V
vieras
Vieras
kertokaas pääpiirteet miten toimii? ostaja sanoi että hän maksaa kun noutaa... mutta siis mihin tuo paketti viedään? mitä jos ostaja ei noudakkaan pakettia, koituuko se minun maksettavaksi?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:kertokaas pääpiirteet miten toimii? ostaja sanoi että hän maksaa kun noutaa... mutta siis mihin tuo paketti viedään? mitä jos ostaja ei noudakkaan pakettia, koituuko se minun maksettavaksi?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:ok, entäs jos ostaja ei nouda pakettia?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:ok eli se voi tulla minulle kalliiksi
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:Alkuperäinen kirjoittaja ap:ok eli se voi tulla minulle kalliiksi
no se riski on aina olemassa kun kauppaa käy vieraiden kanssa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:Alkuperäinen kirjoittaja ap:ok eli se voi tulla minulle kalliiksi
no se riski on aina olemassa kun kauppaa käy vieraiden kanssa.
no mutta jos postin kautta lähetän paketin, maksan sen lähetyksen etukäteen (siis ostaja on maksanut sen tililleni). Jos ostaja ei jostain syystä noudakkaan pakettia, ei minulle siitä kuluja tule kun ei tarvitse lunastaa takaisin.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jos myit esim. huutiksessa niin hyvän tavan mukaista on maksaa ostos tilille ennen kuin mitään lähetät. Vastaanottaja lunastaa paketin Matkahuollon toimipisteessä vain toimituskulujen osalta.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jos myit esim. huutiksessa niin hyvän tavan mukaista on maksaa ostos tilille ennen kuin mitään lähetät. Vastaanottaja lunastaa paketin Matkahuollon toimipisteessä vain toimituskulujen osalta.
juu. ajattelin vaan sitä että postin lähetyksissä postikulut yhteen suuntaan on aina maksettu pakettia lähettäessa, tuossa matkahuollon kuljetuksessa ei, eli he joutuisi ilmaiseksi kuljettamaan sen ostajalle ja takaisin minulle jos sitä ei lunasteta. Että karhuaako ne multa sit niitä kuluja....
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jos myit esim. huutiksessa niin hyvän tavan mukaista on maksaa ostos tilille ennen kuin mitään lähetät. Vastaanottaja lunastaa paketin Matkahuollon toimipisteessä vain toimituskulujen osalta.
juu. ajattelin vaan sitä että postin lähetyksissä postikulut yhteen suuntaan on aina maksettu pakettia lähettäessa, tuossa matkahuollon kuljetuksessa ei, eli he joutuisi ilmaiseksi kuljettamaan sen ostajalle ja takaisin minulle jos sitä ei lunasteta. Että karhuaako ne multa sit niitä kuluja....
siis sä voit maksaa sen paketin postikulut ihan normaalisti. Tai sitten laittaa että vastaanottaja maksaa postikulut. Tätä vaihtoehtoa ei postilla ole. Musta on kiva kun oon lahjoittanut postareiden hinnalla paljon tavaraa niin ei tarvi rahoja tililtä toiselle siirrellä, paketti vaan postiin ja vastaanottaja maksaa ne kulut.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jos myit esim. huutiksessa niin hyvän tavan mukaista on maksaa ostos tilille ennen kuin mitään lähetät. Vastaanottaja lunastaa paketin Matkahuollon toimipisteessä vain toimituskulujen osalta.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jos myit esim. huutiksessa niin hyvän tavan mukaista on maksaa ostos tilille ennen kuin mitään lähetät. Vastaanottaja lunastaa paketin Matkahuollon toimipisteessä vain toimituskulujen osalta.
En valitettavasti tiedä.
Olen kyllä niin sinisilmäinen, että kuvittelisin, että harvassa ovat ne, jotka jättävät hakematta tuotteen, jonka ovat jo maksaneet muiden kuin toimituskulujen osalta. Sittenhän ostajan pitäisi joko antaa sun kaikessa hiljaisuudessa pitää myyntihinnan tai alkaa karhuta sitä takaisin, mikä ei tietenkään onnistuisi ilman erityisen säihkyviä perusteluja. Kaikenlaisia ihmisiä tietenkin on, mutta uskon, että noita olisi niin harvassa, että tuskin omalle kohdalle sattuisi. *ja tähän se klassinen puun koputus* :wink:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jos myit esim. huutiksessa niin hyvän tavan mukaista on maksaa ostos tilille ennen kuin mitään lähetät. Vastaanottaja lunastaa paketin Matkahuollon toimipisteessä vain toimituskulujen osalta.
En valitettavasti tiedä.
Olen kyllä niin sinisilmäinen, että kuvittelisin, että harvassa ovat ne, jotka jättävät hakematta tuotteen, jonka ovat jo maksaneet muiden kuin toimituskulujen osalta. Sittenhän ostajan pitäisi joko antaa sun kaikessa hiljaisuudessa pitää myyntihinnan tai alkaa karhuta sitä takaisin, mikä ei tietenkään onnistuisi ilman erityisen säihkyviä perusteluja. Kaikenlaisia ihmisiä tietenkin on, mutta uskon, että noita olisi niin harvassa, että tuskin omalle kohdalle sattuisi. *ja tähän se klassinen puun koputus* :wink:
niin, postin kautta ku olen lähetelly on käynyt noin ainakin kolmeen kertaan... tosin kauppoja olen tehny satoja... mutta niissä ei ole ollut ongelmaa siinä mielessä kun posti ei velvoita mua sitä pakettia enään lunastamaan takaisin, kulut kertaalleen maksettu.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jos myit esim. huutiksessa niin hyvän tavan mukaista on maksaa ostos tilille ennen kuin mitään lähetät. Vastaanottaja lunastaa paketin Matkahuollon toimipisteessä vain toimituskulujen osalta.
En valitettavasti tiedä.
niin, postin kautta ku olen lähetelly on käynyt noin ainakin kolmeen kertaan... tosin kauppoja olen tehny satoja... mutta niissä ei ole ollut ongelmaa siinä mielessä kun posti ei velvoita mua sitä pakettia enään lunastamaan takaisin, kulut kertaalleen maksettu.
Toi on jo aika usein mun mittapuulla. Olen tosin pyörinyt huutiksessa vasta niin vähän aikaa, että tuollaista ei ole välttämättä vaan ehtinyt tulla eteen.
Onko ostaja siis jo maksanut myyntihinnan? Ellei, kannattaisi varmaan omaa stressitasoa alentaakseen ottaa selvää Matkiksen kuluosta ja laittaa ne samaan könttään myyntihinnan kanssa. Sitten vaan lähettäisit samoin kuin Postin kanssa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:kertokaas pääpiirteet miten toimii? ostaja sanoi että hän maksaa kun noutaa... mutta siis mihin tuo paketti viedään? mitä jos ostaja ei noudakkaan pakettia, koituuko se minun maksettavaksi?
kyssäri !
voiko tavaraa lähettää ilman paketointia?
olis veneen patjat jotka tarttis lähettää..