alussa aivan liian pienet, tiukka elastinen t-paita tai sporttotoppityyliset liivit olivat hyvät!) Tuttia ei suositella käytettäväksi vastasyntyneillä!!!! Heikentää imemisrefleksin syntymistä. Vauvan kotiutusvaatteet ja turvakaukalo. Korvatulpat.

[QUOTE="vieras";27920267]Miksi lapsen isä ei käynyt katsomassa, tai kukaan muukaan?[/QUOTE]

??? Siis häh??? Mitä sää ny sekoilet siel hei. Luuliks et se lapsi jäi hoitajille, ku mä kävin alepassa??? Voi elämän kevät... Kyllä se isi sitä sen aikaa kuule hoiti. :)

En missään nimessä halunnut kenenkään käyvän hakemassa minulle mitään alepasta. Mun oli PAKKO päästä kävelemään. Kirjaimellisesti mun jalkoihin alkoi jo sattumaan se jatkuva istuminen/makaaminen... Mielenterveydelleni teki hyvää, että pääsi raittiiseen ilmaan ja kävelemään 2 päivän tauon jälkeen. Tosin oli kyllä vähän heikko olo, mutta kuten sanoin, Alepa oli ihan vieressä, mutta kyllä huomasin joo että kroppa on synnyttänyt kun ei ollut oma itsensä n. pariin viikkoon. :D

"..."
Ei ne siellä sairaalassa korviketta anna vaan luovuttajilta äidinmaitoa. Sitä ainakin oma pikkuinen sai, kun ei heti vierihoitoon päässyt eikä oma maito ollut vielä noussut...

ööööööö
ei ihan pieni (päivän parin ikäinen) tarvii lisämaitoo yleensä, kun sille riittää ne pikku pisarat tissistä, vaik maito ei olis vielä kunnolla noussu. Mieti minkä kokoinen sen mahalaukku on! Tosi pieni! Oikeasti luonto on hoitanut homman niin, että vauvalle riittää vaik maito ei heti ala suihkuta äitin tisseistä :)

Karkkia, muutamat imetysliivit (mua ainakin hikoilutti kovin, oli kiva vaihtaa välillä...), hiuspampuloita, shampoo, hoitoaine. Vauvalle helpot kotiutumisvaatteet! Söpöys ei lohduta, kun alkaa taistella jotain epäkäytännöllistä mini-ihmisen päälle :)

[QUOTE="...";27920330]Ei ne siellä sairaalassa korviketta anna vaan luovuttajilta äidinmaitoa. Sitä ainakin oma pikkuinen sai, kun ei heti vierihoitoon päässyt eikä oma maito ollut vielä noussut...[/QUOTE]

Ehkä tämä sitten riippuu sairaalasta. Itse synnytin naistenklinikalla ja siellä annettiin nania, jota sitten annoin myös kotona. Ensimmäinen ateriakin oli nähtävästi juuri sitä nania, kun itse jouduin leikkaukseen niin en päässyt antamaan rintaa moneen tuntiin synnytyksen jälkeen.

Yhteistyössä