Pajun toinen nimi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joskus Pajun äiti:D
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja outoa:
Alkuperäinen kirjoittaja lea:
no ei se mukavaakaan ole et omaa tyttöä luullaan aina pojaksi. Meillä tyttöä luullaan usein pojaksi, koska puen sen neutraaleihin tai "poikamaisiin" väreihin (en perinteistä vaaleanpunaista) ja tyttö omistaa lyhyet hiukset

Ihmettelen sinun kaltaisia ihmisiä. Ja olen aikaisemminkin jo miettinyt, jotain johon sinä olisit sopiva vastaamaan:
miksi olet leikannut tytölle lyhyet hiukset? Ja miksi puet sen poikamaisiin väreihin? Onko se sinusta kauneinta tytölle? Olisiko perheeseenne toivottu poikaa tytön sijaan? Haluatko että lapsestasi kasvaa miehekäs nainen, rekkakuski, jääkiekonpelaaja tms?

Tiiätkö.. laseni on 2.5v enkä ole kertaakaan leikannu sen hiuksia, ku ne lähti kasvamaanki vasta kun laps oli reilu 1v.
Mun mielestä meidän tyttö saa leikkiä niillä leluilla millä haluaa, eli leikkii niin nukeilla kuin autoillaki. En halua että siitä kasvaa muuta kuin oma itsensä joka arvostaa niin itseään kuin muitakin sellaisina kuin ovat.
Pitän tytöllä myös mekkoja, mut miks en sais laittaa tummahipiäiselle tytölleni vihreää tai sinistä paitaa. En voi ite sietää mitään vaaleanpunaisia unelmia..
Ja meille ei ole toivottu ei sen enempää tyttöä kuin poikaakaa. Vaan olemme tyytyväisiä siihen että olemme saaneet kaksi ihanaa lasta!!

Alkuperäinen kirjoittaja Kohta kolmen äiti:
Paju on kivan kuullonen nimi, mutta selkeesti mun mielestä enempi pojan nimi kyllä! Säästä nimeä sitten poikaa varten?

Ei mulla edes ole vielä semmosta pikkuista jolle antaisin tuon nimen, 2 isompaa tyttöä kuitenkin löytyy.. Kunhan leikittelin ajatuksella. Mutta pojalle en Paju-nimeä antaisi!

Ihmettelen sinun kaltaisia ihmisiä. Ja olen aikaisemminkin jo miettinyt, jotain johon sinä olisit sopiva vastaamaan:
miksi olet leikannut tytölle lyhyet hiukset? Ja miksi puet sen poikamaisiin väreihin? Onko se sinusta kauneinta tytölle? Olisiko perheeseenne toivottu poikaa tytön sijaan? Haluatko että lapsestasi kasvaa miehekäs nainen, rekkakuski, jääkiekonpelaaja tms?

Miksi työllä ei saisi olla lyhyet hiukset? Useilla suomalaisilla on ohuet hiukset jotka yksinkertaisesti ovat helpompia lyhyinä! Lisäksi joissakin harrastuksissa se on vain helpompaa.
Sitä paitsi lapsi voi itse haluta lyhyet hiukset!

Ai se onkin "pakko" pukea tyttö pinkkiin röyhelöön ettet sinä luule että oltaisiin poikaa haluttu!
Toiset pitävät pinkistä, toiset räikeistä ja yks neutraaleista väreistä!
Kyllä meidän tyttöä mummot tiltuleerasi pojaksi vauvana oli päällä mitä tahaansa...

Niin ja jos meille kasvaa "vääriä" värejä pitämällä poikamainen tyttö, niin sitten kasvaa! Mitä se sinun elämääsi hetkauttaa?
Selvään vihjeeseesi; Lesboja on ollut aina, vaikka sukupuolinormit ovat olleet tiukat!

Tuohon nimeen.
Kun Paju ei ole selkeästi tytön eikä pojan nimi, niin voisiko toinen nimi sitten olla?
Paju Lemmikki, Paju Helinä, Paju Orvokki... Tai
Paju Lumikirsikka, Paju Aamuelina, Paju Kevätkielo, Paju Lumpeenkukka, Paju Tuulisointu....